• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
filmatoplo - майстор
Веднъж ме перна тока така - взимах от контакт тройка на стената за един конвектор, фазата ми минаваше през предпазител. Предния ден спирам тока от предпазитела, откачам кабелите на конвектора изолирам ги и свалям целия конвектор да мине картона по тавана - през това време майсторите ползвали ток от моята връзка и ми я включили наопаки. След време като монтирах конвектора проверявам предпазитела и виждам, че е изключен, обаче нулата е изключена и малко ме перна тока през ножчето, с което забелвах кабела :wink: сега фаза нула проверявам с фазомер.
Jacket - специалист
Имам лек проблем... Закачих термостата, направих го да включва при около 55 градуса, но се получава следния ефект:
Разпалвам камината с картони и сухи клечки, отгоре слагам две по-големи дърва и отначало гори супер. Виждам че и дървата изсъхват и си горят добре. За около 15 минути ризата вдига 50 градуса и помпата включва. Съвсем малко след като включи помпата температурата на водата пада рязко, тръбите изстиват и огъня замира... първо си мислех че ми изгарят разпалките, но съм пробвал да включвам ръчно помпата по-късно и не се получава така.
След като замре огъня едвам го доразпалвам ако не хвърля някоя суха пръчка или хартия/картон. И така около 20 минути камината едвам гори, докато не почне пак да вдига температурата.
В момента термостата изключва помпата на около 35 градуса. За това не ми се иска да му вдигам прага, защото при 40 градуса температура радиаторите още са си прилично топли и не искам да ми се изключва помпата тогава.
Някакви идеи какво мога да направя?

Качвам и една графика от тази вечер. Пиковете са моментите в които се включва помпата. Изглеждат така, защото датчика съм го сложил на входа на топлия колектор, а не непосредствено на изхода на ризата, където е термостата. За това има и около 5 градуса разлика в показанията на датчика и на термостата при неработеща помпа.

Прикачен файл

Clipboard01.png
Clipboard01.png (47.75 KиБ) Видяна 5296 пъти
AntonBM - специалист
Jacket, това се дължи на спадането на температурата на горивната камера. Когато тя е по-студена, дървата започват да горят по-слабо. Обсъждали сме това тук:
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... sc&start=0
Вдигни температурата на помпата над 60°. При ниски температури в горивната камера, дървата правят не пълно горене и имаш по-ниско КПД. Т.е. само хабиш дървата. Под 50° помпата не трябва да работи. Ако има още топлина в камината тя ще затопли водата в ризата, помпата ще се включи (макар и за кратко) и тя пак ще стигне до помещенията.
Jacket, би ли споделил как вадиш температурните графики.
Jacket - специалист
Настроих я този път на 60 градуса, само дето ми създава проблем термостата, че няма как да го направя да контактува добре с изходящата тръба (има снимка на първа страница), и го нагласям примерно на 40 градуса за да включи при 60. Бях го сложил обаче на 45 градуса и като мернах тръбата беше вдигнала 80 и още не беше включил...

Та тая вечер не се появи толкова сериозно проблема, но пък и аз заредих доста сериозно с дърва.

Как е по-правилно по принцип, да се сложат първоначално дърва догоре, или първо да се разпали с едно две малки дръвца? Аз досега правих по втория начин, май става проблем след като в последствие добавя дърва и съм разпалил с малко - задушават се и едвам се рагарят..?

Друго, на камината има клапи горе и долу. Тази долу не виждам да има някакъв особен ефект (ако изобщо има някакъв), а тази отгоре оказва доста сериозен. Комина тегли доста силно и ползвам горната клапа за да огранича огъня когато се разгори много, но пък ми се опушва здраво стъклото.
Та въпроса ми е най-вече каква е целта на долната и да я ползвам ли изобщо?

Съжалявам за глуповатите въпроси, но все пак ми е за сефте тая година.

А и още нещо, понеже зачетох темата от линка. Мерих температурите на радиаторите. При вход 69 градуса, на изхода имам 62. Доколкото разбирам делтата е добре да е 20 градуса, но при мене е по-малко. Мисля че помпата има две степени, но е на неудобно място и не ми се отваря сега. Да пробвам ли да я пусна на по-бавната скорост (предполагам сега е на бързата)?

kerk по принцип работата ми е свързана с мониторинг на подобни неща и използвам едно устройство, което е отчасти моя разработка. Температурния датчик, който използвам е LM35DZ, който връща волтажи отговарящи на градусите (например 0.335V е 33,5°C).
Помпата я засичам чрез едно реле, свързано паралелно към нея и което е свързано към устройството. То има аналогови входове на които замервам волтажите. Има си и IP интерфейс, от който чрез snmp протокол си взимам данните.
Първите картинки съм ги правил с Cacti, което използвам за още доста неща. Там графиките се рисуват нон-стоп с резолюция от една минута.
Последната картинка е от едно софтче, което си спретнах набързо (по принцип пиша и софтуер за мониторинг) за да си гледам показанията в реално време.
Ако те интересува още нещо питай, поне в тази област мога да помагам, за разлика от отоплението в което все още имам нужда от помощ :)

П.С. тази вече изглежда по-добре :)

Прикачен файл

P1180072.jpg
P1180072.jpg (123.99 KиБ) Видяна 5180 пъти

Прикачен файл

Clipboard02.png
Clipboard02.png (46.98 KиБ) Видяна 5180 пъти
AntonBM - специалист
От пръв поглед се вижда, че така графиката е много по-добре от предишната.
Кога ще слагаш дървата е твоя работа. Те обаче със сигурност са мокри! От там ти идват проблемите. За да се разгорят първо се изпарява влагата им, а това отнема от топлината в камерата. Помпата може да се ползва и на тази скорост, щом имаш регулиране на температура на водната риза. Ако нямаше, щеше да е по-добре да я намалиш. Все пак добре е да и смъкнеш скоростта най-малкото, защото ще ти харчи по-малко ток. Няма нужда водата да се върти толкова бързо. Долната ти клапа мисля, че подава въздух под дървата – през скарата за пепелта (не съм сигурен – има различни видове камери). Ако е така тя бързо се запушва от пепелта и реално само с горната може да се доставя необходимото количество свеж въздух. Настрой си клапа на комина така, че при силен пламък да не ти опушва стъклото и регулирай огъня само с горната клапа за свежия въздух.
Долната клапа помага за по-бързото разпалване на дървата при първоначално запалване. Т.е. когато си почистил камината и си я зареди с нови дърва, най-добре е в началото да е затворена горната и отворена долната. Така свежият въздух минава през всички дърва и ги разпалва равномерно. След като се разгорят долната започва да се задръства от въглени и пепел и отваряш горната, за да тръгне камината като хората.
Jacket - специалист
Аз все съм си мислил че горната клапа при палене трябва винаги да е отпушена на макс за да може да тегли повече и да разпалва по-бързо, ама явно съм бил в грешка.
Снощи реших да врътна помпата. Оказа се че тя явно в момента работи на по-бавната степен. Тъй като няма никакви индикации по нея, разбрах единствено по това, че като превключих, след 5 минути замерих единия радиатор и беше точно 70/70... Върнах си старото положение и температурата на изхода падна на около 62 градуса, така че явно така ще карам.
По принцип инсталацията се състои от 3 радиатора с по 13 глидера H500 и една лира. Аз съм изключил единия радиатор в хола, защото иначе трябва да държа отворено за да не се сваря. Може ли заради това да ми е толкова малка tΔ?
AntonBM - специалист
Да, може! Намалил си мощността на консуматорите. Те не могат да изстудяват топлоносителя и за това ти е малко Δt-то. Това е малко опасно! Няма да гръмнеш, но може да заври водата и да изхвърли част от топлоносителя в канала от разширителния съд, ако слагаш много дърва и се вдигне температурата над 100°. Няма опасност да взривиш и бойлера (май и той беше вързан към камината) – бойлерите гърмят при достигане на температура в тях над 130°, а това е невъзможна температура за твоята камина, понеже тя отдавна ще е извряла всичката си вода... Все пак имай едно на ум и наблюдавай температурата на топлоносителя. Ти чаткаш от ток :) сложи си едно пискало, което да ти напомни, че наближаваш 100°. Настрой го да писка като стане 90-95°. Писне ли спри да слагаш дърва, и отвори и другият радиатор, за да спадне тази температура.
Jacket - специалист
Аз пискалото отдавна съм го сложил и то е още на 80 градуса, като там само леко предупреждава. При 90 вече почва да праща смс-и (ако съм задрямал или не съм в къши). По принцип гледам максимум 70-75 градуса да държа, за тест я надувах до 80 един път и радиатора в спалнята почва много да клокочи, а и е безмислено, апартамента се стопля от доста по-малко засега. Ще видим при -5 навън как ще е :)

А бойлера е откачен от системата, понеже камината се пали вечер и се цели бързо стопляне на апартамента, а бойлера в началото тегли много...
Радиатора съм го откачил най-вече защото в хола след около час и половина работа на камината става 27 градуса, но ще видя да го включа пак за тест, пък ще отварям врати :)
AntonBM - специалист
Явно, наистина си спец на тоците!
Тогава ти предлагам още едно предизвикателство. Системата с пискалото може да ти свърши много добра работа за бойлера. Сложи му един нормално затворен магнет вентил, който да отваря, когато камината докара 80° и затваря ако Т на връщащата на бойлера надвиши желаната от теб температура за къпане – примерно 60°.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Няколко общи въпроси за камина" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: