• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
filmatoplo - майстор
По скоро слънчева система да подпомага отоплението загрявано главно от ТП -в буфер със серпентина . Има буфери с вграден съд за БГВ който се топли от термопомпата и слънцето се включва от дифиринциален термостат да подпомага чрез серпентината в съда . Ако има др директен метод кажете .
vanko68 - специалист
filmatoplo-за по-горния пост - марката е Kaori К50/24, Тайвански топлообменник. А идеята ни с kuuuuul е при зимните месеци,когато соларите не са ефективни за загряване на битова ГВ,тоест температурата на получената вода не е висока,да се ползват с допълнителен топлообменник вода/въздух,монтиран зад оригиналната пита на външното тяло.Така ще вдигнем температурата на входящия въздух с 5-10° и ще повишим КОПа на термопомпата.Теоретично засега.
kuuuuuul - майстор
Зимата се отоплявам с котле на твърдо гориво,а и помоща на колекторите е минимална докато за климатика 10гр.+ си е жега,но за това май ще трябва нова тема ,че има някои неща за доизкосуряване. :?
LazarGanev - "Велик майстор"
kuuuuuul написа:
Зимата се отоплявам с котле на твърдо гориво,а и помоща на колекторите е минимална докато за климатика 10гр.+ си е жега,но за това май ще трябва нова тема ,че има някои неща за доизкосуряване. :?
Няма да е зле
filmatoplo - майстор
Двата потока в топлообменника как се движат .
vanko68 - специалист
При охлаждане са в една посока,а при отопление ( по-важното) са в противоток.
phoenix - специалист
абе, много се извинявам, но ще може ли една схема как работи това нещо, че стана интересно.
klambrev - специалист
Ето какво понасъбрах и се чудя да го вкарам в действие.
Компресор от автомобил 2kw, доста голям външен меден радиатор около половин кв. метър 50х100см, не знам каква му е мощноста но е бил в същия автомобил. Ще го позлвам за затопляне на фреона от въдуха. До сега е служил за охлаждането на фреона (външния радиатор). Имам и подходящ вентилатор за него.
Имам и топлообменник с два кръга алуминиев с неизвестна мощност с размери около 50х50х20.Мисля по единия кръг да пусна фреона а по другия вода.
Имам подходящ монофазен мотор и ремъчна шаиба за задвижване на компресора.
Тук идва проблема, компресора е бил за фреон r12, тръбопроводите не са медени или алуминиеви а са гумени маркучи накрая само с медни накрайници. Чета по разни сайтове, че R413 който имам подръка за да напълня с-мата, ще разяде тези маркучи. Също така мога ли да използвам стария дехидратор или трябва да избера нов подходящ за новия фреон и синтетично масло.
И като цяло с компресор от автомобил мога ли да постигна някакъв приличен КОП или там ф-кцията на с-мата е единствено охлаждане, без никаква идея за ефективност.
Съшо така по цялата с-ма няма никакви датчици, как се определя кога да върти компресора, кога не?
filmatoplo - майстор
Да схема би било поучително някой да нарисува .
kuuuuuul - майстор
Аз вече съм готов с мойта термопомпа благодарение на колегите от форума,но възникна проблем.Размразяването много бърка нещата и за сега умувам над него.Иначе ако не спира работи добре прави около 48-50 гр. на водата а ТО беше стигнал даже 62гр./с две подови 35м2 и два радиатора/,клим.е Осака 17-ка 5кв.ТО е по мощен от необходимото но незнам колко/такъв ми изпадна/.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Тема "термопомпа въздух-вода от стар климатик + ел.котле" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: