• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
bugsbunni - специалист
Здравейте, искам да си сложа фолио на стъклата. Вече съсипах 5-6 ролки и така не хванах чалъма. Може ли някой да обясни как става тази процедура? :?
Благодаря предварително!
NRG7 - специалист
Значи фолиото по принцип е забранено на предно,задно и предни странични поради липса на видимост за шофьора смятам знайш. :wink:
Ти си :)!
Ако ти го поставят хора,които си разбират става перфектно и няма драскотини по добра видимост имаш абе качествено си е ама и цените са "добри" скъпичко е доста. :)
Spokoiniq - майстор
Вода, с малко веро в нея, и специална гумена шпакла заради извивката на джама.Но фолиране под 300 кинта на кола е обречено на мехури и сгърч от слънцето.Истинските фолия за целта са скъпи и ако не го работиш не си заслужава да рискуваш да прецакаш материала.При тях имаш 25, 50 и 75% затъмненост на стъклата, гаранция при монтажа, и стъклата с много крива форма(на 5 врата на комби)не се правят от един лист, а от ленти и се снаждат на реотаните.Има и други тънкости, но ако е някой голф 1/2/3 или други кошници и държиш на пернишкия "направи си сам" тунинг...не мога да помогна.
bugsbunni - специалист
Значи трябва да си приготвя една торба пари. Карам ван и е като аквариум а лятото пече отвсякъде. Пък като се замисля и със зелените стъкла си е екстра.
:-D
Благодаря за съветите :gott:
NRG7 - специалист
Лепни и една скумрия на задното(това в кръга на майтапа). :lol:
:wink: Айде успех с облепянето! :-D :thumbs:
nephelin - помощник
лесно е,"шпатулата" трябва да е "кече",струва 4-10лв,вода и веро,в пулверизатор,пръскаш по стъклото и по фолиото и налагаш,само измии стъклото хубаво и гледаи да няма вятър,след като го сложиш,го обдухаи със сешоара и го натискаи "нежно" докато изкараш водата,а ако не можеш взимаш една игла и дупчиш балоните,обдухваш,за последно и си готов!
и тези фолиа дето ги продават по магазините-suks!много са твърди и се начупват,има си спциални автомобилни серии дето струват по 30-70лв/кв сам можеш да сметнеш...и облепянето на кола не е толкова скъпо,просто отнема време,и никои рекламист не му се занимава!
didobest - помощник
nephelin написа:
взимаш една игла и дупчиш балоните
Точно това НЕ трябва да правиш.Пробиеш ли с иглата,водата излиза но на нейно място влиза въздух и няма лепене.
Gladiator_BG - специалист
Spokoiniq написа:
Вода, с малко веро в нея, и специална гумена шпакла заради извивката на джама.Но фолиране под 300 кинта на кола е обречено на мехури и сгърч от слънцето.Истинските фолия за целта са скъпи и ако не го работиш не си заслужава да рискуваш да прецакаш материала.При тях имаш 25, 50 и 75% затъмненост на стъклата, гаранция при монтажа, и стъклата с много крива форма(на 5 врата на комби)не се правят от един лист, а от ленти и се снаждат на реотаните.Има и други тънкости, но ако е някой голф 1/2/3 или други кошници и държиш на пернишкия "направи си сам" тунинг...не мога да помогна.
аз го правих на корса Б двувратка ... на задните 2 прозореца е с 75%, а на капака е 50% ...
едно шише за миене на стъкла (дето пръска не струя ами тва разпръскващото) - с него намокрящ прозорците ама гледай да не ги удавиш ...
нанасяш фолиото като не го отлепяш цялото а малкло по малко ... и така гониш налончетата
ако го нанесеш цялото и тогава почнеш да гониш балончита - нищо няма да стане
а балончетата аз лично ги гоня със стъргалката за сняг ... тя е гумена и сега лятото като е топло е мека ... естестрено не е желателно да си стъргал сняг или лед с нея когато си правиш стъклата - купи си нова

момчето на което го правих беше познат на един приятел ... до сега не се е обадил да каже че има проблем ... предполагам че всичко е наред

(или пък съм си оставил ръцете и е ходил при друг майстор :ducken:)
eurogas - специалист
Винаги съм си лепил сам фолиото, нормално е да съсипеш малко материал докато се научиш, и най-големите майстори са минали по този тът, важно е да имаш широка гумена шпакла ( малката от комплекта не става) и някой да ти помага и да не се отказваш.
rashana - напреднал
На моите коли ,дедра, пасат, корса и фронтера досега винаги съм го слагал сам. Първа беше дедрата на която реално се и учих и съсипах една ролка в повече максимум. Фолиото което съм слагал винаги е било от евтините /ролка в картонена опаковка/ за цената не се сещам/. Истината за да ти е лесно е малко по широка шпакла от тази която ти предлагат в комплекта и за мен най-важното условие е това, което е споменал по нагоре колегата Гладиатор БГ - почваш от единия край на стъклото /хоризонтално/ като разлепяш малка част от фолиото и пръскаш с посочената смес /вода и веро/ но задължително с добра пръскачка /да излиза като мъгла. Прозореца задължително добре измит и работи на завет. Може да напръскаш целия прозорец но в процеса на работа периодично го овлажняваш. След като разлепиш първия участък от фолиото около 15-20 см, го овлажняваш и нагласяш от страната от която ще започваш облепянето, като прозрачната планка от фолиото я нагласяш така , че да върви върху тази част от стъклото, върху която ти предстои да работиш. Когато се усъвършенстваш може и да избутваш водата с мек парцал, става доста по бързо, но и с шпаклата като свикнеш ще напредваш добре. След като си избутал всички мехурчета от тази първа ивица /около 20 см /останалата част от фолиото още не е разлепено/, разлепяш още 10-ина см. издърпвайки прозрачната част от разлепеното фолио. Ако стъклото е било добре овлажнено може да не надигаш да пръскаш фолиото, затова е добре след като си изтласкал мехурчетата първо да напръскаш участъка който предстои да облепяш и тогава да разлепяш следващата част от фолиото. Причината да съм изхабил известно количество от фолиото когато съм поставял е било точно желанието ми да не остават мехурчета. Интервенцията с иглата и изкарването през дупчицата , както е споменал един колега по горе води ако не веднага , то след време до проникването на въздух. Не отлепяй прекалено голяма част от фолиото, и ако някъде не си успял дса се справиш добре просто разлепи малко и го мини отново /с това последното не прекалявай, понеже евтиното фолио се и разпъва, което впоследствие става проблем за работата ти като цяло/. Както споменах всичките коли съм ги правил по този способ, с евтино фолио, като единствено на джипката взимах някакво по скъпо /уж американско/, но при работата разлика не усетих. Ако си решил да слагаш някакво марково и скъпо, моя съвет е да ти го сложи човек който се занимава с това, ако е от евтиното просто си вземи с една ролка в повече първия път. При изрязването по прозореца, с бръснарско ножче, същото да е леко наклонено към фолиото /следвайки естественото заглаждане на ръба. На задните прозорци в края на стъклото има едни релефни шарки /при мене топченца/, това е доста проблемен участък и работи внимателно, ако изкараш въздуха добре, всяко едно топче ще бъде добре очертано. След като си изрязал фолиото по стъклото, може да го обдухаш със сешоар /лятото просто я оставяш на слънце./ Вратите чиито стъкла се отварят, фолиот трябва да слезе под гуменото уплътнение на джама /сваляш го и после го поставяш/, иначе рискуваш със свалянето на прозореца да свалиш и фолиото. Доста се поолях и със сигурност оттървах някои тънкости.
В заключение да кажа, сега съм със Зафира и през ум не ми минава да и слагам фолио - за мен това е голям недостатък относно видимоста не само нощем а стъклата са фабрично леко тонирани. Лека вечер, дано романа ми е бил от полза.
  • 1
  • 2

Тема "Фолио на стъклата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: