Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
brum - майстор
Заварявах, порадвах се, дойде ред да довърша коловете за малините дето събрах. И преди да ги боядисам реших да видя какво се прави с тоя сивият слой по профилите дето цапа. Мислех да го бърша с коресилин, ама чета, че било шлака от производството на профилите и трябвало да се свали. И се захванах с тая работа.

Под ръка имах телена четка и ламелен диск. С четката нищо не пада. С диска е бавно, а и надира метала. Гледам клипове в тубата и там ползват някакви металени четки с диамантена посипка или scotch brite дискове. И се замислям...


Тая работа сваля ли се въобще? Че някак си не мога да си представя тоя дето ми е правил оградата и парапетите да е шлайфал всичко. Ще боядисвам с protecta 3 в 1.
torbalan - Дървен философ
Почиствал съм с такъв диск.

Става сравнително бързо и лесно. Чисти до метален блясък без да поврежда метала.
Николов Н. - специалист
Като правих входната врата само ги забърсах с коресилин. Чернилката, която е леко мазна падна. Накрая боядисване "3 в 1" две ръце. Към 5 години няма никаква ръжда,само избеляването на боята малко.
radius - майстор
С бензин пада до метал, свалях я, тоя мазньоч не е добра основа за боя.
brum - майстор
С коресилин черното остава. Пробвано. И мен ме притеснява като основа, защото пише, че е шлаката която е излязла при формоването на профилите. Да беше само окиси - да ги минеш с 3в1 дето това му е идеята и да забравиш. Ама пише, че не е.

Торбалане, ще издиря такъв диск и ще пробвам. В тубата казват да се ползвал scotch brite, че тия нормалните лесно се задръствали. Ама от проба глава не боли, а scotch brite дискове на 125мм не намирам.
torbalan - Дървен философ
Ползвал съм преди десетина години за да свалям фабрична боя от велосипедна рамка.
Нито марка, нито модел помня.

У дома съм боядисвал профили с 3 в 1 без да ги чистя допълнително, но това преди само десетина години. Все още стоят добре.

Също може да пробваш с преобразовател за ръжда преди да боядисаш.
bigdragon - майстор
Това, което искате да сваляте от профилите
не е шлака, нарича се окалина.
Омасляването е остатъци от смазката при
студеното валцоване (формоване).
nork - специалист
Хич и не се мъчи, забърсвай с коресилин, бензин и т.н ако не те мързи :lol:
Мацай смело с протектата и толкоз. И на двете работата им е да пазят от ръжда. Определено профила ще изкара повече от теб :axe:
Преди 2 години чистих боядисани профили дето са стояли във влажна маза с телена четка за ъглошлайф, сигурно бяха боядисани преди 20г и ръжда имаше само в краищата и където е олюспена боята.
brum - майстор
Окалин! Благодаря! Ровех и се чудех как се превежда. На английски е mill scale, ама на български не го намерих.

За друг път ще имам в предвид насоките да не махам окалина старателно. Ще бърша да премахна мазното и толкова.

Иначе 2та от 5те кола ги прекарах вече с ламелен диск. Ще пробвам и тия дискове за почистване на ръжда и боя. Колкото за да натрупам малко опит с тях и окалина :) . И чета, че преди да се прекарат през дисковете за сваляне на ръжда е добре да се забършат от мазният слой. Иначе затлачвали дисковете.

И тия дискове за ръжда и боя - 28лв в Практикер, 18лв в Ташев, 5 долара с доставка за 2 седмици от Китай. Ще пробвам тоя от Ташев и ще викна за другият път китайски :) .

Тема "Сваляте ли шлаката от нови профили преди боядисване?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: