• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
gorgidanchev - специалист
Забравих и още нещо.Правят и отстъпка на фирмите.
tyrnokop - специалист
Най-бързо и лесно става с изолирани меки медни тръби Cu-Smart:
Ходих в Стилмет. В техническия каталог на горните тръби е записано, че max. работна температура е 95°C.

След анализа на цените смятам да се заема с обикновената твърда мед. Ще запоявам.
От къде мога да се образовам как да направя връзката медна тръба към бойлер и медна тръба към останалата арматура?
EmoZ - специалист
tyrnokop написа:
Най-бързо и лесно става с изолирани меки медни тръби Cu-Smart:
Ходих в Стилмет. В техническия каталог на горните тръби е записано, че max. работна температура е 95°C.

След анализа на цените смятам да се заема с обикновената твърда мед. Ще запоявам.
От къде мога да се образовам как да направя връзката медна тръба към бойлер и медна тръба към останалата арматура?

Няма никаква философия, купуваш си фитингите, за съответния диамерът и съответната резба, и запояваш към тръбите, точно както запояваш муфите.


Успех.
LazarGanev - "Велик майстор"
EmoZ написа:
Няма никаква философия, купуваш си фитингите, за съответния диамерът и съответната резба, и запояваш към тръбите, точно както запояваш муфите.
Не ставаше ли въпрос за твърд припой? Ако е така - не е толкова лесно да заваряваш месинг с припой за мед CuP6.
2v6 - майстор
tyrnokop написа:
...
След анализа на цените смятам да се заема с обикновената твърда мед. Ще запоявам.
От къде мога да се образовам как да направя връзката медна тръба към бойлер и медна тръба към останалата арматура?
Ако панела ти е с медни тръби за запояване използваш само фитинги за запояване.

На изхода на серпентината е филтъра и помпата. Изходния холендър на помпата навиваш на вече запоен за тръбата от обикновените преходи за запояване. Между филтъра и серпентината може да монтираш и групата за пълнене.

На входа на серпентината е най-добре да се използва преход-холендър за запояване. Това дава възможност за
сглабяне и разглабяне без да се разпоява връзката към тръбата. Другия вариант е използването на адаптор с леща - няма изобщо запояване и има ролята на холендър. Не е добре да се нагрява преход навит на резба - прегаря уплътнението (калчища, тефлон или там каквото ползваш...).

Какъв разширителен съд ще ползваш?
EmoZ - специалист
LazarGanev написа:
EmoZ написа:
Няма никаква философия, купуваш си фитингите, за съответния диамерът и съответната резба, и запояваш към тръбите, точно както запояваш муфите.
Не ставаше ли въпрос за твърд припой? Ако е така - не е толкова лесно да заваряваш месинг с припой за мед CuP6.

За мек припой, за мек припой ставаше въпрос.



Успех.
LazarGanev - "Велик майстор"
Еее, добре, не съм разбрал :prost:
tyrnokop - специалист
2v6 написа:
Между филтъра и серпентината може да монтираш и групата за пълнене.
1. Какво е група за пълнене?
Смятам да правя пълненето по следния начин: разглобявам автоматичния обезвъздушител на изхода на колектора и оттам наливам.
Тъй като изхода на колектора е с около 40 см по - високо от входа на серпентината на бойлера ще се получи един вид скачен съд и смятам, че няма да имам проблем.
2. Ако все пак трябва да има "група за пълнене" тя задължително ли трябва да е "Между филтъра и серпентината" и използва ли се някакво специално приспособление или уред за пълненето?
3. Разширителен съд, който ще ползвам:
http://www.mediteh96.com/solar/razshiri ... upload.JPG
anatolt - помощник
Бърз и лесен начин за пълнене на затворена система,където имате задължително предпазен клапан 3 или 6 бара, без да инсталирате разни системи за източване и пълнене,просто завъртате предпазния клапан на 3/4 оборот той остава отворен и пълните системата през него,с необходимия накрайник обикновено са 1/2 с (моно-поли)пропилен гликол с кофпомпа или друг вид помпа и допълвате с вода до необходимото налягане,аз го правя между 1,5-2,5bar. Бързо,лесно,вкусно!
LazarGanev - "Велик майстор"
А бе да кажа два лафа, пък макар и малко късно, защото тръбите вече са заварени, но пък тази тема ще я четат и други. Нямам големия опит на filmatoplo в изграждането на слънчеви инсталации, нито на 2v6 :gott:,
затова и не оспорих използването на мек припой при изграждане на слънчеви колекторни системи, макар да знам, че е НЕДОПУСТИМО. Наистина тук е форум "Направи сам" и всеки е господар на парите си. Но пък пари се дават, макар и само за материали и нека човек като си дава парите за нещо да има възможност за информиран избор. Поводът за тези редове е един мейл със заслужен укор от колега, инженер, сервизен специалист от Газкомфорт, вносителят на Вайлант за България. Колегата е официален консултант в друг форум, а тук само чете - не съм засякъл негови публикации засега. Първо да кажа, че Вайлант предлага напълно автоматизирана слънчева инсталация, скъпичка разбира се, но интересното и важното при нея е, че тя автоматично изпомпва и прибира течността от системата при температури доближаващи нулата, както и при температура 196°С на повърхността на колектора! Причината е, че над 200°С етиленгликоловата течност започва да се разгражда, а пък достигането на такива температури е напълно възможно и нормално, ако не се ползва топла вода от бойлера няколко дни - да речем в най-горещите летни дни се изнасяте в планината или на море. Германците не биха усложнили системата без повод. Разбира се, виждал съм калпаво изградена система на хотел, която не може да вдигне повече от 50°С в бойлера, но това е друга тема. Така че използването на мек припой професионално е недопустимо, а в "Направи сам" е нежелателно. Монтирайки слънчева инсталация на Вайлант, аз я издавам за гаранционно обслужване на Газкомфорт, а тя няма да бъде приета, ако съм ползвал мек припой. Вярно, че при други марки няма такъв фирмен контрол, но това не означава, че е допустимо.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

Тема "Мека мед за слънчева инсталация" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: