Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
robi72 - помощник
Здравеите
имам 2 идеи по вапроса
1 с обикновенно реле
закаснение може да се даде с кондензатор паралелно на бобината на релето
2 с реле за подгревателни свещи-все пак е реле за време
за дизели-управление може да се вземе от релето за подгриаване
в София при италианеца всички релета са по 5 лв.
misirkov - напреднал
ами как и каде да се свържи това реле :?
Duke_BG - специалист
Зумер който да пищи само при запален двигател и незапалени фарове :

"-" на зумера се свързва към кабела който подава "+" от ключа на фаровете към крушките на късите светлини , а "+" на зумера се връзва към крушката за заряд на акумулатора - от стрната на динамото

ефекта е следния :
на контакт : на "-" на зумера има "-" през крушките а на "+" на зумера има "-" през възбудителната намотка на динамото - зумера мълчи
палите двигателя : на "+" на зумера идва "+" от динамото - зумера пищи
вклювате фаровете - на двата извода на зумера има "+" - зумера мълчи

ако искате зумера да пищи на пресекулки му връзвате последователно един мигащ светодиод
misirkov - напреднал
здравеи как да си направя зумера дапищи при забравени фарове при загасен двигател че ми писна от5 зареждане на акумолатора
kireto1 - специалист
Колега погледни тук предполагам че ще ти помогне
докера - специалист
misirkov написа:
здравеи как да си направя зумера дапищи при забравени фарове при загасен двигател че ми писна от5 зареждане на акумолатора
Зумера обикновено има две крачета "+" и"—" . Запояваш им по едно кабелче / дължините мериш предварително и оставяш повечко аванс :wink: / .

Кабелчето "—" хващаш за бутончето на предната лява колонка /на шофьорската врата/ , което включва осветлението в купето при отваряне на вратата / обикновено са с две букси , за захващане на фабричен зумер/ , а ако е една , най-лесния начин при липса на нова клема е да подпъхнеш кабела в старата клема и така да я набуташ на мястото й .
Кабелчето "+" извеждаш към някой от габаритите /преден или заден няма значение - който ти е по-удобен/ и го закрепяш към "+"-са , който го захранва. Най-лесно е това да стане , като заголиш около 1см. от захранващия кабел и около него навиваш новия проводник .По възможност запояваш и изолираш или стягаш здраво и изолираш!
-Така при включени фарове , дори и само на габарити, и затворена врата зумера не работи , защото "—" е прекъснат през бутона .
-При изключени фарове и отворена врата - също не работи заради прекъснат "+" от включвателя на фаровете .
-Работи единствено при отворена врата и включени светлини .

По този начин , ако забравиш включени фаровете , а дори и само габаритите , при отваряне на шофьорската врата се затваря веригата и зумера пищи и предупреждава :wink:
mkmukok - напреднал
На някой автомобили може да се вземе директно + от положение ACC- първото положение на контактния ключ, и да се захранят фаровете директно.Особеното е че в положение на ключа-стартер, + на ACC се прекъсва и не се товари акумулатора излишно.Необходим е само един предпазител!
mien - специалист
Абе,някои знае дали може да светят само кьсите светлини,или трябва и габаритите да са включени,че нещо и аз не сам в час. :? Честита Новата ЕВРОПЕЙСКА 2007година!
докера - специалист
Трябва да светят късите светлини! :wink: Обаче инсталацията на болшинството автомобили е направена така , че първо се включват габарити , а след тях късите . Ако имаш възможност да включваш само къси - още по-добре :wink:

Тема "как да накарам фаровете на колата да" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: