• 1
  • 2
Тази тема е за мечтатели философи и изобретатели.
MamaMy - майстор
Доста се накефих на този едноцилиндров генератор. Дори не бях чувал за такава кръстоска. Това е нещо средно между съвременни двутактов и четиритактов мотор. Майстора който го реставрира не ми допадна много, но двигателя :shock:

hidrazin - майстор
нед сеп 28, 2025 5:05 pmMamaMy написа:
... но двигателя ...
Двигателя гори масло само малко по-малко отколкото бензин.
Подобен се е влагал и в автомобили.
Автомобилите са се предлагали с толкова резервни свещи, колкото цилиндъра има.
Шофьорът задължително е трябвало да може да сменя свещи и то доста често.

Аааа... И не е без клапани. Клапаните са втулкови - Sleeve valve

:partyman:
Интересно защо е останал неизвестен.
Дали поне информативно са показвали схеми в донаборните школи, техникумите по автотранспорт, висшите училища?!

А, Хидрата го е учил, но си мълчи досега!
hidrazin - майстор
нед сеп 28, 2025 6:31 pmТрифон П.Трифонов написа:
А, Хидрата го е учил, но си мълчи досега!
Аха, тъй ще да е...
Само дето Хидрата никога не е претендирал че много разбира от ДВГ. :)
:partyman:
А, даваш вид поне- така хубаво обясни за .......абе клапаните, така както им викат на английски!!!

Долу горе като моя приятел Джипсито. Същия дава интервю за българска медия, но някъде по света. В статията журналиста пише
- Известният наш състезател, който перфектно владее десет езика.....
Джипсито го насмита на следващия ден, а в следващата статия оня го "реабилитира"
- Известният наш състезател, който създава впечатление, че перфектно владее десет езика....
hidrazin - майстор
Който си го може, си го може... :-D
Благодаря на MamaMy и на Трифон П.Трифонов че ме "възпалиха" да науча нови и интересни неща.
Като например че тоя мотор е имал няколко основни предимства - много по-безшумен,
по-евтин за производство,
нямал е проблемите на тогавашните прегарящи клапани (стандартни, кръгли),
нямал е проблем с отлагането на нагар и се е очаквало да има по-дълъг живот - надхвърлящ ... 10 000 километра. :-D

Нооо... химиците виждат сметката на тоя мотор - подобряват бензина и му повишават октановото число.
Последния автомобил с такъв мотор излиза от конвейера през 1940-та година... Преди 85 години.
Относно разхода на масло и влиянието му върху подземния живот на запалителните свещи...
Ето. Шест цилиндъра, шест резервни свещи и трябва редовно да се попълва запаса в ЗИП-а.


Изображение


:partyman:
P.S. Кефя се как качвам снимки на външен хост и те по някое време ще изчезнат.
Оня ден изтрих доста мегабайти снимки от тези дето съм качил.
И пак съм стигнал лимита... :shock: Тук стана тотално порно, след "мъдра" намеса...
MamaMy - майстор
Доста интересни работи прочетох за този тип двигатели. И те са имали своето място в историята. Дори не знаех, че шотландците са правили автомобили. Като гледам доста от големите марки също са го ползвали за малко през годините. :)
hidrazin - майстор
нед сеп 28, 2025 9:10 pmMamaMy написа:
Доста интересни работи прочетох за този тип двигатели. И те са имали своето място в историята. Дори не знаех, че шотландците са правили автомобили. Като гледам доста от големите марки също са го ползвали за малко през годините. :)
Ооооо... Били са интересни времена. Все пак първия автомобил с такъв мотор е създаден само около 20 годни след въобще първия автомобил с ДВГ.
Сега може да изглежда смешно с тия 20 години, ама тогава са нямали Интернет и смарт телефони.
То тогава по-скоро е бил достъпен телеграфа (донякъде).

Та и аз прочетох интересни неща.
Освен тези два вида клапани има и 3-ти вид - Въртящ се клапан

:partyman:
MamaMy - майстор
Аз видовете клапани ги знам, но изпълнението на тези втулкови много ми напомни диашибрите на Трабанта. Само, че тук иде реч за четиритактов мотор. Замислям се дали мотора на Траби не е можело да бъде четиритактов без особена промяна в конструкцията? Пак щеше да си е прасе и да му се бърка горивото с масло, но може би щеше да има повече плюсове.
Смятам, че с простотата на конструкцията си, двутактовият е бил на мястото си в Траби.
Инак, бидейки превърнат в четиритактов, като този в темата, само би се усложнил, оставайки си с минусите, с добавен поне още един- понижена мощност. Освен това би бил и по-труден за ремонт, съответно- скъп.

Не случайно тази архитектура е изоставена, според мен.
  • 1
  • 2

Тема "Интересен 4 тактов 100 годишен двигател без клапани" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: