• 1
  • 2
Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
tarlyo - специалист
Предстои ми първата такава за изработка, по тази ситема
http://www.imagebam.com/image/a23ad040039882
В основни линии ми е ясно какво представлява и как се монтира. Със скарата няма да имам проблеми. Интересуват ме следните неща:
1. Как най-лесно се хващат ъглите на тавата?
2. Какви инструменти ползвате за разкрой на тавата - изрязване на каналите и самото рязане на панела?
3. Направа на външен и вътрешен ъгъл - различно от това в каталога?
4. Завършване към дограмата - ползвате ли F- профил ?
5. Обръщане на кръг от дограма?

Има и още, ще питам като се сетя. Мерси за отзивчивостта.
merakliq - специалист
Бих ти помогнал, но не със окачен "еталбонд". Може би някой колега, монтирал такава или от производителя на конструкцията и материала - Стилмет. Мога да ти дам всякакви насоки, но с окачена вентилируема фасада с HPL плоскостти.
tarlyo - специалист
HPL плоскостите не се ли окачат като Бонд-а?
merakliq - специалист
Не и по този начин, който си посочил. Най - масово е разпространен скрит монтаж със лепене или видим крепеж със нитове. Не се правят "тави" като при бонда. Иначе подконструкцията е идентична.
8180 - майстор
tarlyo написа:
Предстои ми първата такава за изработка, по тази ситема
http://www.imagebam.com/image/a23ad040039882
В основни линии ми е ясно какво представлява и как се монтира. Със скарата няма да имам проблеми. Интересуват ме следните неща:
1. Как най-лесно се хващат ъглите на тавата?

На твоята картинка се вижда - занитване към помощно парче, в случая. Може и със "саморези".
Тази сглобка не е от най лесните без инструмент - нарисувай си разгъвката и прецени.
По-лесно става око срещането е по ръба, но не по-красиво. Пак си зависи от майсторлъка и инструмента. Тогава се ползва помощен винкел.


2. Какви инструменти ползвате за разкрой на тавата - изрязване на каналите и самото рязане на панела?

Най добре - център.

За по-любителски цели - рязане - циркуляр с твърдосплавен диск.
Става и на обикновена гилотина за метал с лек компромис по ръбовете, ако те вълнува - малко се подбива горния и трябва да се пази лицето от лапите.
Каналите са трапецовидни и се фрезоват с фреза или пак с циркуляр.
И в двата случая заточването е специално. Дисковете вървяха към 250лв. Има и едно намаление на междуосевото отстояние на каналите спрямо желания размер на тавата - 2-3мм.
Нужен е добър линеал.


3. Направа на външен и вътрешен ъгъл - различно от това в каталога?

В тоз каталог??? сигурно е описано - фрезова се от различни страни.

4. Завършване към дограмата - ползвате ли F- профил ?

Има различни системи за монтаж и завършване - не съм го правил.

5. Обръщане на кръг от дограма?

Материалът позволява огъване на рунд както и механично напрягане на место в някакви граници. Ако не знаеш, съществуват и по-малки дебелини - 2, 3 мм - по-лесни са за огъване и по-евтини.
На картинка съм гледал тава с дъговиден берт, но не съм го правил.
Виж това на английски, ако го четеш - има почти всички отговори.:
http://files.alcancomposites.com/downlo ... eit-en.pdf

При руснаците също се намира доста за четене.
Успех!
MASTER - специалист
Прати ми на лично някакъв скайп, и ще се обясняваме детайлно.

Едва ли в темата мога да те науча, а съм от този тип, дето им е по лесно да го направят отколкото да го обяснят как се прави.

Освен принципните положения в този тип фасади са много важни и конкретните детайли.

Освен това, монтажната схема, която си показал е доста как да кажа разхитителна от към финанси.

А ако имаш някакъв свободен резервен фонд, с удоволствие бих се довлачил към Ст.Загора \:D/ \:D/
tarlyo - специалист
А някакви цени за бонд да ми кажете? С конструкция на ЕТЕМ.
Крайна цена за клиент имам впредвид.
MASTER - специалист
Не ми е работа да давам цени, но като ориентир ако го правиш по посочения от теб начин и с материали на стилмет една цена от 160 лв за квадрат без ДДС и включваща и "патайчетата" :razz: т. е скритите части е сравнително справедлива. Разходите за скеле трябва да са извън тази цена. И ако работата по някакви причини се проточи в времето няма да се отрази добре в финансов аспект. За обръщането на кръглите детайли е добре да договориш отделна цена.

Отделно, че точно стилмет не е най изгодното място за покупка на бонд.


Ще ти отговоря на малко въпроси , които не си задал, но ще ти е полза да ги знаеш, щом досега не си се занимавал.

Когато се купува бонда задължително се купува цялото количество от една партида. Ако ще купуваш повее от един палет, задължително се увери че палетите са от една партида. (по надписите по гърба на листите)
Това се прави, защото винаги различните партиди имат някакви малки разлики в цвета, които с просто око не се забелязват, нокогато се наредят ан фасадата, и ги огрее слънцето става мноооого дразнещо.

Така че си правиш разкроя на листи на АБСОЛЮТНО всички детайли, като взимаш предвид фирата, и след това добавяш поне още 10 % за подсигуряване.

Когато правиш разкроя, а след това и при рязането спазвай линейното ориентиране задължително, независимо че дава неприятен ефект от към фира. Когато се монтират обшивките, тези които са наредени на другата посока също си личат доста неприятно.

Ползвай бонд, в който си сигурен в качеството му. Това означава, че не трябва да вярваш на продавача, а да питаш хора,които са работили. Има бонд, на който алуминия е по твърд и при огъване се чупи.

Този на стилмет в тази насока е о.к., но и на други фирми има добри продукти.

За рязането - реже се с циркуляр с диск за алуминий ,който водиш по линеал, или по алуминиев мастар.
За огъването - най елементарния начин е с оберфреза, с трапецовиден фрезер с ъгъл малко по голям от 90 градуса.
По удобния е с циркуляр с специален диск с профилирани зъби. Дисковете ги правят в Габрово. Малко тежички и широки са и могат да се въртят само от най големите циркуляри на Бош Хилти, и да речем Фесто. Водят се пак по линеал, или алуминиев мастар. Желателно е циркуляра да го ползваш само за канали,и да имаш друг за рязане защото е тегаво да сменяш дискове и да регулираш дълбочината всеки път. Когато фрезоваш канала, трябва така да настроиш дълбочината, че да остава съвсем малко полиамид над долния алуминиев лист. Ако фрезоваш до алуминий, рискуваш след това да се пречупи лесно докато го огъваш.

За огъването - става много лесно и равномерно ако го сгъваш, ако вкарваш бонда в нута на профила на двустенните алуминиеви ( не знам как им викате по вашия край :lol: ) - вагонни шарки, вегал, дъски, обшивки, предполагам разбра кое имах предвид.

Ако си решил да правиш точно този монтаж на схемата, ушите за окачването трябвада ги изрязваш много преизно и на точното място с оберфреза с прав фрезер, но тази операция е също много трудоемка и тегава.
Също така ъгъла на тавата трябва да е много прецизно изрязан за да затвори плътно. Самото захващане не е проблем - може отвътре с самозалепващо алуминиево фолие, може и с такер да го събереш, може и с планка и с нитачка, може и с рапидки, ако щеш, въпрос на вкус и виждане.

Специално за този монтаж обаче ти препоръчвам да не се занимаваш с рязането и огъването, защото ще потрошиш много време и нерви, а потърси къде могат да ти заготвят детайлите на CNC координатна машина. Не знам има ли в Ст Загора, но в Пловдив и Бургас с сигурност има. За цената на услугата - въпрос на пазарлък, но в тази криза ми се струва, че нявсякъде ще бъдат отстъпчиви.

Тогава обаче е важно всички размери да са ти абсолютно прецизни, защото грешките са скъпи. Желателно е цялата конструкция да ти е наредена, да си абсолютно сигурен в нивелирането, и тогава да вземеш размерите за паната.

За нареждането на конструкцията - специално избраната от теб изисква доста прецизен монтаж. Важно е да се взема предвид линейното разширение и профила към монтажната планка да се хваща само на едно място по посочения в схемата начин, а на останалите места да се захваща в продълговатия канал на монтажната планка. Закрепването на монтажната планка освен с анкер, може да става и с обикновен монтажен винт, понеже конструккцията не е много тежка, и няма кой знае какви сили,които действат на срязване.
Ако височината ти е повече от 5-6 метра е добре да контролираш отвесирането с теодолит, тъй като с обикновен нивел и пренасяния може да стане леко змиевидно, или да те поведе накриво. Местата на окачвачите също е добре да контролирш с теодолита, и да прехвърляш с лазерна рулетка, за да се избягва натрупване на грешки.

Понеже фасадата е вентилируема долния край трябва да се остави отворен задължително, като е много желателно да има някакви декоративни решетки или мрежи.


За дограмата обръщането наистина с F профил става най добре, дано само касите да са достатъчно фироки са да има къде да се хване, и да не прилича на аквариум после.

За кръга. Не съм много сигурен какво точно питаш, предполагам, че става дума за обръщане на кръгли прозорци.
Зависи от диаметъра, и на каква височина са, в смисъл колко ще се вижда детайла.

Бонда може да се прекара през машина с валци ( с каквато правят радиуси от ламарина), а ако радиуса е по голям и на ръка би се огънал. Външния ръб, между обръщането и фасадата в идеалния случай е добре да се направи с някакъв огънат на ролки алуминиев профил.

Имай предвид че долната страна на обръщането на прозорците ще служи и за отичане на вода, и вземи предвид да не направиш обратен наклон, и се постарай водата да не влиза зад фасадата.

За сега толкова, дано съм бил полезен.

В всеки случай да ти кажа, че също толкова успешно, и не толкова трудоемко е ако за конструкция ползваш най обикновенни кухи алуминиеви профили, а за окачвачи - дебели алуминиеви шини. Ако сам си решил да си режеш и фрезоваш бонда с ръчни инструменти даже си мисля, че този вариант е задължителен.

Ако имаш въпроси питай, чертай си детайли, и ще ги обсъждаме.
tarlyo - специалист
MASTER, много ти благодаря за изчерпателното инфо което си дал. Тази система отпадна в преговорите със Стилмет и минахме на J Bond. Той е по-евтин откъм бонд, но не знам за конструкцията му. Вече решихме да ползваме отпадък от колони от окачена фасада вместо конзоли. Иначе цената я докарахме до 154 лв м2 с ДДС. Сметнали сме квадратурата на бонда с разгъвката на тавите и 10% отпадък. За конструкция оставихме цената на етем (нямахме време да смятаме наново). За кръглия прозорец видях един вариант, който мисля е лесен за изработка. Лист бонд по главта на прозореца, а връзката м/у него и тавите - ал винкел.
Когато правиш разкроя, а след това и при рязането спазвай линейното ориентиране задължително, независимо че дава неприятен ефект от към фира. Когато се монтират обшивките, тези които са наредени на другата посока също си личат доста неприятно.
E това ми е изключително полезно.
MASTER - специалист
И аз предположих, че ще отпадне.

Драсни на някоя картинка на фостен как точно ще го ползвате за конзола, че ми стана интересно.

А за конструкция най добре си ползвайте алуминиева кутия 40/20, изключително икономичен вариант е, и се използва най масово.

За цената която сте уговорили, ще се отрази благоприятно.

Пак повтарям, че тази фасада е лека, и силите на срязване са малки, така че няма нужда от кой знае колко масивна конструкция.

J бонда също е добър. Ако последно сте се спрели на него, почти съм убеден, че мога да ви уредя по добра цена отколкото сте уговорили вие от доставчика.

Това с винкела е добро решение, стига да не е близко до кота 0, защото там ще се натрапва разпънатата част на винкела, ако е по на височко и по далеч от очите почти няма да се забелязва.

Пусни тук някаква визуализация на обекта ако ви се намира, да погледна какво точно ще правите.
  • 1
  • 2

Тема "Вентилируема фасада" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: