• 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 547
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
shulio - специалист
Браво Велси.От какъв материал направи х-са.Гума или?
Iliev Labs - специалист
Извинявайте за невежеството, но въпроса ми е:
Тия неща дето Велси показва по-горе, (даже не знам как се казват), защо им е тая гума? Обират се луфтовете по осите до микрони, пък после гума? Ква и е идеята на тая гума там? Не внася ли неточност (не знам как да се изразя). Велси ти как го смята това? Иначе браво, изглежда прекрасно!

Карталов, пусни малко снимки, поне да оплакнеме очичките :rolleyes:
shulio - специалист
Това е преход от мотора към винта.Гумата се слага за да осигуриш съосие между оста на мотора и винта.Презумцията е,че никога не можеш да ги нагодиш двете оси да са точно една срещу друга и за това трябва да има нещо да компенсира.

ПП:Илиев чудя се щом незнаеш частите на една машина коя за какво служи как реши,че онази машина от книгата неструва :)
(съвсем добронамерена шега)
Iliev Labs - специалист
Наистина не ми харесва. Ако видиш класическа фреза, от електрокарен завод например - има да се чудиш, защо е толкова голяма и тежка, с работни ходове 80/25/25. Ами требват си кила, да не вибрира, да е точна. Тоя му се чудя кви са тия моторчета, кви са тия работни ходове! Чак имам чуството, че тия вратички, дето показва, не ги е правил на тая машина!
Последна промяна от Iliev Labs на вт фев 17, 2009 12:17 pm, променено общо 2 пъти.
skartalov - специалист
Ами ето малко снимки в процес на работа :-)

На едната снимка има една цифрова фреза, която ние сме си я правили на основата на стара ерозийна машина. На нея си правим детайлите за другите рутери.

Прикачен файл

img_8276.jpg
img_8276.jpg (101.31 KиБ) Видяна 4456 пъти

Прикачен файл

img_8269.jpg
img_8269.jpg (117.36 KиБ) Видяна 4483 пъти

Прикачен файл

img_8270.jpg
img_8270.jpg (103.75 KиБ) Видяна 4483 пъти

Прикачен файл

img_8272.jpg
img_8272.jpg (69.41 KиБ) Видяна 4483 пъти

Прикачен файл

img_8278.jpg
img_8278.jpg (91.29 KиБ) Видяна 4483 пъти
velsi - Почетен майстор
shulio написа:
Браво Велси.От какъв материал направи х-са.Гума или?
Да, гума е. Най-твърдата, която успях да намеря. Освен това влиза достатъчно стегнато и няма никакъв луфт.
Iliev Labs написа:
...Обират се луфтовете по осите до микрони, пък после гума? Ква и е идеята на тая гума там? Не внася ли неточност...
Тези същите разсъждения ги проведох и аз. Не ми се вярва да се получат толкова големи натоварвания точно в този детайл, че да внесат неточности. Ако все пак се получи нещо такова бих могъл да заменя гумата с пластмаса, че дори и с метал. Нали сега трупаме опит. :-D
Пък гледам, че и при професионалните конструкции е изпълнено по същия наичин.

Прикачен файл

s5030906.jpg
s5030906.jpg (121.14 KиБ) Видяна 4683 пъти
Последна промяна от velsi на съб сеп 11, 2010 11:19 am, променено общо 1 път.
Takezo Sensey - модератор
vesli, не разбрах за какво ще позваш този съединител :? , онова с гумата .
velsi - Почетен майстор
За връзка между мотора и винта.
Takezo Sensey - модератор
velsi написа:
За връзка между мотора и винта.
Точно там му е мястото, и не трябва да бъде заменяна с пластмаса или метал !
Олдхамовия съединител се състои от две втулки и и междинен диск . По вътрешните чела на всяка една от втулките е прорязан диаметрално по един правоъгълен канал. Точно това което си направил ти.
Употребяват за съединяване на несъосни валове. Обикновено несъосността на валовете определя външен диаметър на съеди­ни­теля. Тези съединители позволяват и осови из­мествания. Тогава когато двата вала на мотора и машината по една или друга причина е наложително да бъдат на различни фундаменти.
Еластичните съединители са предназначени за намаляване на динамичното натоварване и демпфиране на колебания на въртящия момент. В тази си връзка е желателно твърдостта на еластичния материал ( гумата ) да е над 85 единици по Шор.
Особено ефективни са в реверсивните задвижвания с хлабини в ки­нематичната верига, пораждащи динамично натоварване в същата при тръгване, спиране и реверсиране. С тяхна помощ може да се предотврати въз­мож­ността за появяване на резонансни колебания.До някаква степен гумения куплунг гаси вибрациите породени от мотора.
velsi - Почетен майстор
Точно това е и идеята. Колкото и точно да се работи не могат да се свържат два различни вала с твърда връзка. Дори и теоретично. Съзнавам, че по-добрата връзка е тази на снимката, от гледна точка на изключване на възможност за луфтове, но пък няма от къде да взема тази пластинка, не мога да я изработя.

Прикачен файл

fb09.jpg
fb09.jpg (100.49 KиБ) Видяна 4682 пъти
Последна промяна от velsi на съб сеп 11, 2010 11:20 am, променено общо 1 път.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 547

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: