• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
2v6 - майстор
inp написа:
За да стане по-ясно може би трябва да уточня разположението:
1-ви етаж: печка в едно помещение, радиатор и бойлер в друго;
2-ри етаж: 4 радиатора в 4 помещения;
3-ти етаж: 4 радиатора в 4 помещения.(същото разположение)

Значи 4 радиатора на етаж = 8 щранга (по един за топлата и един за студената вода) - така ли излиза? Нещо не ми се връзва с тръбата за топлата вода дето се качва до РС. :?

Ааа, може би тая тръба за топлата вода с големия диаметър се раклонява горе точно преди РС на 4 щранга. Да?

Иначе за бойлера май схванах идеята. "Входа" какво ще рече - топлата вода?
Избрал ли си котле? Първо виж дали котлето изобщо може да работи на затворена система. Повечето на Прити им е забранено.

Затворената система винаги е по-скъпа. Тя също може да бъде на естествена циркулация.

Дали ще излезе по-скъпа система с естествена циркулация зависи от дължината на тръбите. При използване на ППР тръбите са с 1-2 лв по-скъпи на метър.

За принудителна циркулация ще трябва помпа, термостат, ЮПС - общо около 500 лв. Също така и акумулатор - по 100-200 лв на всеки 3 години.

Колко ще са ти дълги тръбите?

Бойлера ще се охлажда от радиаторите само когато котлето не работи. Ако се монтира на третия етаж няма да има проблем. Другия вариант е с допълнителен вентил...
LazarGanev - "Велик майстор"
2v6 написа:
При използване на ППР тръбите са с 1-2 лв по-скъпи на метър.
Е, бих казал, че поне 10лв/м е разликата между ф32 и ф50 Stabi, в зависимост от марката и магазина, но идеята за изпълнение с ППР е добра, щото със стомана е в пъти по-голяма разликата в масрафите. А пък не съм сигурен дали ф50 ще е достатъчен диаметър при отопление на 3 етажа, и ако при сметките се окаже, че е нужна тръба ф63, то тогава разликата става поне 20лв/м за щранговете.
PCL82 - майстор
На вилата, където още не съм изградил системата, съм замислил нещо подобно. Идеята ми е поне част от инсталацията да е направена да работи и гравитачно, въпреки че ще има помпа. Т.е инсталацията да подпомага циркулацията, а не да й пречи. Така, че дори ако юпс-ът откаже да има движение.

Като духнах с уста през помпата, турбинката й се завъртя бързо. Не вярвам да окаже голямо съпротивление, че да е нужен байпас.

Имам останали качествени поцинковани тръби 1" и смятам да използвам тях за главни щтрангове. Разводките ще са или с поцинковани, с медни или с пех-ал.
vanko68 - специалист
Само погледни светлия отвор(сечението) на помпата в най-тясната част,близо до турбинката,сравни го с 1 " тръба и пак си помисли за байпаса...
filmatoplo - майстор
Ако си сложи помпа с отвор фи-32 най малко ще стане , или да сложи помпата на байпас а на главната тръба да сложи клапа без пружина в хоризонтално положение на тръбата .
PCL82 - майстор
Да говоря за помпа 1" след холендрите. Няма ли съпротивлението на турбинката и това на обратната клапа да се окажат съизмерими. При помпата естествената циркулация ще завърта турбинката и ще минава нататък-загубите ще са от силите на триене от въртенето и съпротивлението от стените. При клапата трябва да се преодолее теглото на клапата и водата да я заобиколи по доста по тесни канали.

Все едно да минеш през въртележка на входа на магазин или да се провреш през тясно място-кое е по-лесно? Но май не съм отчел турболенцията.
filmatoplo - майстор
Няма проблем с клапата , ония ден го правих .Клапата се поставя в хоризонтално положение и клапичката вътре се отваря при най малък термосифонен дебит , тя е без пружина . Това не съм го измислил аз - по проектите го има дори някъде съм срещал монтирана възвратна клапа с пружина но не е правилно .Нали се сещаш как се монтира с байпас с помпата -щом помпата заработи затваря клапата и потока навлиза в котела , при спиране на помпата потока минава през помпата и през клапата . :wink:Даже направих проверка като при работеща помпа клапата бе студена -като спрях помпата веднага клапата се загря което показва че преминава на самоход водата .
inp - напреднал
Разстоянието от нивото, където ще е печката, до нивото на РС (ако системата е отворена) е около 8 метра. Тия ориентировъчни данни за диаметри и цени ... навеждат на някои мисли.
LazarGanev написа:
Е, бих казал, че поне 10лв/м е разликата между ф32 и ф50 Stabi, в зависимост от марката и магазина, но идеята за изпълнение с ППР е добра, щото със стомана е в пъти по-голяма разликата в масрафите. А пък не съм сигурен дали ф50 ще е достатъчен диаметър при отопление на 3 етажа, и ако при сметките се окаже, че е нужна тръба ф63, то тогава разликата става поне 20лв/м за щранговете.
Една затворена с-ма (с подходящо котле), но с естествена циркулация, изпълнена обаче с медни тръби няма ли да бъде по-целесъобразно? :?:
Доколкото схващам от прочетеното, затворената с-ма позволява по-малки диаметри в сравнение с отв. с-ма.
LazarGanev - "Велик майстор"
Честно казано, аз, макар че се занимавам с отопление досега не съм виждал затворена термосифонна система, нито съм чувал някъде да е правена. Веобразния казва че може, аз не оспорвам, но с медни тръби е още по-скъпо. Не затворената система, а системата с принудителна циркулация позволява използването на малки диаметри. Ако искаш да отопляваш къща без ток, помисли за система с въздуховоди, а не с водна риза.
inp - напреднал
А аз мислех, че по-високото налягане е свързано с по-малките диаметри. Явно съм бъркал.
Отопление с въздуховоди съм виждал, обаче пак се използва ток - за вентилатора, а и там беше камина с "надстройка", в която се разпределяха въздуховодите. Честно казано ми се видя по-комплицирано от отоплението с водна риза. А аз точно се стремя към нещо по-опростено и по-независимо от ток.

Всъщност преди години съм бил в къща в Копривщица с отопление с въздуховоди май с естествеа циркулация, обаче пък тогава изобщо не се поинтересувах как е направена.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Схема за икономична отв. система на Прити" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: