Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
wpw - специалист
Привет на всички. Готов съм да прочета всички мнения и предложения ...
Закупих тази машина втора употреба, работеща и с ясното съзнание, че не е нова. Нарязал съм около 35 кубика дърва и нямаше проблем. Пали лесно и работи със стабилни обороти - не "играят" сами. В момента маслената помпа ту спира ту почва да качва масло и да маже веригата, но като цяло не маже добре. :? Няма да казвам в кои сервизи и магазини кои какъв съвет ми дава, поради факта, че се водят професионалисти, а може и да са сбъркали, но всички дадоха различни съвети. :x Пиша тук във форума, защото мненията им доста се разминават, а частите не са евтини. Въпросите ми са следните:
1. Нормално ли е да има около 3-4 мм страничен луфт на лагерите на коляновия вал (в посока от единия лагер към другия, а не в посока от картера към буталото)?
2. Ако този луфт не е нормален, може ли той да е причината да не качва помпата достатъчно масло на веригата?
3. При работеща машина се вижда, че оста на помпата се върти, но не излиза масло от отвора, или е в минимални капчици. При отворена капачка на резервоара за масло и обърната надолу машина маслото потича на самотек, което означава, че няма запушване.
4. Под металната капачка, пориваща отвора на помпата и осигуряваща канала на маслото да достигне до веригата, в предния край има отвор и в него нещо като мрежичка - това да не е за изравняване на налягането в резервоара за масло и въздуха?
5. Какво да сменя :? - цялата помпа, само гилзата на помпата или само оста? Кое се износва по-често и е причина да спре да работи помпата? Зъбното колело и червяка са добре - няма видими нарушения на зъбите.
6. Какво по вискозитет масло помпата би качвала по-лесно - по рядко или по-гъсто?
Благодаря на всички за вниманието и моля, ако съм объркал раздела или темата да ме поправите.
dragozow - майстор
Може майстора да ти я ремонтира при нас и да ти каже кое какво.
wpw - специалист
Благодаря за съвета, но София е далече от Шумен, а и подфорума мисля, че е ремонтирай сам. Аз търся мнения и по възможност компетентни...
sian - специалист
---Този луфт при сглобена машина ли е?
---да не си свалил цилиндъра и този аксиален луфт за който говориш да е между биелата и коляновия вал?
wpw - специалист
Луфта е при сглобена машина. Снощи го мерих и е около 2 до 3 мм.
Направи ми впечатление, че цилиндъра на помпата е обхванат отдолу и отгоре от гумени уплътнения, които освен да уплътняват, също и оформят канали откъдето да минава маслото. Та тези гимички са доста твърди и ме съмнява дали помпата не засмуква въздух и това да е част от проблема. След малко отивам да видя дали ги има в магазина ... :?
За нов пълен комплект маслена помпа цена 55 лева ...... :shock:
wpw - специалист
В неделя смених лагерите, както ме съветваше "специалиста" :evil: в магазина на хускварна в града. Ефект никакъв - само 70 лева в неговия магазин. Обяснението му беше, че при този аксиален луфт червяка и зъбите на оста на помпата се "разминават" .... разминава му се ... нещо друго на него :x Сега ще сменя маслената помпа - комплект и се надявам да стане.
Последна промяна от wpw на пет апр 16, 2010 11:22 am, променено общо 1 път.
crez - майстор
"О" пръстените на помпата са се втвърдили и не осигуряват постоянно налягане. Смени ги и ще тръгне. Самия кол.вал и цилиндъра на машината нямат нищо общо с мазилната с-ма на веригата.
fore - майстор
Някой има ли принципна схема за 36 ?

36 с метален картер ли е отдолу ?

Тема "Проблем с Husqvarna 36" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: