Ел. инструментите. Консумативи.
емовлаха - специалист
Като за кино без пари толкова! Темата е изчерпана , моторния трион не е ракетна технология :)
Някога нямаше дронове със пръчка се действаше :)

gogo7777 - майстор
вт ное 18, 2025 7:22 pmемовлаха написа:
Като за кино без пари толкова!

Е кой ще разбере кое, какво и защо....кой?
Да ви eба у сценаристите :cool:
вт ное 18, 2025 7:25 pmgogo7777 написа:
вт ное 18, 2025 7:22 pmемовлаха написа:
Като за кино без пари толкова!

Е кой ще разбере кое, какво и защо....кой?
Да ви eба у сценаристите :cool:
Как е настроението, Гога? Еротично някак звучиш, или просто отърва па козите?!
Здравейте колеги, хубава тема сте си спретнали - има доста материал за размисъл. Аз бях изпаднал в дилема каква точно резачка да си купя, защото ми писна на дедовия, да се съобразявам кога на някой ще му е удобно да дойде да ми нареже дървата, и да го чакам като малоумник. Чуденката беше между ехо, хуск, и щил, но в крайна сметка след доста четене по чуждестранни форуми, и гледане на различни тестове из тубата, реших и си купих щил. Модела е МС261 чист карбуратор, без електронни модули, защото искам сам да си я настройвам както на мене ми е кеф - това всъщност беше основното условие. Та на въпроса - при първото палене въобще не иска да запали, а се задави - развих свеща и дръпнах няколко пъти, за да изхвърли горивото от цилиндъра - миризмата беше на гаден разтворител, а не на бензин, свеща беше много затегната, и доста черна - ясно ми е че в завода ги палят за тест, но ми се струва че тая резачка е работила повече от 2-3 минути тестове в завода. Мисля си все пак, че в завода би трябвало да ползват мотомикс, а не смес от обикновен бензин - все пак тия резачки отлежават известен брой месеци по складовете. За да смърди така е ясно, че горивото в карбуратора е дало фира отдавна. Както и да е - вече пали на чакмак. На тъщата на вилата и докараха 3 кубика бук за печката - тънички дръвца по 10-20см дебели, та реших с тях да я разработя. Не съм и раздавал всичката газ, защото нямаше нужда - дори 20см. дръвца ги ядеше като халва, направо е удоволствие да се работи с нея, но разхода на гориво не ми хареса - малко под литър за тези 3 кубика. Горивото беше шел V-power 95 масло пълна синтетика на хускварна 20мл. на литър, както е по книга, но мисля да го вдигна на 25мл. на литър. Имаше си ряз при рязко подаване на газ в средните, макар да мисля че може и по-добре, във високите видимо беше доста богата сместа. Рязал съм преди години със щила на братовчеда - 260, или 028 беше, не помня вече, но със два литра опатках 8 кубика яки дъбици - по 30-40см дебели, като машината я настъпвах до дупка без жалене, защото братовчеда бързаше да ги приберем и вика давай колкото може. Да видим как ще се представи на мойте дъбици - те ще са пак по 30 до 50 см дебели. Колко резервоара горе -долу са нужни за прилично разработване преди да може да се настрои като хората, защото по книга дават между 5 и 15 резервоаря, което е доста разтегливо количество. А такъв двигател да работи дълго време много богат, също не е добре за него.
емовлаха - специалист
съб ное 22, 2025 3:44 amGhostwheel написа:
Здравейте колеги, хубава тема сте си спретнали - има доста материал за размисъл. Аз бях изпаднал в дилема каква точно резачка да си купя, защото ми писна на дедовия, да се съобразявам кога на някой ще му е удобно да дойде да ми нареже дървата, и да го чакам като малоумник. Чуденката беше между ехо, хуск, и щил, но в крайна сметка след доста четене по чуждестранни форуми, и гледане на различни тестове из тубата, реших и си купих щил. Модела е МС261 чист карбуратор, без електронни модули
И сега стана така че, режеш си дървата и си питаш дедовия :-D
Привет и безпроблемно ползване на резачката.
Нормално е да харчи малко повече в разработката. Ползвай остра верига и режеш дебели трупи без никакви проблеми. Разхода ще намалее след около 5л гориво като минат през карбуратора/като минеш 10л бензин носиш в сервиз на Щил донастройва се при нужда и това е. Разтегливо е 5-15 зареждания заради различната вместимост на резервоарите за гориво на различните модели. Не смятам за нужно да се вдига количеството масло, но както си решиш, ползвай само остра верига и прясна горивна смес, не бързай да гасиш резачката като е работила продължително в дебелото, оставяй е да поработи минутка-2 на празен ход да се охлади двигателчето и карбуратора.

Тази жена ко ли си пита :)

съб ное 22, 2025 11:21 amемовлаха написа:
...Тази жена ко ли си пита...
Бабината си.

Ако има ухо, ще усети кога трява да врътне иглата и коя. Нали затова си е купил "винтова" резачка, да си я гласи сам.
Разхода няма да намали така значително, че да му направи впечатление, освен ако не започне да измерва милилитрите. Явно е очаквал да е много икономична.
емовлаха - специалист
От разказ на приятелче, миналата година стигнах до това, но, не съм го споделял





Аз съм в застой за избор на моторен таралясник, но ще е със електроника
Гледам, че модела Хускварна 562 марк2 е махнат от Българския каталог
Колега Емо, благодаря за посрещането.
А момата ще пита на баба дедовия :-D . За настройките - принципно ме интересуваше колко литра горе-долу отиват за прилична разработка при тези двигатели. Навремето съм настройвал, и разработих два рейсингови двигателя на зеноат за състезания, но при нас режимите на работа са съвсем различни спрямо тези на резачките, както и самата разработка. Тука моторите са доста по-разтоварени, и не са толкова форсирани, защото са проектирани да работят по няколкостотин часа без проблем при сравнително ниски обороти. А двигателите, с които работя в момента нямат нищо общо спрямо тези на резачките - говорим за до 35-40 000 оборота, в зависимост от трасето - с грешна настройка може да убиеш двигателя с един резервоар, защото е изцеден на максимум - между 2.5 - 2.8 коня от 3.5cm3. Знам че ресурса на машината няма да го стигна с моето ползване, дори още от началото да я набримча на макс(в рамките на допустимото от производителя разбира се), но обичам инструментите ми да са в перфектна кондиция. Разхода на гориво не ме интересува колко точно е от финансова гледна точка, защото с моето рязане на 20-30кубика на година, ако ще и по един резервоар на 10мин да издухва е все тая - дали ще изхарча 5 или 10литра бензин за една година, няма никакво значение. Отделно самата машина не съм я купил по сметки, с идеята да изкарвам пари - никога няма да си върне парите с моето ползване, но вече съм независим, а и ми носи удоволствие като режа с нея. Мъжете сме пораснали момченца, само където са ни по-скъпи играчките, а кеф цена няма. Човек една душа носи и трябва да и угажда от време на време, защото иначе ще го остави. Просто не искам мотора да работи удавен повече време от необходимото за разработката. Малко хора си дават сметка, че това също не е много добре, макар че както казах и по-рано, понеже тука двигателите са доста по-разтоварени спрямо тези, с които работя, може това да не им се отразява толкова. За маслото - при нас използваме перфектно като чистота гориво, правено точно за нитродвигатели, с необходимите за целта масла и добавки - внасяме си го директно от завода производител, запечатано в туби и готово за ползване, но с течение на годините и натрупване на опит, установих, че ако се добавя по 1-1,5 % повече масло при температури на въздуха над 25градуса двигателя работи по-добре, и ресурса му се увеличава с почти 10-15%. В България с нашия "висококачествен бензин" де има всякакви ла^на в него, не съм сигурен че 1:50 както го дава производителя ще е оптималното съотношение в полза на двигателя, затова мисля да мина на 1:40, или 1:45 след като приключи разработката естествено, че сега мотора е удавен и без това. Благодаря още веднъж - друго си е някое старо куче да ти отвори очите.

П.П. Тая мома съм я гледал, но благодаря все пак:)

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: