• 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 65
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Iliev Labs - специалист
Цялата ми идея е ръководена от целта, топлината от камино-кумината, да се изцеди до краи.
Моля ви да бъдете снизходителни, защото по този въпрос нищо не твърдя. Размишлявам си само.
Тази батерия има целта да запази енергията произведена в събота.
По-големите темперетурни разлики, предполагат по-големи загуби.
Зоната в червено, е зоната с голям потенциал. Изолирана. Просто събира повече топлина, за еденица обем.
Загубите от нея, отиват в жълтата зона, която ще бъде основната работна зона. В смисъл, че на теория и практика, отоплението е по-ефективно така. По-ниски темперетури на топлоносителя. Подово отопление и/или конвектори. И за битова топла вода.
Третата зона, предпазва от загуби. Контактът с околната среда е при по-ниски темперетури. Тази част също акумулира енергия, но тази с по-нисък потенциал. От кумина. Защото изходящите газове са много повече от входящия въздух. Не знам колко повече, ама нали горивото, като изгори, става на газ.
Накрая на кумина, като теглиме 10 градуса, кво да ги правиме на практика? С термо помпа да им дигаме потенциала, и после да ги губиме заради по-високите темперетурни разлики?
А, като опреме до тях, с термопомпичка си ги вадиме от там. Пак е нещо. Терморомпичката с лекота ще прехвърля от червената в жълтата зона. Пък и като се напълнят двете основни зони, а има още гориво, в пеща, топлината си я прехвърляме в третата. Да си е прибереме все пак.
И слънчевите колектори може да се вържат там. Щото при минус 10 кво да очакваме от тях?..
Та в тоя ред на мисли...
Вариянтът с цистерна с вода още е валиден.
Последна промяна от Iliev Labs на пон фев 16, 2009 10:45 am, променено общо 2 пъти.
Zurlata - специалист
Абе по принцип добре си го измислил , така е, ама б*х мааму то тва твоето ще е чудо огромно брей! Аз се притеснявам за моите 2-3 тона вода , тои нашия цели цистерни , бетони... :-D
Каква термо помпа мислиш да ползваш в случая, то и един климатик двете тела стават ама много реконструкции ще паднат по тях....
Takezo Sensey - модератор
Iliev Labs написа:
Щото при минус 10 кво да очакваме от тяхТа в тоя ред на мисли...
Вариянтът с цистерна с вода още е валиден.
На теория работят, практиката обаче показва друго...
Зависи в светлата или тъмната част на деня са тези -10°. Все си мисля, че ако са през деня все ще "удари едно рамо" на системата . :?
Zurlata - специалист
Еми нали хубавите колектори уж ловят ултравиолетови лъчи, а тях през светлата част си мисля че ги има повече, щото слънцето е отгоре, па макар и зад облаци и да не се вижда....
Iliev Labs - специалист
Некъде по саитовете, ЕРАТО,ако не се лъжа, пак така си събираха в три отделни цистерни, топлоносителите с различни температури.
За сега само си го мисля.
Като проучих възможността, да си прекопая целия двор, за да вкарам тръби за термопомпа, рискът да си превърна двора в пустиня и т.н....
Помислих че все пак един подобен акумолатор не е по-скъпо или по-лошо решение.
Пък и тия кубици може да са на блокчета.
Нали Бил Гейтс ми е обещал софтуера.
Ето сега например, както имаше хубави дни, можеше да се понабута малко слънчице, директно в жълтата зона! За тая нощ пак го дават минуси.
ibogdanov - специалист
Харалампи написа:
.........

Колега ако не беше написал че си енергетик нямаше да повярвам ако някой друг го беше казал за теб. Пишеш страхотни глупости. Ако не бях един общо взето възпитан човек щях така да се изразя, та да ме баннат доживот от този форум. Ще ме извиняваш ама такива глупости не бях виждал от енергетик. Ако в системата вече е влязло едно кличество кислород, след загряването няма да стане по-малко, а ще се повиши общото налягане на газовете в нея. Охлаждането на въздуха при авотобилите се прави с цел да се вкара повече въздух в цилиндъра, поради по-високата плътност на студения въздух. Не напразно след като мине въздуха през компресора на дизеловите двигатели се подгрява преди влизането в цилиндъра.

Коклкото за котлите прочети за така наречените икономайзери.

И не забравяй че си обещал да дадеш схема на турбо комина.

Илийка не разбрах няколко неща в това което си написал по-горе. Първо какъв е този многослоен акумулатор на топлина. И какви са тези термопомпи м/у слоевете че това пък хич не ми стана ясно.
:) приемам забележката за загретия въздух. така написано наистина е доста тъпо.
Ще се поясня какво имах предвид.
в общия случай рецирколация на изгорели газове се прави за големите енергиини парогенератори. там е лесно за изпълнение и се рентира икономически. Икономайзера е за подгряване на водата преди да влезе в котела. Просто е по-еффтино да се топли предварително вода от клкото въздух. Намесих интеркулера с идеята да се сравни теглото на въздуха в единица обем когато е топъл и студен. В единица обем може да се вкарат повече теглови единици студен въздух от колкото топъл. респективно повече кислород.
както и да е.
написаното си е написано и след повторен прочит звучи доста лайшки.

Сега за комина и камината към него.
Камината е с водна риза - 25 киловата. Малко тъпо я направиха... исках оребрение на външната ламарина, но не го получих.

Изображение
така изглежда бъдещия хол. камината съм я напалил с дървени брикети. като споменах, че съм пуснал топлия въздух да си се разхожда имах точно това предвид - просто не е завършено и наистина топлото си се мотка неконтролирано :)

Изображение
старта на днешния експериимент ...

температурата на водата е -
Изображение

след 15 мин -
Изображение

притварям клапата на комина и клапата за въздух -
Изображение

Изображение

след около 20 минути -
Изображение

и так аполека .. след около 50-60 мин -
Изображение

Ако обръщате внимание на диференциялния термометър ( последната снимка) вече се е включила помпата на моя економайзер, който в случая се явява 200 литров бойлер с две серпентини и ел. нагревател.
През ето този топлообменик -
Изображение
Изображение

се подгрява водата в бойлера без да се набутвам за ток. Ако е слънчево... два вакуумни панела си вършът работата.
Днес заварих бойлера на 40 градуса :) толкова е акумулирал от слъцето в предишните дни. 200 литра вода... средно с 40 градуса и това ако не е далавера!


След около час и 10 мин температурата на радиатора е -
Изображение

Къщата е видимо необитаема още, но след около 3 часа се беше стоплило до коло 16-17 градуса и беше дост априятно. Външната температура днес беще около 0 .. с доста гадничък вятър .
Ето и как изглежда йонообменика с хидрофора и т.н.
Изображение

и на края комина -

Изображение
Изображение

каква е идеята?
Да се използватразликите в температурите на въздуха и изгорелите газове.. респективно разликата в налягането.
Изполвал съм двукамерни комини тела. в голямата камера на около 3тия метър се включва комина на камината.
Топлото издигайки се нагоре увлича след себеси студения въздух от долната камера. Така се забавя скоростта с кято излиза през комина и съответно се охлажда. Колкото е по-студен излизащия въздух, толкова е по-бавен. Така засмукването от камината намалява и по-голяма част от топлите газове оставят в горната част на горивната камера( където е водната риза). Ако искам бързо изгаряне - просто затварям камерата и тягата се увеличава значително. тогава в долната заст на комина се създава под налягане и то действа като тежест.. един вид дърпа надолу топлото. Това не е добре в случая и тука се включва втората камера на коминото тяло. Когато комина е затворен от долу, през втората камера започва циркулация на полуизстудени газове. вртората камера е съединена с първата в гората част на комина.
Когато има подналягане долу- част от топлите газове слизат обратно и се получава един цикъл на движение на относиелно топли газове и горещи от горивната камера. Така хем има равномерно затопляне на комина и не се образува конденз хем може да се варира с температурата на излизащите от горивната камера газове.
на практика идеята е дима да е топъл, не горещ и да може да се контролира количеството на засмукания от горивната камера въздух.

Има две клипчета на които се вижда с каква сила засмуква от долната камера и звука които се получав апри движението да топлото в двете камери на комина.
За Съжаление е 30 меги и не мога да го метна тука.
Ако някои има идея къде да ги кача ще може да ги видите.
Takezo Sensey - модератор
Zurlata написа:
Еми нали хубавите колектори уж ловят ултравиолетови лъчи, а тях през светлата част си мисля че ги има повече, щото слънцето е отгоре, па макар и зад облаци и да не се вижда....
И аз това чух :wink: ...достатъчно е да има ДНЕВНА светлина.Наскоро се бях "засилил" да купувам вакуумно тръбен с естесвенна конвекция който работи и зимата.

За съжаление и на него КПД му е прекалено малък за затопляне на вода в най-студените месеци (Декември,Януари,Февруари).Като през този период не околната температура от -10­° е определяща, щото вакуума не се влияе от това( вакуума е най-добрия изолатор).А по голямото разтояние на слънцето от земята в този период на годината, през т.нар. зимното слънцестоене.Оттам и количеството слънчева радиация е по малко. И енергията която усвоява колектора е пъти по малко ...
Харалампи - специалист
От снимките не се разбира как работи комина, дай схема, па дори и на ръка с цветни моливчета. Започва да ми свететва как работи, ама не искам да правя предположения преди да видя схемата. Изглежда че се получава някакво саморегулиране в зависимост от температурите в и извън помещението. :?

П.С. Ще ме извиняваш ама вчера направо бях потресен от изказването за въздуха. Да не говорим че щерката ме изнерви - до като ти пишех тя ми пращаше съобщения по скайпа от другата стая.
ibogdanov - специалист
Харалампи написа:
...... Започва да ми свететва как работи, ама не искам да правя предположения преди да видя схемата. Изглежда че се получава някакво саморегулиране в зависимост от температурите в и извън помещението. :?.....
Прав си за критиката.. едно ми беше в главата, друго излезе написано.
За схемата, ще драсна набързо една, щото чертежи няма. Наистина идеята е да се саморегулира, но не забравяй, че камината НЕ ползва въздух от стаята а през тръбата в долната част засмуква от вънка. Основния момент е да се запазят повече горещи газове вътре в камината и гофрираната тръба.
Живот и здраве, днес ще се постарая да метна и скицата.

Лека седмица на всички

:wink:
2v6 - майстор
Тя темата станала грамадна - не изтърпях да я изчета...

Според мен трябва да се решат два проблема:
1. Да не се влошава работата на съществуващата камина.
2. Да не се разчина на ток (включително и UPS).

Най-лесния вариант ми се вижда следния:
На изхода на камината се слага тройник. От отклонението му дима се отвежда към горния край на бойлер за твърдо гориво. Отдолу на бойлера се монтира тройник. Настрани дима се извежда навън с вентилатор. Отдолу трябва да има кондензно гърне, свързано с канала.

Водата в бойлера може да се ползва директно за къпане, или да се свърже към отоплителната инсталация.

Готов бойлер за твърдо гориво е около 200 лв, но го давам само за пример на устройство. Лесно се чисти.

Вентилатора се включва от термостатата на камината. Ако спре тока дима си излиза през стария комин.

Така температурата на дима може спокойно да се намали под 100 градуса на изход без опасност от конденз по комина. :idea:

За още изтискване на топлината най-лесно е топлообменник с въздух - да загрява пресен студен въздух отвън, вкарван с вентилатор. Така дима може да се охлади до температура близка до външната с минимално количество допълнителна енергия.

Или варианта на Zurlata, но свързан към тройника на изхода на камината:

Изображение[/b]
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 65

Тема "Коминът-мечта или как да уловим топлината беглец" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: