Привет на всички. Готов съм да прочета всички мнения и предложения ...
Закупих тази машина втора употреба, работеща и с ясното съзнание, че не е нова. Нарязал съм около 35 кубика дърва и нямаше проблем. Пали лесно и работи със стабилни обороти - не "играят" сами. В момента маслената помпа ту спира ту почва да качва масло и да маже веригата, но като цяло не маже добре.
Няма да казвам в кои сервизи и магазини кои какъв съвет ми дава, поради факта, че се водят професионалисти, а може и да са сбъркали, но всички дадоха различни съвети.
Пиша тук във форума, защото мненията им доста се разминават, а частите не са евтини. Въпросите ми са следните:
1. Нормално ли е да има около 3-4 мм страничен луфт на лагерите на коляновия вал (в посока от единия лагер към другия, а не в посока от картера към буталото)?
2. Ако този луфт не е нормален, може ли той да е причината да не качва помпата достатъчно масло на веригата?
3. При работеща машина се вижда, че оста на помпата се върти, но не излиза масло от отвора, или е в минимални капчици. При отворена капачка на резервоара за масло и обърната надолу машина маслото потича на самотек, което означава, че няма запушване.
4. Под металната капачка, пориваща отвора на помпата и осигуряваща канала на маслото да достигне до веригата, в предния край има отвор и в него нещо като мрежичка - това да не е за изравняване на налягането в резервоара за масло и въздуха?
5. Какво да сменя
- цялата помпа, само гилзата на помпата или само оста? Кое се износва по-често и е причина да спре да работи помпата? Зъбното колело и червяка са добре - няма видими нарушения на зъбите.
6. Какво по вискозитет масло помпата би качвала по-лесно - по рядко или по-гъсто?
Благодаря на всички за вниманието и моля, ако съм объркал раздела или темата да ме поправите.
Закупих тази машина втора употреба, работеща и с ясното съзнание, че не е нова. Нарязал съм около 35 кубика дърва и нямаше проблем. Пали лесно и работи със стабилни обороти - не "играят" сами. В момента маслената помпа ту спира ту почва да качва масло и да маже веригата, но като цяло не маже добре.


1. Нормално ли е да има около 3-4 мм страничен луфт на лагерите на коляновия вал (в посока от единия лагер към другия, а не в посока от картера към буталото)?
2. Ако този луфт не е нормален, може ли той да е причината да не качва помпата достатъчно масло на веригата?
3. При работеща машина се вижда, че оста на помпата се върти, но не излиза масло от отвора, или е в минимални капчици. При отворена капачка на резервоара за масло и обърната надолу машина маслото потича на самотек, което означава, че няма запушване.
4. Под металната капачка, пориваща отвора на помпата и осигуряваща канала на маслото да достигне до веригата, в предния край има отвор и в него нещо като мрежичка - това да не е за изравняване на налягането в резервоара за масло и въздуха?
5. Какво да сменя

6. Какво по вискозитет масло помпата би качвала по-лесно - по рядко или по-гъсто?
Благодаря на всички за вниманието и моля, ако съм объркал раздела или темата да ме поправите.