Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Милен - майстор
То като ти са вързани заедно и надписани и баба знае. А с проба и грешка може да опукаш и някой и друг мотор.

По интересно е при някой стар мотор от който стърчат 6 еднакви жици и толкова, ако искаш го разглабяй, ако е пренавиван от някой паласпурин, кабелите може да вървят отвсякъде.
lyki - специалист
Иначе по принцип в 95% от случаите, особено ако е направен както трябва мотора всичките краища са събрани и излизат от едната страна на статора, а началата от другата.


може някой и така да ги бандажира , но ако както казваш е направен по правилата нещата не са съвсем така.
Здравеите интересна тема само да попитам нещо.
Ако тьрсим краища и начала а се окаже че двигатела е двускоростен.
И там излизат 6 проводника както в случая :?
stefan_gb - специалист
Ако е двускоростен и са 6 провдника връзките са вътре в пакета на статорни намотки и няма какво да търсиш ....
Милен - майстор
Просто трябва да отделиш двете групи намотки което не е такъв проблем.
vvventsi - специалист
Ето го и моя метод,намираш краищата на отделните намотки с мултицет и си ги отбелязваш,после две намотки ги вържеш в паралел и им подаваш понижено напрежение да кажем 12V през траф , вземаш една крушка на 12V и я вържи на третата намотка ,ако крушката светне значи си улучил начало с начало и край със край на двете намотки ,ако не светне им разменяш краищата и пак пробваш,когато ги улучиш ги бележиш някак си примерно една чертичка начало две за край,откачаш двете намотки и едната от двете я вържеш в паралел с тази дето беше вързана крушката и подаваш напрежение а крушката я вържеш на тази намотка дето вече си и определил началото и края, ако светне значи си улучил начало с начало и край със край, бележиш и тази намотка която не е белязана и си готов!
fikata - майстор
vvventsi
намираш краищата на отделните намотки с мултицет и си ги отбелязваш,
Ами като имаш мултицет защо трябва да връзваш лампа /свети-не свети/, като с мултицета може да премериш напрежението - по голямото напрежение означава последователно свързване на начало и край на двете намотки.
Виж постинга ми от Wed Jun 10, 2009 1:17 pm
Та като имаш мултицет за какво ти е лампа.Иначе отделните намотките можеш да определиш и с пробна лампа вместо с мултицет,с веригопроверител,със зумер, та даже и с фазомер :-D
Последна промяна от fikata на нед фев 26, 2012 10:38 pm, променено общо 1 път.
bulhomes2 - майстор
Много полезна тема за "паласпурин" като мен, който си отряза бележките за да оголи повече жица. Благодаря на vvventsi, че я изрови и на Милен и fikata (и на vvventsi де) за методите.

Тема "определяне начала и краища на трифазен двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: