Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
моля за компетентно мнение за различни методи за определяне на начала и краища на трифазен асинхронен ел.двигател. :?:
lenko71 - специалист
Кутията с клемите на двигателя ли е или е разкачена?
става въпрос за 6 извода,без кутия и означения
moimoimoi - майстор
по принцип като се пренавива двигател се връзват по тройки-едната тройка начала а другата крайща,не са ли с различен цвят поне?
fikata - майстор
vladi006 написа:
става въпрос за 6 извода,без кутия и означения
Принципът е следния: Две намотки се свързват последователно и се подава понижено напрежение.Мери се напрежението на третата намотка.Принципа на трансформация.Пресвързват се/разменят се/ крайщата на двете намотки.Пак се мери напрежението трансформирано в третата.Това напрежение е най голямо,когато свързването е начало-край начало-край. Упражнението се повтаря като и третата намотка се свързва последователно с една от първите две и т.н и т.н.
Милен - майстор
Свързваш батерия към едната намотка, към другите две последователно включваш волтметър. В момента на включване и изключване на батерията с ключа, в другите две намотки се индуцира напрежение което се отчита от волтметъра. С повторно включване на другите две намотки намираш такова свързване при което стрелката на волтметъра реагира на дясно. При това положение на + на батерията и - на волтметъра са свързани началата на две намотки. Вместо стрелкови волтметър може и с цифров мултицет, тогава "дясното" отклонение ще съответства на + постояно напрежение, а лявото на отрицателно, - е СОМ извода на уреда.

Метода описан от fikata също е добър.

Прикачен файл

Sfazirane.JPG
Sfazirane.JPG (9.69 KиБ) Видяна 16444 пъти
lz1wvm - специалист
Тоя двигател няма ли болчета.Ако го отвориш там се вижда най добре.
lyki - специалист
Aко имаш възможност да отвориш капака на двигателя и погледнеш пакета,при бандажиране винаги в една посока тръгват 2+1 ,никога трите начала или трите края не тръгват в една посока.
С помоща на това правило и 1-2 последователни опита се налучкват.
Ако са разменени просто има много силен електрически шум двигателя.

Надявам се след помоща на Милен да не налучквам повече :)
sstefanov - майстор
Мисля си за следния вариант:
С едно трафче да се захрани едната намотка. После когато към нея се свърже единият край на някоя друга, ако са край с начало на другите 2 края напрежението ще е 2 пъти по-голямо от приложеното. А ако са свързани край с край напрежението ще е почти 0.

(сега видях, че съм повторил метода на fikata, за което се извинявам)
Последна промяна от sstefanov на чет юни 11, 2009 10:05 am, променено общо 1 път.
**
Последна промяна от elmin на пон юни 15, 2009 5:22 pm, променено общо 1 път.

Тема "определяне начала и краища на трифазен двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: