• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
sek.1 - специалист
В почти всеки магазин за авто аксесуари и части продават и различни видове греси виждал съм също и в бензиностанцийте на Петрол и Лукоил. Срещу лукоила при КАТ има представителен склад-магазин на Приста там имат всякъкви греси във всякъкви разфасовки .
fichtenweg - специалист
sek.1, стефан

благодаря за информацията за гресите, определено ще си набавя
далеч не само заради осите на чистачките
тонито - специалист
fichtenweg,ако искаш да го направиш като хората ,просто трябва да разлобиш рамената на чистачките и да ги почистиш,посля слагай малко грес (ако искаш и вд40) и си 6 :)
fichtenweg - специалист
Тони,

абсолютно съм съгласен, нямал съм предвид да пръсна с WD40 където може (без да разглобявам). Първият път разглобих рамената, извадих гумичките (предпазващи осите на рамената), почистих механично колкото може и сложих един друг спрей - силиконов спрей за смазване /NIGRIN Silikon-Gleitspray/ принципно го бях взел за механизмите на дограмата и за вратите на колата. Ефекта беше около седмица, след което пак започнаха да забавят леко движението - както бавното така и бързото. Вчера разглобих повторно. Този път махнах и една пластмасова кора, която покрива долния край на предното стъкло за да се открие целия механизъм на чистачките. Самите оси под рамената не съм разглобявал - изглежда могат да се разглобят напълно само ако се извади от колата целия подвижен механизъм.
Действително самите оси са най-уязвими, тъй като гумичките над тях не могат да ги предпазят кой знае колко. С времето попада вода и прах. Изваждането обаче на целия механизъм и пълното разглобяване на осите си е далеч по-времеемка и трудоемка занимавка, която смятам да приложа ако чистачките блокират напълно.

Засега WD40 се представя добре.
sek.1 - специалист
Теоритично най устойчивата на вода грес от старото поколение е графитната. В момента на пазара има и някъкви синтетични които трудно се мият и с ацетон.
shotik - майстор
Аз ще препоръчам нещо друго ,за което може да се изсмеете,но то е доказано от много години.
Всички плъзгащи елементи на стрелките на железния път на влаковете,над 100 години се мажат с ГОРЕЛО масло,защото не се отмива лесно от дъжд,за разлика от пресното масло.
Ако намериш такова масло или със сондата на мотора няколко пъти извади и капни на шарнирите и ще се смажат.То лесно минава между частите и обмазва,още по-добре е ако е топло.По-натам ще си знаеш какво става и ще го правиш по-често от колкото сега и няма да имаш проблеми.
fichtenweg - специалист
shotik, идеята не е никак лоша, не знаех за подсилените качества на употребеното двигателно масло (аз ползвам пълна синтетика, колата е дизел), даже скоро ми предстои смяна и мога да си запазя малко. Цената на гресите не е никак ниска, аз днес си купих една по-специална (20 мл - 8 лв, но все пак не съжалявам)



опитвал ли се е някой да защити това място по някакъв начин - гумички, уплътнения, гумени шайби ако щете, струва ли си усилието

Изображение
Последна промяна от fichtenweg на нед май 31, 2009 1:11 pm, променено общо 2 пъти.
Стефан - майстор
Да. Гумени елементи - с глицерин.
fichtenweg - специалист
а сам ли си ги изработваш (имам предвид изрязваш по размер от някакъв подходящ материал), или ползваш някакви готови гумени елементи, които иначе имат някакво друго приложение. Глицерина е за предпазване на гумата от външни въздействия
Стефан - майстор
Импровизирам с готови елементи, и ги адаптирам според ситуацията.
  • 1
  • 2

Тема "блокиране осите на чистачките" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: