LazarGanev написа:Ами вероятно защото такива слагат на малките преносими генератори, защото е попросто и евтиноТова е идеята - като спре тока да не се седи на студено
V-образний, двигателят на метан ли ще работи?
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
2v6
- майстор
76 мнения в "Шантава идея - Бензинов ДВГ на метан, използван за отопление"
LazarGanev
- "Велик майстор"
- Мнения: 14835
А как ще правиш смесообразуване? Това чудо ще се узаконява ли?
tyo
- специалист
- Мнения: 59
LazarGanev написа:Ами вероятно защото такива слагат на малките преносими генератори, защото е попросто и евтиноИмам познат, работи в авто-морга в Италия /по точно от време на време ходят да разфасоват автомобили/
V-образний, двигателят на метан ли ще работи?
Каза ми, че е пълно с катастрофирали мотоциклети /450, 650, 750куб. с водно охлаждане/
Говорихме за цена 200~300 лева
Но, за това което аз съм намислил, смятам, че 1300~1800куб. с водно охлаждане е най-достъпно и най-евтино.
LazarGanev
- "Велик майстор"
- Мнения: 14835
tyo, това, което си си наумил ти няма нищо общо със случая на V-образния. Той си купува ел.генератор, който да задвижва термопомпа. Тези мотоциклети, за които говориш имат само двигател, но не и генератор. 
filmatoplo
- майстор
- Мнения: 17833
За Тойотата аисин - какво ще кажете . 
stamenov1
- специалист
- Мнения: 302
Германският енергиен доставчик "Лихтблик" (Lichtblick) и "Фолксваген" (Volkswagen) обединяват сили, за да обърнат с главата надолу пазара на електроенергия. Според необичайния им план в съвсем близко бъдеще масовият потребител, вместо да разчита на доставките от големи енергийни предприятия, ще се сдобие с миниатюрна електроцентрала в собственото си мазе.Статията е копие от в.Банкер
Досега мениджърите на германските енергийни гиганти не обръщаха особено внимание на своя млад конкурент "Лихтблик". Базираната в Хамбург компания за зелена енергия може и да разполага с "впечатляващите" половин милион клиенти, но независимо от това работи в една тясна ниша на пазара и не е конкуренция на големите в тази безмилостна индустрия. В началото на септември обаче хамбургското дружество оповести своя нов бизнес модел, който спокойно може да разтърси из основи енергийния пазар - и то не само в Германия. Неслучайно самодоволните гиганти като E.ON и RWE започват леко да се притесняват.
"Лихтблик" (името се превежда като "проблясък, надежда") вече не се задоволява да разпространява само екологично добити газ и електричество. Десет години след стъпването си на пазара групата иска да се намеси и в производството на електроенергия чрез една напълно новаторска идея и с подкрепата на доста неочакван партньор.
За разлика от германските енергийни мастодонти, компанията от Хамбург няма намерение да строи колосални комплекси от ветрогенератори или паркове от фотосоларни панели. Вместо това тя е амбицирана да осигури на хиляди стопански сгради и домакинства техни собствени, високоефективни "миниелектроцентрали".
Новият проект има пазарен потенциал, оценяван на милиарди евро, и може в съвсем обозримо бъдеще да се окаже дотолкова ефикасен, че да замени сегашните централи на въглища. Технологичната основа е твърде сложна. Но като цяло концепцията предвижда създаването на цяла мрежа от десетки и дори стотици хиляди, захранвани с природен газ мини-ТЕЦ-ове. Обединени в единна система, те ще са способни да генерират гигантски количества енергия. Излишъците, които домакинствата не ползват, ще се добават в общата електропреносна мрежа. Междувременно миниатюрните централи ще бъдат източник не само на ток, но и на отопление и топла вода за домовете.
Днес всичко това все още звучи като приказка. В действителност обаче инженерите на "Лихтблик" вече тестват една завършена подобна система в Хамбург. Нещо повече - резултатите им са дотолкова убедителни, че привлякоха като техен партньор една от най-успешните технологични компании в света - автомобилостроителният гигант "Фолксваген". "Много от онова, което е необходимо за създаването на високоефективна миниелектроцентрала, вече е част от съвременните автомобили", обяснява Рудолф Кребс, директор на отдела за разработване на двигатели на VW. И действително в основата на новите мини-ТЕЦ е двигателят, захранван с природен газ, който вече се монтира в някои версии на модела Volkswagen Golf. Благодарение на този агрегат, както и на факта, че произведената от него топлинна енергия може директно да се използва за битово отопление, коефициентът на полезно действие на новата миницентрала клони към 94 процента. За сравнение този коефициент при атомните електроцентрали е между 30 и 40 на сто, а при най-модерните ТЕЦ - от 40 до 60 на сто. Разработената от VW битова централа има само един недостатък - сравнително висока цена (20 000 евро). Но и на този проблем "Лихтблик" има решение. Двете компании вече подписаха договор, според който VW получава ексклузивните световни права за производството на мини-централи. Ако всичко върви по план, заводът на автомобилния гигант в Залцгитер ще пуска по 10 000 подобни агрегата всяка година. "Това ще е революция на енергийния пазар", уверява изпълнителният директор на "Лихтблик" Кристиян Фрийге. Концепцията е проста - домакинствата и търговските сгради, които искат да подменят остарелите си отоплителни системи с миницентрала, ще плащат само по 5000 евро, в което влизат монтажните работи. "Лихтблик" поема и всички разходи по поддръжката. На практика обитателите на сградата ще плащат единствено количеството енергия, което действително са използвали - сума, която според дружеството от Хамбург ще е "осезаемо по-ниска" от тази при централното отопление. Освен това "Лихтблик" ще им плаща наем за ползването на мазето, а в края на годината ще получават и бонуси в зависимост от продаденото количество ток на общия пазар. При тази ситуация никак не е чудно, че мениджърите на енергийните гиганти вече не само не гледат отвисоко на малкия си конкурент, но и дори обмислят как да му предложат партньорство. Само че "Лихтблик" повече не се нуждае от помощ.
....Хановер адрес "Оставендер" 3 остарелия котел за отоплението престана да функционира, но собствениците на жилищния блок не пожелаха просто да го заменят с нов; днес в подземието на сградата стои така наречената "Комплексно топлоелектрическа централа" мотор на газ на кола "Форд ескорт" задвижваща генератора, произвеждащ електричество. Емисиите от вредни вещества са много по-ниски в сравнение с обикновенното отопление на газ. Енергията за отопление и топла вода се получава от отработената топлина на мотора и отработения газ, и се разпраща из сградата. Полученото електкричество е повече, от нуждите на блока и излишъка се продава на заводите в Хановер.Това е цитат от едно немско списание " НА Рейн - Енергетика" което пазя от Пловдивския панаир от 1988 г. В него има и доста други интересни статии, за това как се пести енергия чрез използване на топлината от отпадните води от бани и вани, как се ползва централно отопление и +- на модерните дограми.
Т.е Това не е нещо ново под слънцето.
Тема "Шантава идея - Бензинов ДВГ на метан, използван за отопление" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!

