• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
hygro - майстор
Още в 20-те години в Швейцария е имало отоплителни системи с термопомпи, задвижвани с газодизели.
Antonii - майстор
Такива системи отдавна се използват в белите държави, така че не е нужно да откриваме топлата вода.
И никой неможе да ти забрани да използваш битовия природен газ за тази цел. Разбира се за това трябва да имаш и съответният проект на инсталацията(съоръжението).
А ако изразходваш и по-големи количества газ ще имаш отстъпка от цената му.
LazarGanev - "Велик майстор"
А бе колеги, Вие прочетохте ли идеята на автора?
Master_Kenobi - V.I.P.
LazarGanev написа:
А бе колеги, Вие прочетохте ли идеята на автора?
Глупости! Що да четат! :? То писането по-лесно... Глей, цела страница четене ше стане скоро. :lol:
sian - специалист
--Здравейте много ми е интересно какво е КПД -то на ДВГ,и това на газов котел.Колата ми е с бензинов двигател 1.2,работи само на пропан бутан,охладителната уредба е в перфектно състояние,обаче през зимата работейки на празен ход и вентилатор на парното на мах. обороти сваля темп. на двигателя на половината...
failure - специалист
КПД то на бензиновия агрегат е малко - под 30 % - спрямо въртящия момент който се постига. Загубите са големи - главно през ауспуха, като една част от енергията се отдава на охлаждащия флуид един вид парното ти е на аванта. Изпарителя на газовата уредба се охлажда до -80 градуса от процеса на изпарение и отнема от температурата на водата, но не толкова че да не може да се компенсира от термостата на колата.
За да ти се охлажда мотора така зимата, сигурно термостата ти е за смяна и водата върти повече през големия радиатор:idea:

Що се отнася за котела - там КПД то е голямо над 90% но нека специалистите се произнесат по въпроса.
barekov1 - специалист
Част от енергията се превръща във въртящ момент! Нея кво ще я правиш? Зимата на моята кола кат пусна парното сутрин едва загрява.
Твоят ДВГ едва ли ще вдигне работна температура и в следствие на това ще работи с богата горивна смес, ще дава преразход, Ще получава конденз в картера и маслото ще стане на боза. И накрая ще блокира!
tyo - специалист
In conventional power generation 35% of the combusted fuel is converted into usable electricity, while the other 65% is lost as heat. A further 5 – 10% of this electricity then disappears through transmission. By producing electricity onsite with a cogeneration plant, the heat needn’t be wasted but rather put to work in heating operations, and in some cases it can be used for cooling when coupled with an absorption Chiller. By using the waste heat, the efficiency of the system increases up to 90%, and because the power is generated on site, transmission losses are kept to a minimum.
Изображение

Information Link
Antonii - майстор
Ако говорим за това което си посочил, смисъл има само ако продаваш ел. енергията.
В този случай агрегата ти ще произвежда нужната ти топлоенергия за отопление и БГВ, а също така и част от необходимата ти ел. енергия.
По този начин ставаш независим от енерго системата и ще плащаш само сметки за газ, а "енергото" ще ти плаща за продадената ел. енергия.
Отностно живота на ДВГ-то, то той е около 10години(до основен ремонт). Става въпрос за чисто нов. Ако се използва употребяван, ако не му се направи основен ремонт никой неможе да каже колко ще е.
vanko68 - специалист
Няма такъв живот за двигателите,освен ако са дизелови стационарни.Живота се мери в моточасове,а не в години. Малък двигател след десетина хиляди моточаса ( година и нещо) го пиши бегал.
А иначе цялата идея ми звучи така: да си купя бензинопил,1 т бензин и 5 м3 дърва.Да ги нарежа напълно до пилки.После да ги напъхам във фенер,и да го запаля,за да си светя.Така няма да съм зависим от Енергото.
С две приказки-ДВГ-то е с много малък КПД,както са писали по-горе.Освен това работи ефективно в малък диапазон обороти и натоварване.Да се гори газ,за да работи ДВГ,той да върти генератор и да правя ток,който да продавам на Енергото ??? Я си направи малко сметки колко гори двигателя,цената на горивото,КПДто на двигателя и генератора и така ще знаеш колко ще си вътре.Отпадната топлоенергия зависи от натоварването на двигателя. Ако нямаш зор за топлина,какво ще правиш? Да я събираш в буферен съд ли ? С какъв обем ще е?
Въпроси бол. Идеята не става според мен...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Шантава идея - Бензинов ДВГ на метан, използван за отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: