Единият край на зумера се връзва на клемата на контактния ключ - там, където при работещ двигател се появява "+". Другият край на зумера се връзва на клемата, където се подава напрежение за фаровете.
Как работи ?
При нормално положение на клемата от контактния ключ няма напрежение, т.е. има "-" през някой от нискоомните консуматорите в автомобила. На клемата от ключа за фаровете също има "-" - през лампите. Зумера не пищи.
При вкарване и завъртване на контактния ключ, на клемата му се подава "+", а също и на зумера. "-" се взима през лампите на фаровете и съответно зумера писва - напомня да пуснем фаровете.
Като ги пуснем, на клемата от ключа за фаровете също се появява "+". Зумера се оказва с два "+" и съответно спира да пищи.
При спиране на двигателя и изваждане на контактния ключ, "+" подаван през контактния ключ се прекъсва и на негово място се появява "-" през някой друг нискоомен консуматор --> зумера писва отново, като този път напомня да изключим забравените светлини.
Ако сме ги изключили по-рано, прекъсвате "+" от ключа за фаровете към зумера, и зумера се оказва този път с два "-" - единият през лампите на фаровете, другият - от някой друг консуматор в колата.
Схемичката не е трудна за реализазия. Единственото условие е да си вземете такова зумерче за 12V, за което няма значение на коя клемичка му се подава "+" и на коя "-"
Май го обясних малко сложничко, но ...
