• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 31
Всички имаме коли, нали ?
пет дек 20, 2024 7:59 pmiliya_i написа:
Ако щете вярвайте,...
Защо пък да не щем?!
На какъв автомобил са експлоатирани?
Имах едно ренце, което карах две години с акумулатор Искра. С него си дойде, с него си уйде.
Ни го свалих отмястото му, ни го включвах на заряд. Отличник! Това беше 99та-00г.
Има значение и автомобила.
Сега съм на същия хал с древното сузуки. Ами то, като му врътна ключа, няма никаква консумация. Акуту 35Ач, алтернаторчето колкото юмрука ми- 45Ач. Явно всичко си му е сметнал японеца, а аз, като експлоататор, нямам никакви притеснения и никакви задължения да полагам допълнителни грижи, освен два пъти годишно да проверя дали има нужда от дестилирана вода.
С всеки автомобил е различно. Просто давам комуто е нужно каквото е нужно.
hidrazin - майстор
Сладури... :-D Който е влюбен в акумулатора си - ми да си го прибира вечер ... в леглото под завивките.
Ако иска може да ми сложи и ХОЛТЕР за да му прави денонощно ЕКГ... :shock:
Преди годни май съм го пускал тук ... Измерването и записа са правени към средата на един ноември.
Вижда се ясно че след стартиране зарядния ток е към 40А ... Повече трябва ли да обяснявам?
Зарядния ток в тоя момент е около 6 пъти по-голям от тоя с който ще го зареждате с някой ЛиЙдълски или КауХландски боклук.
Такъв режим на заряд е допустим и 10 минути такъв заряд е колкото около час на тъпото зарядно в гаража.

Прикачен файл:
Start1.jpg

За малко над 30 години "в ръцете ми" или по-точно на колите ми са предавали Богу дух само два кунДурматора - един Монбат и един EXSIDE.
И двата малко след изтичане на гаранцията. От раз. Такова нещо НИКОГА с акумулатори за първоначално вграждане.
Или с акумулаторите които вече купувам и то от доста време (не само за личната).
Два от тях продадох - едни с таралясник и другия по погрешка заради калпав сервиз.
Хората си ги караха още много години.
:partyman:
P.S. И пак - НИКОГА не зареждам АКУ от магазина.
То ако е толкова паднало, няма да запали или ще е с мъка. Тогава - НЕ купувате.
ivanovbg - майстор
Със старите коли е така. По модерните са на 48в на стартера. Там вече акуто е скъпо за да запали.
iliya_i - майстор
пет дек 20, 2024 8:37 pmТрифон П.Трифонов написа:
пет дек 20, 2024 7:59 pmiliya_i написа:
Ако щете вярвайте,...
Защо пък да не щем?!
На какъв автомобил са експлоатирани?
Имах едно ренце, което карах две години с акумулатор Искра. С него си дойде, с него си уйде.
Позна марката. 2-та Монбата на R19 1.4 бензин. А Меган 2 (1.6V16) си дойде с новичък "Рено" от Италия.
kozl - майстор
То и аз вписах тема за монтански, необслужваем акумулатор и как го обслужих на 5-тата година.


Изображение


Изображение

пет яну 10, 2014 7:09 amkozl написа:
Тоя на снимката е от юни 2009. Ако изкара до юни тази година това са 5 годинки. Да само, че аз пре***х теста, защото взех, че го обслужих. Иначе щях да се впиша в статистиката с 5 години експлоатация при 18 месеца гаранция.
На пежото 305 пак беше монбат и изкара 7 години, последните две с "ижекции" със зарядно. И понеже по-предния бил абсолютно същия и прочитайки собствените си записки "през куп за грош" бях обявил тук там, че Монбата изкарал 13 години и тъкмо се канех да го вписвам в Гинес, повторна проверка доказа, че акумулаторите били 2 на Монтана, едни и същи, един след друг. Първия изкарал 6 г, втория - 7 г. и общо 13 г. И така рекорда от 8 години в моята книга остана на нЕкакъв сръбски, купен с ладата от Кореком нЕкогаси осемдесетте години на миналия век.
Ей 8-[ с Вартата съм подобрил аку постиженията си на 9+ :supz:
zz_stefanov - майстор
Чудесна графика.
Аз от графиката на Хидрата виждам, че за този старт са изразходени от порядъка на 0,21Ah. (Разчетено окомерно на 300А среден стартов ток). Можете да си направите сметка за колко време ще се възстанови заряда дори и при включени на други мощни консуматори.
kozl - майстор
съб дек 21, 2024 10:10 amzz_stefanov написа:
Чудесна графика.
Аз от графиката на Хидрата виждам, че за този старт са изразходени от порядъка на 0,21Ah. (Разчетено окомерно на 300А среден стартов ток). Можете да си направите сметка за колко време ще се възстанови заряда дори и при включени на други мощни консуматори.
Да се опитам да ти довърша сметките :-D
0,21 Ah сметнах с 1А за 12 минути :?
Ал_ - специалист
:shock: досега си мислех, че спре ли да пали колата - време и е за скрападжиите, а то акумулатор имало :?
Друго ми е любопитно - аз си изключвам автоматичното спиране на двигателя по светофарите заради това, че обичам да се изнасям максимално бързо, а ако тази опция е включена обикновено коства от секунда, че и доста нагоре, в зависимост от марката. Но доводите против тази функция, които чувам са, че това товарело акумулатор и алтернатор, и по-бързо сдавали багажа, което ми се струва измислица - най-малкото това е смятано, мислено и премислено, за да бъде внедрено.
пишман_майстор - майстор
Принципно има нещо вярно. На моята всеки път деактивирам тая "екстра" . Колата я имам от пет години и половина . А я взех на три . Т.е. вече е на осем и половина. Сто процента трябваше да има вече ново аку. Рядко е на кола със Ст/Ст система да устиска с активна функция повече от 5 години.
Все се каня да обърна логиката на копчето, за да не се налага всеки път да деактивирам с бутона опцията.
ESPACE - майстор
съб дек 21, 2024 11:39 pmпишман_майстор написа:
Все се каня да обърна логиката на копчето, за да не се налага всеки път да деактивирам с бутона опцията.
И как точно смяташ да го направиш?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 31

Тема "Акумулаторът!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: