• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
petromaniq - специалист
В темата ставаше въпрос за МРЕЖА.Никъде по света няма постоянно токова преносна прежа,поради ниският си волтаж-респективно големите загуби по трасето.
fikata - майстор
2v6 написа:
fikata написа:
2v6 написа:
Променливото напрежение е въпрос на време да отпадне като стандарт.
При правото напрежение (0 Нz) загубите при пренасяне и преобразуване са най-малки.
И кво става с променливите магнитни полета: трансформация-пренос,синхронни,асинхронни машини
:?
При колите има трансформация 12-20000V, захранването е постоянно :idea:
За синхронните и асинхронни машини си има инвертори.
Пренос не е преВоз. Пренос на ел.енергия. До всеки двигагел,до всеки миксер и пералня инвертор,докато всички пром.токови машини отидат на боклука.?Защо ли преди сто и повече години е трябвало да минават на променлия ток,след като първо са имали правия?Глупаци..
Давайте помечтат..На мода е футурологията
petromaniq - специалист
А навремето ток са имали малцина,сега го има всеки-затова!Даа.Идва времето,когато тока ще се пренася в чували.Само трябва да измислят ,колко ток може да събере един чувал :lol:
pamporov - напреднал
Че акумулатора не е ли един вид "чувал" за ток. :)
bigshop - специалист
За да стане по-интересна дискусията ето какво използват на новия Boeing 787:
- 28 V постоянно напрежение;
- +/- 270 V постоянно напрежение;
- 115 V променливо напрежение;
- 235 V променливо напрежение;
Променливите напрежения са и с променлива честота - от 360 до 800 Hz.
tehribo - специалист
2v6 написа:
fikata написа:
2v6 написа:
Променливото напрежение е въпрос на време да отпадне като стандарт.
При правото напрежение (0 Нz) загубите при пренасяне и преобразуване са най-малки.
И кво става с променливите магнитни полета: трансформация-пренос,синхронни,асинхронни машини
:?
При колите има трансформация 12-20000V, захранването е постоянно :idea:
За синхронните и асинхронни машини си има инвертори.
Има логика
Защо ли преди сто и повече години е трябвало да минават на променлия ток,след като първо са имали правия?Глупаци..
Имали са го, но не са имали транзисторченца
Virtuozo - специалист
Tehribo иска да усложни ел.двигателите за да има повече клиенти :-D ! Да живее Доброволски и трифазния ток :respekt:
Милен - майстор
petromaniq написа:
В темата ставаше въпрос за МРЕЖА.Никъде по света няма постоянно токова преносна прежа,поради ниският си волтаж-респективно големите загуби по трасето.

Напротив правят се експерименти по широкия свят със свъхвисоки постоянни напрежения за преносни мрежи от порядъка на 500 до над 1000kV. Също така постояно напрежение се използва за разделяне на две променливо токови мрежи, така че да се избегне взаимното им влияние.
svetliopi44 - Чирак...
А гледахте ли за тея учени дето успяха да изпратят ток на няколко метра по въздуха ,...без жици без нищо ... сега правят експеримент за 100км...по въздуха... :shock:
2v6 - майстор
petromaniq написа:
В темата ставаше въпрос за МРЕЖА.Никъде по света няма постоянно токова преносна прежа,поради ниският си волтаж-респективно големите загуби по трасето.
Миналия век е започнато използването на право напрежение за пренос:
http://en.wikipedia.org/wiki/Baltic_Cable
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "220 V" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: