• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 31
Всички имаме коли, нали ?
пишман_майстор - майстор
Пропуснах да напиша едно нещо, което редовно спазвам по колите ни . Значи един път годишно (преди зимата, ако преди това нещо не съм барал край акумулатора ) е да почистя прахоляка под клемите и да напръскам/намажа с вазелин спрей . Чистенето се прави и по-често на коли подложени на пепелак. Идеята на това е една легенда, че наслоения пепелак и влагата имат един кофти момент, да точи аку-то перманентно . Ненапразно старите автомобилисти слагаха и кеченца под клемите напоено с масло . То това има и друга причина де ( за слагането) , ма ся няма излагаме родната индустрия акаламатори от соц-а.
chapara - майстор
Аз, като Прасето, винаги ходя в магазин само за акомулатори и ми го поставят в колата, но последния път се изложиха. А с кантар, за покупка на акомулатор никога няма да ида по ред причини или най малкото защото така пазарува Трифон😁😄, или поне така изглежда😆
Кка пък сигурно щя скършат от та.ак като им каже: Я ми претеглете един ако?утатор.😁😁😁😁
Чапи, къде го прочете?
Разочароваш мен заприличвайки на стар и свадлив дядка, а знам че не си такъв.
Мислех да те изненадам в шопето, но след такова несправедливо и оскърбително поведение........

Чапи, Трифон има много малък опит с акумулаторите. Сменя ги на не по малко от 8 години.
Последният, който купих за мой автомобил е на 7. На който и некадърник да го подаря ще откара поне още година. Свободен ми е.
hidrazin - майстор
Пак много се филмирате... За к'ъв чеп ще зареждате нов акумулатор?
Като ви го ТУРНАТ в магазина и не запали - ми да си го взимат обратно.
Ако запали безпроблемно - О.К. Колата ще си го зареди най-добре.
Много по-добре от разните Лъдълски, Кауфладндски, Китайски, Правеняшки ... боклуци.
Напълно достатъчно е карането с новия боклук поне едно 30-50 километра.
чет дек 19, 2024 6:49 pmпишман_майстор написа:
Идеята на това е една легенда, че наслоения пепелак и влагата имат един кофти момент, да точи аку-то перманентно . Ненапразно старите автомобилисти слагаха и кеченца под клемите напоено с масло .
Тази "идея" не е толкова безпочвена но се отнася за далечното минало.
Пепелак и влага няма как да ти разредят аку-то ако във влагата няма от киселината на акумулатора.
А това редовно се случваше със старите аку-та с обикновени капачки, без сепаратори.
Част от киселината се улича от изпаренията и се отлага по аку-то и напоява прахоляка. Утечката е готова!
Сега такива драми няма. Особено с "капсулованите" акумулатори.
То старите майстори мажеха клемите с пчелен мед или сладко за да не корозират.
Ма щото и клемите бяха скапани - от месинг или тънко, оловно покритие + "отворен" акумулатор.
Ми аз що нямам проблеми с "окиси" по клемите от поне 15 години? Като и със саморазрад?
За разлика от най-дъртия ми Хлопел с месингови клеми и аку с "прости" капачки.
Там мажех с Циатим, редовно и пак корозия...
:partyman:
P.S. Всяко нещо с времето си и в неговите си десетилетия...
емовлаха - специалист
От мен пожелание да сте добре финансово за да можете да си позволите по-новички автомобили.
Нов, ама колко да е нов и още по правилно- колко да е зареден?
Поставяйки го на зарядно, ако не е е имало нужда, не съм му навредил. Обратното положение му причинява малка щета още от началото, карайки го да работи при неблагоприятни условия. Всеки уважаващ себе си аку спец знае за циклите.
На колко клиенти им се случва купувайки акумулатор да пътуват 50км? Градско няма особена файда, та това зареждане на автомобила минава в графата афиф.
Прави каквото трябва, а да става каквото ще!

Емо, в момента не зная на коя повече да се радвам. Двете ме радват по различен начин.
Последното Джимни е с "умен" алтернатор, но не се кара редовно и затова е на зарядното
Дядо му, Sj 1984та, има нулева консумация в покой. Бидейки внос от Австрия, допълнително ме радва с оригинален Банер в перфектно здраве.

Здраве да е!
Последна промяна от Трифон П.Трифонов на чет дек 19, 2024 9:57 pm, променено общо 2 пъти.
hidrazin - майстор
чет дек 19, 2024 9:39 pmемовлаха написа:
От мен пожелание да сте добре финансово за да можете да си позволите по-новички автомобили.
Ехааа... Благодаря! Може някой ден и аз да си го позволя.
А дано, ама надали. Е ся ако бях престъпник, шах да си позволя и чисто нови аФтомобили. :-D
Дето "викат" старите хора - "По BMW-то посрещат, по акумулатора изпращат." :lol:
:partyman:
hidrazin - майстор
чет дек 19, 2024 9:49 pmТрифон П.Трифонов написа:
Обратното положение му причинява малка щета още от началото, карайки го да работи при неблагоприятни условия.
Каква щета бре? Това да не пуйче...
То ако и това не може да издържи е по-добре да се скапе докато още е в гаранция. Това ще е акумулатор БОКЛУК.
Вече над 30 години НИКОГА не съм зареждал нов акумулатор преди да го шибна в колата. НИКОГА !!!
Няма и никакъв смисъл.
Ама иначе нямам нищо против да се вкарвате във филми.
Времето, нервите, парите ... са си ваши. Пилейте ги както си искате...
:partyman:
"Практиката" сочи, че съм спестил пари. Вече споменах- купувам изключително рядко. За 15 години само два. Вторият е жив още.
Та, какви пари, респективно, какво време съм загубил? Грижа за автомобила ми доставя удоволствие, та и нервите са ми пощадени.
brum - майстор
И аз съм на мнението на Трифон тук. Нов акумулатор да дойде напълно зареден е трудна работа. Имат си саморазряд все пак.

Та нов или не - като имам възможност дозареждам. Дори старите полу-умрели акумулатори още си работят.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 31

Тема "Акумулаторът!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: