• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
dobrev9111 - напреднал
Здравейте.
Имам един проблем с ел.двигател от стара перална машина който след като поработи около 1 минута много загрява и започва да пуши, какво мога да направя за да отстраня проблема.Чудя се дали няма да стане с някакъв регулатор на оборотите.
Забравих да кажа че е свален от пералната.
Моля помогнете ми защото не съм много в час с тока!!! :)
Virtuozo - специалист
Значи не съм аз човека дето ще ти даде най-добрия съвет,но просто сега съм под ръка :-D Щом загрява и почва да пуши значи тока в намотките става недопустимо голям! Тук възниква веднага въпроса каква е причината? Дали пералнята си е работила нормално и ти си решил да и вземеш мотора за да го ползваш за друго,но не си свързал както е било в пералнята-кабели,кондензатори... или пък ако проблема е бил и когато двигателя е бил в пералнята,дали отнякъде в него не е прониквала вода която е мокрила намотките или пък от котлен камък е задрал ротора? Ако вала се върти трудно може би задира и не може да развърти както трябва.Щом е свален и вижда зор то представям си ако трябва да върти барабан :?
lenko71 - специалист
Не трябваше да го чакаш да почне да пуши. Дали си го свързал правилно или не, не знам но вече едва ли има значение.
dobrev9111 - напреднал
Virtuozo написа:
Дали пералнята си е работила нормално и ти си решил да и вземеш мотора за да го ползваш за друго,но не си свързал както е било в пералнята-кабели,кондензатори... или пък ако проблема е бил и когато двигателя е бил в пералнята,дали отнякъде в него не е прониквала вода която е мокрила намотките или пък от котлен камък е задрал ротора? Ако вала се върти трудно може би задира и не може да развърти както трябва.Щом е свален и вижда зор то представям си ако трябва да върти барабан :?
Незнам дали е работила преди.Пералнята е от старите руските които се зареждат от горе :-D и на нея няма кондензатори а има само ключ, часовник и можеби някакво реле, всичко си е наред няма никаде котлен камък или ръжда, върти се леко... :?
moimoimoi - майстор
не ми се вярва монофазен двигател от стара руская пералня да няма кондензатор,като отвориш таблото на двигателя колко проводника излизат от там?2 или 4 или 6?
dobrev9111 - напреднал
moimoimoi написа:
не ми се вярва монофазен двигател от стара руская пералня да няма кондензатор,като отвориш таблото на двигателя колко проводника излизат от там?2 или 4 или 6?
проводниците са 4 и няма кондензатор
moimoimoi - майстор
предполагам че два от проводниците са ти работната намотка, а другите два са пусковата която трябва да минава през центробежен прекъсвач и ако въпросния центобежник не изключва като се развърти ротора е напълно възможно да започне да излиза дим от двигателя след минута

като цяло трябва да го прегледа електротехник
Johny - майстор
Вероятно е от пералня "Рига", които се включват с т.н. ключ рига. С този ключ се подава едновременно напрежение на пусковата и работната намотка. Когато отпуснеш бутона, работната намотка остава включена, а пусковата се изключва, с което отпада необходимостта от пусково реле, или центробежен прекъсвач.
dobrev9111 - напреднал
Johny написа:
Вероятно е от пералня "Рига", които се включват с т.н. ключ рига. С този ключ се подава едновременно напрежение на пусковата и работната намотка. Когато отпуснеш бутона, работната намотка остава включена, а пусковата се изключва, с което отпада необходимостта от пусково реле, или центробежен прекъсвач.
Да пералнята е рига но няма такъв бутон има само ключ като на печка! има ли някакъв друг начин за свързване.
moimoimoi - майстор
еми купуваш си такъв ключ и си ок, а можеш ли да различиш коя е пусковата и коя работната намотка?
  • 1
  • 2

Тема "Проблем с ел.двигател..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: