Ел. инструментите. Консумативи.
PIP - майстор
Въртящия момент е различен при всяка скорост, не знам защо задълбавате за удар и режими на работа, те са екстри. За пробиване в метал оборотите са важни и повечето акумулаторни винтоверти са бавни за малък диаметър бургии. Феин и фестул (произведен от феин) до колкото знам са единствените четерискоростни акумулаторни винтоверти работещи до 3500-3800 оборота.
пишман_майстор - майстор
Механичния съединител няма отношение на коя предавка е винтоверта.
Ще изключва/прескача на нагласената степен.
Но ест. на първа винтоверта ще успява да преодолее и най-натегнатата степен ( без режим пробиване, в тази позиция е блокиран съединителя).
Така на първа гарантирано отдава и максималния въртящ момент .
Докато същото не винаги може да се каже , ако е на втора/трета предавка. Просто не всеки винтоверт успява да преодолее натяга/ тормоза , преди да "изчатка" съединителя, това на горните/максималните степени.
Степените на мех.съединител , както споменах, са си нагласени на определено натоварване и не зависят от предавката.
При електронно регулираните, там може да има "разминавания" .
kozl - майстор
ср авг 06, 2025 6:28 pmпишман_майстор написа:
Механичния съединител няма отношение на коя предавка е винтоверта.
Ще изключва/прескача на нагласената степен.
Но ест. на първа винтоверта ще успява да преодолее и най-натегнатата степен ( без режим пробиване, в тази позиция е блокиран съединителя).
Така на първа гарантирано отдава и максималния въртящ момент .
Докато същото не винаги може да се каже , ако е на втора/трета предавка. Просто не всеки винтоверт успява да преодолее натяга/ тормоза , преди да "изчатка" съединителя, това на горните/максималните степени.
Степените на мех.съединител , както споменах, са си нагласени на определено натоварване и не зависят от предавката.
При електронно регулираните, там може да има "разминавания" .
Понеже не всичко проумях и ще се пробвам с интерпретация:
Механичен съединител :? Аз бих го нарекъл регулируем ограничител на въртящия момент. Това най-вече против презатягане.
Без ограничение е на позиция "бормашина". Ама не съм сигурен дали няма някакво ограничение, примерно от предпазен съединител както е при няко перфоратори на ток. Иначе ако винтовръта е мноо мощен може да чупи ръце :roll:
Колкото предавателното число намаля оборотите на въртене на ротора, толкова по-голям ще е въртящия момент при патронника. За това на най-ниската скорост следва да е най-голям въртящия момент, когато ограничението е изключено в режим "бормашина".
При електронно регулиране, каквото на винтоврът не съм видял до сега, но пък видях на импакт, ако такова се приложи на винтовръта, то ще влияе на тока през ел.двигателя и ще изменя въртящия момент на ротора и по предавките съответно и на патронника спрямо предавателното число.
Аз до сега не съм видял винтоврът с електронна нагласа на въртящия затягащ момент, но може би в бъдещето :roll:

Още не мога да си обясня какво означава твърд и мек в цитата:
Макс. въртящ момент/твърд: 130 Nm
Макс. въртящ момент: мек: 65 Nm
Ако предавателното число на първа и втора скорост се различава 2 пъти, то 65*2=130 Nm, тогава твърд=бавна скорост и мек=бърза скорост.
И все пак от винтоврътите които имам съм установил, че когато се ползва ограичителя на въртящия момент към патронника, то по-лесно мога да задържа патронника да не се върти (ротора се върти), отколкото да задържа патронника да не се върти в режим "бормашина". А това означава, че може би мек=включен ограничител, а твърд=режим "бормашина".
:? :? :? :? :? :? :?
пишман_майстор - майстор
Аз казвам съединител, не му знам точното наименование , вероятно регулатор на момента на затягане .
Механичния тип е една коронка ( метална) към редуктора , наредени съчми с притискащи пружини и една гривна , която натяга или отпуска пружините , т.е. съчмите с каква сила да се натискат в коронката.
При достигане на нагласения/желан момент , редуктора на пред.кутийка "изтърва" и превърта.
Не знам дали го обясних правилно, но нещо такова.
Има и с т.н. електронни регулатори ( поне 25-30% вероятно от моделите/марките винтоверти) . И това не е отскоро, може би от 8-10 години насам, като последно време навлязоха по-масово.
При тях има различни варианти/способи за реглаж, но общо взето се следят обороти, натоварване и пиково моментно натоварване. По това електрониката "разбира" че е достигнала нагласения/желан момент на затягане.
Много не ги долюбвам такива. Но има , дори и моя милост ги има.... Иска свикване с чалъмите им на работа.

Тема "Винтоверти" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: