• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 65
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Iliev Labs - специалист
Понеже толкова време не се появи никой, който да го е правил, ще трябва да се застраховаме още на ниво проект.
Мисля за някакъв модулен принцип. Така ще може да доусъвършенстваме модула, дето куца.
При горене с висока темперетура не би трябвало да има много пушек, а от там и конденз. Би трябвало да остава само пепел и сажди.
Загледаите се около контейнерите за боклук, купчинките пепел от печките на твърди горива. Бучките който остават и биват изхвърляни, според мен са си много хубав КОКС ! Не бил добър кюмура! Котлите дето ви ги продават са капризни, пушат, абе лигават се!
Само с тези отпадъци ще изкарам половината зима, ама требва да се права на клошар.
Пластмасите и гумите са прекрасно гориво, ако можеш да ги гориш! Днес все още са на безценица и почти гратис. Само че гумите ги горят във Враца, в циментовия, щото пещите са на 1400 градуса. ( за справка GOOGLE).Отработеното масло не могат да го горят и тези, със сервизите. Още се намира на евтиния!
За това искам да е ЕКОЛОГИЧНО !
Като подгрея пеща и бутна две гуми
:-D , пушека, които не би трябвало да е много, си го събираме наливно и насипно.
....... КПД на джоба!
Като спрат кюмура, ще гориме газ. Като спат газта, ще гориме дърва. Като свършат дървата... и зимата мина!
Първият модул е пещта! Тук не са малко изискванията.
Огнеупорни тухли или шамот. По добре да се включи тук някой леяр.
Горещия въздух да се подава основно отдолу, а една друга част по високо. Маи освен платинена, няма друга решетка дето да устиска! Така че да го мислиме без решетка.
Пропан, отработено масло, нафта. Как ми се иска и кокс. Нещо да подгрее. Гледам в сайта на един домашен леяр, че подгрява и с дръвца. ( същия гори отработено масло за страх! и си прави сам горелките. BackyardMetalcasting.com . интересно е разгледаите го)
По нагоре, в стената на пеща, си мисля да има дълбока ниша. С вратичка отвън за подаване на гориво. Ама подаване с отлежаване, в смисъл, да се подгрява и горивото.
Няма кво толкова да го автоматизираме тука. (подаването на горивото). И без това трябва да се гори всичко. Автоматизира се, когато се работи с едно гориво, но от тази зависимост бягаме всички.
Като постоиш 6 часа и надумкаш 1Мват в акумулатора, зависи от нуждите, май ще изкараш седмица на топло.
То няма как да се измисли на веднъж!
Не може да нямате идеи за пеща!
ronik - специалист
Тъкмо тия дни си мислих, "времето се затопли и никой вече няма да пише в темата до следващата зима като им се намръзнат д-тата" :) , но за радост се оказа, че не съм прав. Относно проекта ти Zurlata, ако имаш възможност сложи котела в изба или някъде вътре в къщата. Сепентината за въздуха на комина я направи от по-тънка ламарина, така ще отдава по-бързо топлината. Леле, Iliev Labs, пълниш ми душата като те чета :lol: . Тия дни и на мен ми се въртеше в главата, "началото на декември паля 1 тон въглища и до края на зимата държат топло " :lol: . Майтапа настрана, нека да започнем от пещта. Първо трябва да определим на какви изисквания трябва да отговаря тя. Размери, форма, материали, отвори и местоположението им, дали ще има топлообменници или части от системите за топлообмен в нея. Друго не се сещам сега.
Iliev Labs - специалист
=D>

Браво на Zurlata!!!
Това дето си го нарисувал си е перфектно !
Единствената ми забележка, е за въздушния топлообменник. Пусни си го и него надолу. Така изгорелите газове ще си слизат бавно. А въздуха за подгряване си отива нагоре по лесно, без турболенций.
:lol: Пък и като му гледам килограмите,.. и на теб ще ти е по лесно. (Верно може и от по тънак материал да го направиш. А пък с тоя шнек да буташ кюмур, евентуанлно в друга система. Може и пепелта да вадиш с него, ама в тая печка ще има 100кг за един сезон)
Сигурно и с един вентилатор ще мине, но практиката ще покаже. И с пет пак е добре!
За дърва се е отрепало!!!
И едно друго нещо се сещам, ама да не изръся някоя глупост. Ламбда сонда ли беше... Това дето го има в колите, след генерацията и преди катализатора. Те това мерело кислорода в изгорелите газове. И маи си е обикновен променлив резистор, които си мени стойността в зависимост от кислорода ( как ли го прави :? ) . В един форум на англииски видях, че един пич си регулира въздуха на горелка, за отработено масло. Пак неква леярска история беше. Не съм записал адреса. Ако го открия ще го пусна тук. Не искам да те заблуждавам кво е и как работи, но става.
Иначе за водната риза, що да не е до долу. Ватата оказва съпротивление, а водата отвежда топлината. И после пак вата. Аз мислех каналите за загряване на въздуха, да са направо в огнеупорните тухли. Те са си елемент на горивната камера. А водната риза си е топлообменник...
.
:wink: ronik
Аз пък чаках да се поотопли малко. Че в тоя студ, човек си мисли че и светодиода грее.
:partyman: Ай наздраве, ще свършиме хубава работа!


П.П. И да си оправиш правописните грешки, че като е дълъг поста, трудно се чете!
Zurlata - специалист
Абе за правописните грешки , заеби кат барзам няма време да мисля в главатаса ми железа и горивни камери :-D
За въздушния топлообменик си прав да е надолу, аз и така си го мислех ама как да нарисувам всичко в истинския му изглед... сложно!
Тоя шнек ще представлява въздушния топлообменик - в средата траба през нея минават газовете от пеща, около трабата като свредел ламарина и отгоре още една траба обвива свредела, входящия въздух за горенето минава между двете траби - през свредела завихря се убаво и обира жегичката на макс!
BackyardMetalcasting.com - тоя саит много як, и особено горелката за масло и олио - кеф брат! може да предвидя една такава като няма дарва и въглища вкарвам я в горивната камера и пускам маслото, демек не променяш нищо в котела а гориш два вида дарва.
Турбината дето вчера взех е точно като на тоя пич от саита , там дето гори маслото. Маслото не влиза дирекно в съда за горене а се засмуква от ниското налягане което създава струята въздух и се разпрашава на ситно и след това гори , както при дюзите на дизел двигатела подобно , Видя ли къв пламък без сажди и пушек ! Като минава нагнетен кислород явно има хубаво изгаряне и не пуши, а не както по сервизите го горят на капки и от едни дупки смуче въздух- прахосници - анатема!!! Явно и с дървата като горим на макс със въздух ще е така. Вчера бях в цеха на бадженака(произвежда сапуни) та там има огромен котел пълни го с 4 метрови дърва , та вкарва въздух с огромна турбина, отворих вътре да гледам като горелка, излизам вън гледам към комина еми няма пушек брат, все едно гори гас! Ей за това иде реч - никво ограничаване на въздуси с клапи и т.н. само на макс че и подгряд преди това!!!

За ландо сонда и аз си мислех , после сигнала от нея го подавам на контролера и вътре смята колко е излишака или недостика на кислород и променя оборотите на турбината. Даже мислех да слагам в горивната камера обемен датчик и като дарвата поизгорят си намаляват обема от там една желязна лапа мята дърво в пеща :lol: , ама много хамалогии!
fbr - майстор
По телевизията гледах за едно австрийско предприятие ,при което горивото, което е отпадъци от пластмаси не се гори, а се загрява до много висока температура ,а се гори отделения газ.И никакъв дим не се отделя.Та така, фирмата взема веднъж пари че прибира отпадъци ,и втори път като продава топлинна енерия и електричество.
Zurlata - специалист
Ronik - Относно проекта ти Zurlata, ако имаш възможност сложи котела в изба или някъде вътре в къщата. Сепентината за въздуха на комина я направи от по-тънка ламарина, така ще отдава по-бързо топлината....
За ламарината на комина естесвено че ще е тънка , оня топуз на снимката ви го показах само да се сетите визуално какво ще правя , а не че ще слагам него!
А за котела не може вътре в къщата, тва лято правих ремонти на цялата каща- нови мебели, дограми , картон , (сарца по таваните - за жената :-D !) и абсурд тия железа с тонове да ги кача горе, парво ще е огромно ще му тряя една стая и ще е Грозно ама яко!!!
Отвън до кащата съм направил едно помещение с тухли - 2 на 3 метра мисла там да го набутам




...................................
П.П.
Колега Харалампи за това което казваш:
....По някаква причина си решил да не слагаш тръби в горивната камера. Усвояването на топлината в пещите има две форми - радиантна и конвективна. За това и камерите им се наричат така. Ти обаче си решил да се откажеш от радиационният топлообмен. Как тогава очакваш да постигнеш въпросното КПД. .....

Сега чета лекциите дето ми прати и там има това:
...Третият вид пренос на топлина е известен като “лъчист топлообмен” и се основава на феномена, че всяко тяло излъчва електромагнитни вълни (топлинни) пропорционално на температурата си. Вътрешната енергия на тялото се превръща в лъчиста, пренася се чрез електромагнитни вълни, и при достигане на тяло (среда) с по-ниска температура, се превръща отново във вътрешна....

Точно това имах в предвид в по горните постове:
..Като опаковам цялата система ако тряя и с половин метър вата каде ще иде тая енергия освен към топлообменика - лъчистата енергия се задържа от металния кожух на котела или се акумулира от тухлите в горивната камера(накрая пак ще излети нагоре) , а газовете се охлаждат в топлообмениците . ...

Като няма водна риза вътре в горивната камера , така не охлаждаме горивния процес и има по качествено изгаряне. Е нергията на пламъка се отнася от лъчението(електромагнитни вълни ) и като срещне огнеопорните тули и металниа кожух на котела се превръща отново в вътрешна енергия , точно както казват в лекциите. И демек пак си остава ВЪТРЕ в котела, котела е една затворена система която си повишава вътрешната енергия, в следствие на конвекция и лъчение, и на накрая всичко тва така или иначе единствения му път е през топлообмениците навън, демек лъчистата енергия пак ще се усвои , без да е нужно поставяне на водната риза вътре в горивната камера.........

Продължавам да чета лекциите и да умуваме.....................................



П.П. Б*х м*****му много са интересни тия лекции дето ми ги прати колегата Харалампи ( Мерси брат!)
Качих ги тука:
http://www.4shared.com/file/87286380/d5 ... ekcyi.html

който има интерес да ги тегли и да чете , ще му стане ясно защо НЕ трябва да ограничаваме кислорода с клапи а да си гори на воля .
Щото после да няма абе много дарва гори, еми ще гори , като го отнася в къмина при оня де духа....
Харалампи - специалист
ronik написа:
Тъкмо тия дни си мислих, "времето се затопли и никой вече няма да пише в темата до следващата зима като им се намръзнат д-тата" :)
Не си прав колега. Умните започват от сега да мислят за следващата зима. Сега правят плановете, през лятото ги реализират и посрещат зимата на топло.

Зурла радвам се че си харесал лекциите, както виждашш нямам никаква заслуга за написването им. Мисля че някъде имаше списък с авторите на темите, пийте по една-две ракии за тяхно здраве. Разгледах схемите и имам няколко забележки. Като цяло идеята е добра, обаче трябва малко да посмяташ. Струва ми се че топлообменната ти повърхност за водата е малка.
После за въздуха дето смяташ да го нагнетяваш. Както ще видиш от лекциите, повечето пещи работят под разреждане. Не мож я уплътни бе човек, ще пуши от всякъде. От друга страна пък, ако искаш хем да загряваш въздуха на входа, хем да охлаждаш въздуха на изхода, ако не нагнетяваш входящият въздух не можеш да осигуриш кислород за горенето.
Не съм на ясно с котлите с прекъснато зареждане (не че с другите съм много на ясно ама ...), обаче си мисля следното - като го заредиш и го запалиш ще има много гориво и бурен горивен проце. С изчерпването на горивото необходимостта от въздух ще намалява. В тази връзка ми идват на ума следните въпроси:
1. Възможно ли е чрез количеството подаван въздух, да се регулира процеса на горене, след като така и така горивото е в камерата?
2. Възможно ли е с течение на времето количеството на подавания въздух да се намалява, за да отговаря на необходимостта от кислород.
3. Възможно ли е да се организира горно горене, подобно на кюмбетата? По този начин горивният процес ще стане по-равномерен.
4. Мислил ли си за междинен топлоносител - масло например - защото има опасност да ти кипне тенджерката. С маслото можеш да нагряваш направо акумулатора.

Айде мислете и пишете, мен ми е през ... аз живея в апартамент. :cool:
Zurlata - специалист
Абе то и аз имам апартамент в града и в хубав квартал ама не ми се живее там , друго си е каща!

Харалампи , да ти говоря по ред на чуденията:
...Струва ми се че топлообменната ти повърхност за водата е малка....
--- по принцип недей гледа точните пропорции от рисунката , там е само за принципа и идеята нагледно да ме разберете кво си мисля, иначе като доиде време за заварки водната риза мисля да е от много траби 1 или 2 цола, и водна помпа с голям дебит та да не прегрее водата а по бързо да я праща в сборника 2 тона примерно(термална маса)

....После за въздуха дето смяташ да го нагнетяваш. Както ще видиш от лекциите, повечето пещи работят под разреждане. Не мож я уплътни бе човек, ще пуши от всякъде.
--- абе и да пуши леко кво ме е*е то е вън не е в къщи вътре, и що да го не уплътня , сглобките много точно направени та да си прилягат плътно отвън 2-3 педи стаклена вата , и отгоре алуминиево фолио, де ша ходи... (тва са конструктивни бели кахъри не ме притесняват а принципа на работа да измислим и да има ефект)

...От друга страна пък, ако искаш хем да загряваш въздуха на входа, хем да охлаждаш въздуха на изхода, ако не нагнетяваш входящият въздух не можеш да осигуриш кислород за горенето.
---знам за това , ще нагнетявам не с вентилатор ами със турбина центробежна(вчера си я осигурих :-D )

.........С изчерпването на горивото необходимостта от въздух ще намалява. В тази връзка ми идват на ума следните въпроси:
1. Възможно ли е чрез количеството подаван въздух, да се регулира процеса на горене, след като така и така горивото е в камерата?
2. Възможно ли е с течение на времето количеството на подавания въздух да се намалява, за да отговаря на необходимостта от кислород.......

Точно това съм умувал много отдавна, но при твърдо гориво стигнах до извода че има само два начина да се направи:
1. Мислех с обемен датчик да следи обема в горивната камера - по-голям обем = много дарва = повече въздух от турбината
като намалее обема (дарвата са изгорели и са станали на пепел) = по-малко дарва останали оттам контролера променя оборотите на турбината за да отговаря подавания въздух на количеството дарва
2 . Смяташ чрез таблици или установяваш , зависимоста 1кг дарво при определен дебит въздух изгаря за 20 минути примерно.
Като заредиш котела казваш на процесора че си го нагърмял до горе, от там се изчислява килограмите от там времето за което ще изгорят до пепел
като в началото мощноста на турбината е максимална след това я намалява постеменно, през изчисления период от време . Самите обороти на турбината май ще са в няква логаритмична зависимост от килата дарва/въглища , ама не съм задълбавал сериозно да го мисла , може и опитно да се установи

А най лесно мисля че може да стане ако се хакне на изхода датчик за изгорелите газове, не ти тряя да знаеш колко кила дарва си сложил, контролера ще си променя оборотите на турбината , в зависимост от , изгорелите газове. Което ме навежда на мисълта отде да взема такъв датчик :?
Или да взема от някоя морга една ландо сонда от кола и да почна експерименти с нея кво вади на изхода и как от този сигнал да разбера колко е отношението на газове/кислород в комина. Кво ще кажете?
Iliev Labs - специалист
Ламда сондата ще върши цялата работа. При ниско съдържание на кислород - дава газ на турбината. При високо - спирачка. Все едно какво и колко е горивото. Като разпалваш горивото, постепенно увеличава. Като намалява горивото, постепенно намаля.
Важното е да подържа кислорода в отработените газове, на оптимално ниво. Не гониш време, темперетури, само оптимално горене. Нали за това е направена.
Някакъв излишък ще трябва да има, все пак. За да не се заблуждава контролера и да няма опасните CO и другите там непълни окиси. Продукти от непълно горене, поради липса на кислород.
...Само че не ми се вярва да стане управлението с тиристори. Може би ще трябва честотен регулатор. Както и да е, аз съвсем малко съм запознат с електрониката, и я обичам само като готов продукт. Оставям изпълнението на някой друг.
Преди да започнеш експериментите, попрочети малко, или по-добре питай някои. Ако си наясно с токовете, що не вдигнеш капака на колата и да видиш с мултицета кво става там?
Но мисля че това е пътят за регулиране на въздуха. И напълно достатъчен.

П.П. Това за обемния датчик не ми харесва. Горивата се различни, темперетурите при който трябва да работи са високи...
.
Нали все пак, не преоткриваме нищо! Само си го нагаждаме за нашия случай. :lol:
Zurlata - специалист
Iliew тоците ще ги оправа, аз по принцип от малък се занимавам с електроника и компютри , програми, а-у, като хоби. Ама като се запаля по нещо докат го не направа не спирам, и екстрактор с понижено налягане(вакуум) си праих миналото лято и кво ли не, та същата работа и с тоя котел сега се запалих.......

За регулирането на оборотите с тиристори , точно при променлив ток на асинхронен двигател така се прави най-бързо и евтино - широчинно импулсна модулация на 50Hz от контакта праиш........,
е има разни паразитни честоти - хармоници се получават ама един филтър и си готов
Ще взема да намеря еда ландо сонда и ще я разуча какво вади напрежение ли , съпротивление ли си променя и как точно зависи от изгорелите газове. И тогава де викаш не е грее кво гориш и колко тя си дава информация и нататак е лесно.
Макар че ако набичвам постоянно много кислород кво като има излишък увеличават се топлинните загуби в обикновените котли защото тоя кислород не участва в процеса на горене а само завлича топлина в себеси през комина. Ама тва при обикновена пещ, нашата нали няма да е обикновена, на изхода много топлообменици и излишния кислород пак ще си отдаде топлината която е взел. Друг е въпроса ако има недостик на кислород , тогава едно че се образуват сажди(чист въглерод който може да се разглежда като гориво) , второ H2S , CO и т.н. вредни газове които първо галтат енергия от котела при самото си образуване второ замръсяват околната среда.
Демек в нашия случай тъй като имаме мощни топлообменици нека си има излишък на кислород , поне ще сме сигурни че е изгоряло всичко и няма вредни газове , хем много топлина ще отдаде. а топлообменика ще спре топлината на излишния вкаран кислород да отлети в атмосверата. При повече кислород имаме топлинни загуби(БЕЗ вредни газове), в нормалните котли(но нашия не е такъв нали :-D демек не ни притеснява това) , а при недостик ИМАМЕ вредни газове(не ни устройва).

Какво ще кажете за идеята даже и да не регулираме въздуха ами винаги на макс, не противоречи май на физичните формули за горенето, естествено само за този тип котел става , заради това че можем да уловим бягащата жега?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 65

Тема "Коминът-мечта или как да уловим топлината беглец" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: