Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
ivan_v - специалист
Термопомпата всъщност е климатик на който съм направил възможност за топлообмен на външното тяло със сондажна вода (ТП вода-въздух).
Резултатите са много добри- климатикът е инверторен и при така направената доработка на най-ниската мощност на компресора ( 300 W ) и най-висока скорост на вентилатора на вътрешното тяло температурата на изходният въздух е 43 градуса.

Въпросът ми всъщност е дали ще може да се увеличи още COP ако се направи следното - температурата на фреона преди компресора предполагам е някъде около 10 градуса ( по данни климатикът може да работи при бъншна температура до 30 градуса ) , но ако тя се увеличи би трябвало да се увеличи и COP ( при равни други условия ). Начинът по който предполагам , че е възможно да се увеличи тази температура е като се направи топлинен мост между последните няколко метра на тръбата преди копресора ( до там температурата вече е 10 градуса от водата ) и тръбата която връща фреона от вътрешност тяло ( по- студета ).
Не разбирам от кондензни и изпарителни налягания ,затова ще съм благодарен за експертни мнения.

Прикачен файл

IMG_0128.JPG
IMG_0128.JPG (243.42 KиБ) Видяна 9265 пъти
romanpm - майстор
БРАВО :2thumbs: /що не разкажеш как го направи/ :)
vanko68 - специалист
Допираш 2-3 м от цитираните медни тръби една до друга и им теглиш заварка ( или спойка ) по дължина.
ivan_v - специалист
Направата не е нищо особено, просто демонтираш вентилатора, правиш херметичен съд ( в моя случай махнах всички ламаринки от тръбите и върху тях вкарах и уплътних със силикон PVC тръби ) с два отвора и пускаш вода през съда.
Помпата при мен е потопяема и се управлява от порта за вентилатора (през реле).
Датчиците за температура ги разкачих и сложих на тяхно място постоянни резистори със съпротивление равно на съпротивлението на датчиците при +15 градуса (при температури под нулата климатикът си прави и профилактични цикли на размръзяване ).[/quote]
vanko68 - специалист
Ako имаш кладенец и е наблизо- просто махаш вентилатора ,демонтираш топлообменника от тялото,удължаваш медните тръби и го пускаш в кладенеца.Отпада нуждата от помпа и автоматика за нея.
Чаро - Акълия
vanko68 написа:
Ako имаш кладенец и е наблизо- просто махаш вентилатора ,демонтираш топлообменника от тялото,удължаваш медните тръби и го пускаш в кладенеца.Отпада нуждата от помпа и автоматика за нея.
Няма да стане така или поне ако не изпомпваш водата от кладенеца/сондата. Аз опитах да връщам водата, след като мине през ТП в същия сондаж. ТП изключи от високо налягане на фреона- просто даденият обем вода в сондажа се охлади и се включи защитата. Тва е все едно да сложиш външното тяло на климатика в топло мазе или нещо подобно...
vanko68 - специалист
Говориш някакви несвързани неща по отношение работата на климатика,откъдето става ясно,че не си в час:
1-ако водата в сондажа се е охладила,това значи че климатика е работил на отопление => външното тяло е било изпарител. В този режим климатика няма повишаване ,а спадане на налягането поради влошеното изпарение.Няма климатик на тоя свят със защита за зимата от ниско налягане.
2-климатика е проектиран да работи при минусови температури от порядъка на -5 до -15°.И дори тогава не спира да работи,а само се влошава топлоотдаването.
3-едва ли си успял да охладиш до -15° водата в сондажа по две прости причини-аз говоря за кладенец,в който да се потопи целия топлообменник,а това предполага поне няколко тона вода на дъното.Ако ги охладиш от 10 до 0 ° ,ще получиш 50 Квтч енергия,достатъчни за 10-15 ч непрекъсната работа..А все пак има топлоотдаване там долу откъм околната почва,камъни или бетона и не е възможно да замразиш този обем.
4-правил съм го в къщи миналaта есен за проба и успях за 12 ч работа да намаля температурата в кладенеца с ЦЕЛИ 2 ГРАДУСА.
5-не можеш да сравняваш въздушния обем на мазето с водата.За пример: 1 м3 вода загрята или охладена с 1° е равно на 1 Квтч енергия.Същото с 1 м3 въздух е 0,3 Втч,около 3 000 ПЪТИ по-малко.
denuchi - специалист
vanko68 написа:
Ako имаш кладенец и е наблизо- просто махаш вентилатора ,демонтираш топлообменника от тялото,удължаваш медните тръби и го пускаш в кладенеца.Отпада нуждата от помпа и автоматика за нея.
несъм много съгласен с това. на каква дълбочина ще се постави, колко ще се получи деневилацията. ще можели компресора да си засмуче от такава дълбочина. а що се отнася и за датчика за ниско налягане защо да нямат. е тези домашните да но всички по глеми машини си имат. а и зависи на колко е настроена защитата ако е на 3 бара примерно си е готова изключила.
vanko68 - специалист
Дълбочината ? Какво е значението според теб? Компресора да имал зор със засмукването??? Това да не е помпа за вода ??? 10 м ВОДЕН стълб е 1 бар зор,а на газ като фреона просто не ми се смята колко хиляди пъти е по-малко.
Koи всички по-големи машини визираш? И 3 бара на 410 са температура на изпарение от -20° !!! Кога ще се постигне това,ако е потопено тялото във вода?
На всички големи машини,които са минали през ръцете ми,защитата по ниско налягане е настроена доста по-ниско от 3 бара. Освен това,ако защитата нещо ме притеснява,винаги мога да си я сменя или пренастроя,ако има нужда.
denuchi - специалист
никъде не видях да се споменава 410. това го казваш ти. ако е 407. та дори и 22 тогава какво правим. а това 10 надолу 10 нагоре, ако е все пак 10м. ще си замълча не искам да го коментирам. щесе навлезе не там където трябва. кажи на човека как да си повиши КОПА.
Последна промяна от denuchi на нед апр 19, 2009 5:40 pm, променено общо 1 път.

Тема "Повишаване COP на термопомпа ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: