• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.

Бихте ли си направили такава кола?

81%
Да
79
19%
Не
19

Общо гласове: 98

romanpm - майстор
8 Квт/ч за 200 км :-D Това е върхът за мен вие смятайте колко излиза км заедно с батериите /200лв на магазина , но аз ги взех за доста по-малко/ , като се има пред вид че се минава към ~ 4 , 5 000 км :) А знаете ли новите подобни "китайки" дето карат по 7-8 години , но са с литиево йонни батерии ! :shock: :?
2v6 - майстор
romanpm написа:
8 Квт/ч за 200 км :-D Това е върхът за мен вие смятайте колко излиза км заедно с батериите /200лв на магазина , но аз ги взех за доста по-малко/ , като се има пред вид че се минава към ~ 4 , 5 000 км :) А знаете ли новите подобни "китайки" дето карат по 7-8 години , но са с литиево йонни батерии ! :shock: :?
Добре излиза, но като се сетя че говориш за тротинетка вече не е :wink:

Литиево-йонните имат по-малко живот (брой цикли заряд-разряд) от оловно-цинковите акумулатори. Колко време кара една батерия на телефон, дето се зарежда през няколко дни :?:
romanpm - майстор
2v6 :... Добре излиза, но като се сетя че говориш за тротинетка вече не е :wink:
Литиево-йонните имат по-малко живот (брой цикли заряд-разряд) от оловно-цинковите акумулатори. Колко време кара една батерия на телефон, дето се зарежда през няколко дни
:?: Не знам за кои телефони пишеш аз съм със Сони Ериксон Т230 който кара 6-та година и нямам проблем с батерията :) А тук в Поморие "тротинетката" е на почит защото е удобно средство за придвижване , не знам как е при вас :?
2v6 - майстор
romanpm написа:
...
Не знам за кои телефони пишеш аз съм със Сони Ериксон Т230 който кара 6-та година и нямам проблем с батерията :) А тук в Поморие "тротинетката" е на почит защото е удобно средство за придвижване , не знам как е при вас[/color] :?
Браво! Сега ако кажеш и на колко дни го зареждаш ще е по-пълна картинката :?:

Аз също мисля, че моторетките са удобни и искам да си ходя на работа по този начин :wink:

Проблема е, че след дъжд един месец не се сещам за това желание, да не говориме за сняг - ти знаеш ли какво е това :-D
romanpm - майстор
2v6 ... Зареждам го на 2,3,4 или 5 дни според разговорите , до работа ми е 1,2 км което с колело съм минавал по сняг друг въпрос е кой колко е ветро-студоупорен . За справка да знаете езерото под прозореца ми е доста по солено от морето и е замръзвало , та знам що е то сняг ! А акумулаторите на скутера -оловните им дават 500 зарядки , GSM-a според мен отдавна ги е направил :? Трудното е да се слезе от удобната автоседалка , сещаме се за това когато посегнем към бастуна ... :)
2v6 - майстор
romanpm написа:
2v6 ... Зареждам го на 2,3,4 или 5 дни според разговорите , до работа ми е 1,2 км което с колело съм минавал по сняг друг въпрос е кой колко е ветро-студоупорен . За справка да знаете езерото под прозореца ми е доста по солено от морето и е замръзвало , та знам що е то сняг ! А акумулаторите на скутера -оловните им дават 500 зарядки , GSM-a според мен отдавна ги е направил :? Трудното е да се слезе от удобната автоседалка , сещаме се за това когато посегнем към бастуна ... :)
От къде имаш тази информация ца 500 заряда на оловните?
Аз съм чел за оловно-цинковите 1000, литиево-йонните - 500.
Ако предположим средно за твоя телефон презареждане на 4 дни - 500х4=2000 дни "живот". 2000/365=5.5 години ... може би имаш късмет с батерията.
При такова зареждане обикновено капацитета пада след 2-3 години (доста по-малко от 500 цикъла).

Това за бастуна не се бях сещал :idea:
Ако се спестяват по 1 час на ден в колата и вместо това 20 км на мотор по здравословно ли е :?



П.П. То и аз съм виждал сняг на плажа на Бургас :) Снега покрай морето е малко и за кратко. Аз ти говоря за 2-3 месеца трудно предвижване дори с кола...
hygro - майстор
Май трябва да внеса доуточнение. Като казвате, че еди-кой-си акумулатор издържа примерно 1000 цикъла, винаги трябва да се уточняват поне още три неща:
  • какъв остатъчен капацитет на акумулатора е приет за допустим - някои производители посочват 60%, други 80%
  • колко дълбоки са циклите заряд-разряд - някои посочват параметъра при 10%-ови цикли (!)
  • при каква температура са правени измерванията - ако работната температура на акумулатора е например 30°C животът му може да се съкрати доста сериозно
Има една проста формула, по която приблизително може да се изчисли какъв ще бъде реалния живот на акумулатора. Ако производителят е посочил 1000 цикъла при 10% разряд, акумулаторът ще изкара грубо 100 цикъла при 100% разряд.

Вижте дефинициите на EUROBAT:

http://www.eurobat.org/pdf/pr_eg_guide.pdf
http://www.enersys-hawker.com/pdf/eurob ... bat_gb.pdf
romanpm - майстор
2v6 : ...Аз предпочитам велосипеда вместо скутера който го карат повече моите хора в къщи , 6 км ми е до вилата проблем е че ме е страх от колите , преди година блъснаха съседа в гръб... , А зарядките , хм ти знаеш ли че това са тягови акумулатори които се различават доста от стартерните !? И особенно по цената , колко струва 1.2В клетка от Терем Търговище знаеш ли ?Мени , мъни... :?
2v6 - майстор
romanpm написа:
2v6 : ...Аз предпочитам велосипеда вместо скутера който го карат повече моите хора в къщи , 6 км ми е до вилата проблем е че ме е страх от колите , преди година блъснаха съседа в гръб... , А зарядките , хм ти знаеш ли че това са тягови акумулатори които се различават доста от стартерните !? И особенно по цената , колко струва 1.2В клетка от Терем Търговище знаеш ли ?Мени , мъни... :?
Тяговите могат да се разреждат почти на 100% без да се развалят. Един стартерен като се разреди няколко пъти до 0 и свършва...
Затова тяговите са 2-3 пъти по-скъпи.
ludiagsm - специалист
Малко да съживим темата :) Аз гласувах с ДА ;)

реших да си поиграя с едно от мойте бмв-та купих от един чичка от русе два електродвигателя от водим електрокар 24волта 47 ампера номинал

ето тук има снимки до къде съм стигнал http://ludiagsm.snimka.bg/experiment/el ... 475664.all

http://www.youtube.com/watch?v=Y7xDt3Ilhr8

http://www.youtube.com/watch?v=QculgisRGLA

поръчал съм си контролер 650 ампера 48 волта а тези дни най-вероятно ще направя първия тест на улицата пред къщата на моя стругар :) без контролер с едни 70амперови реленца на 24 волта ако БМВ-то потегли ще има клипче :lol:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Направих си сам ел. трабант." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: