Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
barekov1 - специалист
Здравейте! Имам едно старо колело и стартер от опел. Чудя се дали мога да сътворя един велосипед на акумулатор. Някой правел ли е такова животно?
http://www.evalbum.com/1754
http://www.electricscooterparts.com/index.html
moimoimoi - майстор
както се вижда от снимките явно можеш :-D
но ми се струва че това е по скоро е за кратковременно подпомагане в нужните моменти когато трябва да се изкачва баир и яко въртене на п.....те
Последна промяна от moimoimoi на нед авг 02, 2009 10:24 pm, променено общо 1 път.
barekov1 - специалист
Това на снимката е мотор от стартер на Тойота, и е с мощност 1.4КW. Развива скорост от 64Км/H. С АБ 22Ah.
Antonii - майстор
Със стартера едвали ще стане.
Той е предвиден за кратковременна работа, трябва ти друг двигател.
LazarGanev - "Велик майстор"
Антоний е прав. В техникума дипломната ми работа беше действащ макет на скоростна кутия и съединител. За да опростим нещата решихме задвижването да е от стартера. Това, че е за краткотрайна употреба ни беше ясно, но в крайна сметка за да се покаже действието на съединителя и превключването на скоростите(кутията и съединителя бяха така срязани, че да работят) не трябва кой знае колко време. Това, което изникна като проблем и го забелязахме чак на края беше огромният вой, шум и стържене в класната стая :)
Nimi - специалист
Ако не се лъжа стартера на Тойотата е с редуктор така, че може и да издържи по-дълго време.. особено ако натоварването не е голямо.

Със стартера на Опела няма да стане номера.
barekov1 - специалист
С редуктор са на дизелите! Но това няма никво значени, Важното е предавателното число от мотора към колелото.
shotik - майстор
barekov1 написа:
С редуктор са на дизелите! Но това няма никво значени, Важното е предавателното число от мотора към колелото.
На Шкода Фелиция е редукторен стартера.

Стартера не е подходящ,защото е мощен и за да го ползваш ще му трябва още поне един акумулатор за по-дълъг път и ще стане много тежко колелото..Друго е ,че ротора е лагерован на втулки и трябва много смазване,а не е на лагери.Като се износят втулките и ще започне ротора да стърже по статора и накрая ще се залепва и няма да може да се върти.Сложен ще е и контролера за управление на електромотора .
Не си заслужава да си губиш времето и финансите за това.
Вярно е ,че с електричество ще е по-евтино,но цената на електромотора ,контролера и акумулаторите и е доста висока и зимата като не го ползваш,акумулаторите ще се скапят,ограничен е и прехода,може да е между 10 - 30 км и то за специално създадените фирмени електровелосипеди с безконтактен елмотор ,който е главина на електровелосипеда и специални акумулаторни батерии за 24,36, 48 и 72 Ач ,а елмотора за 24,36,48 или 72 волта напрежение.

Виж от моите мнения на стр.6 от 22.04.2008 г и на стр.4 от 01.02.2009 г по тази тема.
barekov1 - специалист
shotik Мощността е около 1 кв. Няма да има електроника. Ще потегля като мото-фрезите, с ремък и обтегач. Относно втулките, в пунктовете за изкупуване на старо желязо има стартери колкото си искаш. Почти без пари. Ще си приготвя и малко резервни. За зимата имам до-зарядно устройство, което постоянно зарежда и разрежда АБ с цел по-дълъг живот. Дай линк, че нещо не разбрах къде е темата.
shotik - майстор
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... highlight=


http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... highlight=

това са теми пускани от мен,но има и други ,търси с "Търсене" на форума,за електромотори

Тема "велосипед с акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: