• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 65
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Zurlata - специалист
Колеги , баш ми е драго!

Значи от една година умувам , мисля , после взех че четох ровя , пак мисля и премислям физики а-у, как да измайсторя да речем 99.9%
ефективен котел да си грея гъза зимата. По едно време попадам на вашия форум и по точно на тая тема за максимално ефективен комин
и да уловим тая пуста топлина беглец. Значи имам план и искам да го споделя с вас и да умуваме заедно приемам секви критики (без заяждане) и препоръки
Значи ще топля етаж-къща около 100 м2. с климатик съм сега ама ужас много ток бре , нестава.(говоря за 4 стаи и във всяка искам 20-22 града) на две от стаите има ПВЦ дограма с троен пакет и вата по стените с картон, а в другите обикновени прозорци но с двоен пакет. Е да ама зимаска га стане -5 и надолу , не троен пакет не вата ами клинч! Както и да е.
По долу ви показвам снимки какво мисля да правя. Обяснявам значи, котела ще е ИЗВЪН къщата с водна риза жегата се качва горе. Всичко ще се управлява с контролер аз ще си го програмирам, ще има много нагнетяващи вентилатори ,акомулатор, конвертор на 12/220В синусоидално за помпата и вентилаторите чиито скорости на въртене ще ги управлявам с тиристори в зависимост от некви зададени режими които тепърва предстои да умувам какви ще са. Както и да е тва беше малко предисловие, демек не ме интересува колко често ще се чисти , колко железария, кабели, и електроника ще се вложи а само едно - Е ЛИ Е Възможно да сковем котел с почти 100% ефективност , демек Температурата на изходящите газове да е равна почти на
входящите - изходния кюнец да е буквално СТУДЕН. Знам че някой ще каже ако охладим изхода под 150 града има конденз и разни серни киселини, не ме интересува това предвидил съм отвори за почистване и изтичане на конденза, важно е стоте % ефективност, а и трабите ще са от инокс, знам и че ще е по скапо, но пак казвам наумил съм си да правя котел със 100% ефективност и туй то не ме интересуват средствата а това да горя 2 кубика драва вместо 10 и да седя на топло, че даже ще е и екологично мисля да има и утайник за вредни слузести щуротии от комина. Затова искам да охладя изходните газове до 5 - 10 градуса хем да се получи конденз и да втечни мрасотията вместо да излита във въздуха хем така ефекта ще е максимален.
Разгледайте снимките и да поумуваме. Значи идеята ми е подобна на колегата " Iliev Labs":

...Нагряване на входящия въздух от горивната камера
...Изкуствено нагнетяване на въздух чрез вентилатор
...Забрана на всяко регулиране на горенето чрез намаляване на въздушния поток - ефективна регулация има само и единствено чрез намаляване на горивото.
...Акумулиране на излишната топлина чрез термална маса (5-10 тона, но като обем е не е много).

... Херметически затворена горивна камера
...Комина слиза надолу след акумулаторната термална маса, а не нагоре към покрива - необходим е нагнетяващ механизъм - вентилатор.
....Камината с термална маса се пали за няколко часа и след това термалната маса държи топлина дори и над 24 часа в зависимост от обема си.
.....Всички топлообменници са след горивната камера и след пълното изгаряне на биомасата.
.....Системата винаги ако гори, трябва да гори на максимална степен - термалната маса регулира температурата.

само че моята термална маса ще е къде 2-3 кубика вода на изхода на котела и от съда нагоре към къщата
няма да има клапа за затваряне на въздуха на изхода нито на входа а точно определена скорост на въртене на нагнетяващите и изсмукващи вентилатори според количеството дарва вътре, това ще се регулира от електрониката, но точно колко да е въздуха трябва да го измисля , както при колите идеалното отношение гориво-кислород!
След това въздуха за горене първо се загрява от серпентината на комина след това обхожда котела и влиза отдолу под скарата нажежен да гори дравата. Ще питате що минава ваздуха покрай комина като на изхода (на комина..) така или иначе има водна риза тя ще го охлади(комина) . Да ама водата която се враща от системата ще е примерно 30 до 70 града това значи че и газовете на изхода ще са толкова - демек пак бяга топлина с газовете , затова въздуха който влиза зимаска е под 5 града примерно и първо минава през куминния топлообменник да обере тия 30-70 града дето не е успяла водата , и после продължава следващото му нагряване от стените на камината и вътре да гори вече много загрят и нагнетен .
Водната риза на коминното тяло ще е подобна на колегата "jimmy_bar" , ще я правя от иноксови траби и врата за почистване с шомпул!
После от там продължава до втората водна риза на котела която е ИЗВЪН горивната камера както съм наресувал, за да може дравата да си изгорят спокойно при ВИСОКА температура без сажди , а не както гледам разни фирми слагат водните траби вътре по стените , пълна глупост според мен а и според някои от вас тука гледам, да охлаждаш зорлен горивния процес и нали тогава не гори ефективно, ние ще охлаждаме вече готовите горещи газове получени вседствие на тоя горивен процес а не самия него. Камерата за горене ще я облицовам с дебели огнеопорни тухли....
Оххх заболя ме раката, дано да ме разбирате какво ми се върти в главата и да го изразявам правилно....

Освен тва цялата тая щуротия мисля да я облицовам с къде 20-30 санта стъклена вата и алуминиево фолио, комини котли ризи всичко, да няма и
грам загуба навън.

Значи горе на етажа , топлото ще се отдава от една серпентина от външно тяло на климатик с вентилатор , но тъй кат това тяло е мислено за фреон и
ф-то му е малко в краищата се режат трабите и се съединяват с обща траба - демек стават паралелно вързани всички трабички, както е при радиаторите на коли, така еквивалентното фи ще се увеличи. чел съм че разликата между входяща и изходяща вода е най добре да е 20-тина града( при климатика съм мерил на входа на филтара 21 на изхода на топлото 48-49 регулира го със степента на компресия така установих)
демек за котела - 70 градуса влизат 50 излизат това при нормалните котли, самоче аз ще я сваля на 70 in - 25 out (колкото е в стаите щото климатичното тяло има голяма ефективност) Допълнителната разлика дето се явява ще се поеме от водната риза на коминното тяло което в обикновените камини го няма то ще я дозагрее до към 45-50 града (от бягащите горещи газове дето иначе не се оползотворяват) и от там се подава вече на водната риза на котела....

Так горе долу е това аз продължавам да мисля, ако и някои от вас по вдяващите се включи да даде акъл и да каже тва де съм го намислил ще работи ли така както съм го намислил , ще е добре. Знам че това е голяма щуротия много железа, кабели ,траби, жици , акумулатори , вентилатори , и електроника , ама кво ли не съм правил и това ще го направя, всичко е само физика тряя се умува. Хамалогията няма значение а само дали ще излезат тия 99.9999999%! :evil: На теория ми се струва че ще ги доближи, че ще има да се чисти от разни слузове от контедзите знам ама няма значка. А може и да не се налага толкова често да се чисти ако има правилно изгаряне и се отделят само газове при горенето а пепелта остава в горивната камера.... кой знае , като го направя ще видим, засега го планувам за лятото да го сковавам ама ще видим, че то га прайш много планове
......

Чакам вашите изказвания акъли и критики за мойта идея!
Б*х м***му написах го....


п.п. Някой знае ли колко е идеалното отношение дарва-въздух, (примерно 1кг дарва и 10 кг въздух), за да има пълно изгаряне?

Прикачен файл

Kotel2.jpg
Kotel2.jpg (96.82 KиБ) Видяна 8885 пъти

Прикачен файл

Komin2.jpg
Komin2.jpg (119.8 KиБ) Видяна 8885 пъти

Прикачен файл

Boiler2.jpg
Boiler2.jpg (87.29 KиБ) Видяна 8885 пъти

Прикачен файл

Serpentina2.jpg
Serpentina2.jpg (92.47 KиБ) Видяна 8885 пъти

Прикачен файл

Sistema2.jpg
Sistema2.jpg (59.38 KиБ) Видяна 8885 пъти
fbr - майстор
Не бих искал да охлаждам ентусиазма Ви но, трябва да имате впредвид ,че гениални са простите решения ,а колкото една система е по-сложна ,толкова предпоставките за неудачи са по-големи.Все пак успех в начинанието.
filmatoplo - майстор
Според мен , трябва да се направи така - студената вода да влиза първо в ризата на печката и после през топлообменника за димни газове(поне така е при купешките) . После отвеждането на димните газове да се направи така че веднъж да минава директно в комина и посредством клапа да може да се отклонява и през димния топлообменник . Палиш огъня в горивната камера , дима отива директно в комина и при затоплянето му и при вдигане на определена температура на водата се пуска дима през топлообменника - който е с наклон нагоре към комина . Клапата за кумина може да се настройва с термовентил Хонейуил . Така се намаля конденза по целия комин . А температурата на водата постъпваща в ризата и осигуряваш 65 градуса с термовентил Ессбе. Но ,ти си знаеш - за газов кондензационен котел може ама при дърва и вглища на 1 ден работа и ще чистиш тръбите.Ей така за проба нарисувай моята идея и я покажи за размисъл -може някой специалист да сравни двете и да определи вярната. моля.
popovvv - специалист
Колега,
За да кажем, че котела е 99,9% ефективен не би трябвало на неговият изход да имаме високи температури, които с добавъчни системи /във вашият случай топлообменниците в комина/ да снижаваме.Смятам, че усилията, вашите и на всички желаещи да се включат трябва да се насочат в тази посока.Поставянето на допълнителни устройства усложняват конструкцията и поставят много въпроси относно почистването им дори и за тяхната ефективност.Разсъждавайки в тази посока ще си позволя да направя някои забележки по предложената от вас система.
-за да не се мъчим да улавяме топлината в комина, по-добре е при възможност да я отделим в отопляваното помещение, или с въздуховоди да я доведем до другите.Това означава да се конструира котел с водна и въздушна ризи.Така част от топлината неусвоена от въздушната риза, ще се отнеме от водната риза.
-предложената от вас конструкция на котела/независимо, че е в суров вид/ ще притежава следните недостатъци:намалена ефективност на водната риза, защото е отдалечена от пламъците, този недостатък ще се проявява силно когато в котела остане само жар;по-добре е цялата водна риза да се изработи само от тръби около които топлият въздух може да премине отвсякъде, така се увеличава нагревната площ.
Не се заблуждавам, че е възможно 100%-но улавяне на топлината още в котела, но защо пък трябва в комина да се правят водни топлообменници, защо да не са въздушни.Защо да не се използва самата стена за термична маса,като в стената примерно се изградят няколко отклонения на комина подобно на кюнците лири които се продават.Изобщо съществуват много варианти които чакат да бъдат открити, но повтарям според мен трябва да се търси максимално улавяне на топлината още в котела.
filmatoplo - майстор
Котлите Мактек са точно на този принцип - тръби във водната риза през които преминава дима ,котела работи като хала .Само при първоначално палене или ако го гориш под 65 градуса на водата прави конденз в комина .
Харалампи - специалист
Здрасти Майничка, видях ЛС-то. Ще се опитам да ти изпратя лекциите довечера, обаче зависи кога ще се прибера, че ще купонясваме с едни колеги.

Чесно ти казвам премрежиха ми се очите да ти чета поста та си го разпечатах със все картинките и утре ще ти дам по-обосновано мнение. На първо четене обаче имам няколко забележки:

1. Тая работа за 99.9% КПД я забрави от сега. Професионалните котли го докарват на 90-93% и са щастливи. Имай предвид, че при тях се дозират горивото и въздуха, и имат системи за мониторинг на димните газове по температура, налягане, съдържание на СО и О2. Така стигаме до въпроса ти в края на поста за количеството въздух.
2. За да определиш необходимото количество въздух трябва да имаш представа за химичния процес изгаряне и компонентите, които участват в него. Така ще определиш количествено кислорода необходим за пълно изгаряне на горивото. Като имаш предвид, че кислорода е около 20.9%, около 70% азот и останалото разни други гадости лесно можеш да сметнеш приблизитолно колко въздух ще ти трябва. Другият вариант е с газ анализатор да определиш колко ти е свободния кислород на изход от комина и да се опитваш да го минимизираш. По-подробно ще видиш в лекциите като ти ги пратя.
3. По някаква причина си решил да не слагаш тръби в горивната камера. Усвояването на топлината в пещите има две форми - радиантна и конвективна. За това и камерите им се наричат така. Ти обаче си решил да се откажеш от радиационният топлообмен. Как тогава очакваш да постигнеш въпросното КПД. По добре помисли за два кръга на топлоагента единият с много висока температура който да минава през радиантната част и друг с по-ниска и някаква система за дозиране чрез която да постигнеш постоянна температура в тръбите на системата. Един колега е правил такова изпълнение ще се опитам да го хвана да ми начертае някокло схемички.

За сега толкоз, като прочета поста по-внимателно ще пиша пак.
Zurlata - специалист
Благодаря на всички дето са писали и на Майничката :-D !

Само критики бре!
Сега казвате защо не с въздуховоди а с вода , нали писах в началото че котела ще е извън къщата а не вътре много трудно ще ги закарам тия тръби до горе а и трябва картене , ужас , лятото правихме ремонт и всичко вече е измазано , а тънки водни тръби по лесно ще издалбая стените да ги кача до горе. После като има вода в един съд 2-3 тона ще се събира след водната риза и ще действа като термална маса за да може когато котела гори да гори на макс а не да има клапи за регулиране на въздуха. Добре де, горната огнеъпорна плоча може и да я няма зада може пламъците да се плъзгат директно покрай тръбите с вода над тях, макар , че аз си мисля така, кво значение има нли енергията на пламъка се отнася от газовете които е нагрял тоя пламък, цялата система е опакована във много вата, тая топлина няма каде да отиде освен нагоре към топлообмениците...

" filmatoplo" ...трябва да се направи така - студената вода да влиза първо в ризата на печката и после през топлообменника за димни газове(поне така е при купешките) .....
Колега само за спора, си мисля че точно там е проблема на купешките не значи че са най-добри а ги правят по евтини и лесни за обслужване , за печалби.
Нали ако водата влиза първо в ризата на печката на изхода ще е нагрята да речем към 70-80 градуса и също толкова ще са и изходните газове, а когато влиза първо в топлообменика на комина ще е с ниски градуси и ще обере енергията на топлите газове като постепенно като навлиза на вътре в системата ще си повишава температурата. Що вкарвам входящия въздух първо през въздушния топлообменик на комина, ми мисля си че входния въздух е студен и ще обере и последната останала топлина в газовете , демек изхода на комина студен (20-30 градуса) , нали тогава имаме пълна ефективност....
За чистенето знам затова съм предвидил капаци за почистване, траби инокс да не корозират и т.н. както казах не ме интересува чистене, и хамалогиа а максимален ефект.
Е па и вие с тия 99.9999% майтапех се бре , имам предвид максимално да го оплозотворим, щото ако си говорим реално само при анихилация имаме 100% енергия , при никой друг процес не е 100% дори при атомен взрив - алфа и бета частиците отнасят енергия която не е освободена...... , б*си до каде отидохме!

Ето как ще правя тия топлообменици на комина:

Прикачен файл

Sfredel za komin wazduha.jpg
Sfredel za komin wazduha.jpg (99.03 KиБ) Видяна 8767 пъти

Прикачен файл

Toploobmenik komin.jpg
Toploobmenik komin.jpg (129.55 KиБ) Видяна 8767 пъти
Iliev Labs - специалист
Здрасти Zurlata!!!
:lol:
Тук съм и идвам да помагам!!!
Забрави ги тези критики!
Сигурно си попрочел вече за проблемите с котли на въглища, пелети, газ и т.н. А пък климатиците си ги имаш!

Ако мериме КПД-то в български левчета, сигурно ще извадиме 900 процента. Направо биеме от земята и ЧИЛЪРИТЕ !!!

Ако мислиш да гориш само дърва си лесен. Но аз лакомея! Лакомията движи икономиката, доволните мързелуват!

Идеята е следната:
1 Екологочно чисто !!!
2 Ефективно горене
3 Ефективен топлобмен
4 Акумулиране на топлината
5 Разпределение на топлината, където, колкото, и когато ти трябва ( от акумулатора)

Да започнеме от 2ра точка - Горенето е ефективно само на МАХ. Опаковаме горивната камера с огнеупорни тухли и подържаме максимална темперетура ( 1200 и нагоре градуса). Топлината няма къде другаде да отиде, освен в топлообменниците, те са после!
Опаковаме горивната камера във водна риза и отива в акумулатора.
Остатъчната темперетура в изгорелите газове и използваме за предварително подгряване на въздуха за горенето. По този начин всичко кондензира и няма замърсяване.
От акумулатора си теглиме колкото е необходимо. По-студените дни повече, по-топлите по-малко. Правиме се на огняри в събота и до другата мързелуваме на топло!

Много дълго стана! После ще разкажа Аз как съм го замислил! :)
filmatoplo - майстор
Съгласен съм - нещо като кондензатен- газгенератор в най старите подводници е използвано.
Zurlata - специалист
^Точно де за това говоря.

Айде бре Илиев тебе чаках да ги разбием! :lol:
Ся кео имаш впредвид ...Опаковаме горивната камера във водна риза и отива в акумулатора.... нали всички топлообменици са извън горивната камера , за да не охлаждаме горивния процес, отвътре с огнеупорни тухли. Или имаш предвид долепена до тухлите овън водна риза, ама аз от там мисля да прекарам входящия въздух да го нажежи и да влиза горещ вътре за горенето. Като опаковам цялата система ако тряя и с половин метър вата каде е иде тая енергия освен към топлообменика - лъчистата енергия се задържа от металния кожух на котела или се акумулира от тухлите в горивната камера(накрая пак ще излети нагоре) , а газовете се охлаждат в топлообмениците .
тва мисля да е , давайте чакам критики, ама обосновани - не така - защото.... , а не само така не става, не се прави така
Е па аз казвам що да не става, кой казва как се прави?
И освен всичко друго незнам дали е станало ясно ама осфен ефективност , искам да охладя изхода , за да се получи кондебз и да обере мрасотията в утайника демек Екологично , с един шамар два-три заека :-D

п.п. намерих днес турбина за нагнетяване, не вентилатор а турбина ,от ония по заводите ама по малка за моите нужди....
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 65

Тема "Коминът-мечта или как да уловим топлината беглец" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: