Ето едно от тези устройства:
http://auto-drl.us/index.php?option=com ... &Itemid=26 и начина на монтаж:
http://auto-drl.us/index.php?option=com ... &Itemid=29
Всички имаме коли, нали ?
sstefanov
- майстор
312 мнения в "Късите светлини през деня"
crez
- майстор
- Мнения: 2716
sstefanov написа:Идеята е да направим схемата в кутийката.Действай като си мераклия, после сподели докъде го докара.
Готовите са ясни.
[url]http://tav_electronics.my.contact.bg/kontroler_farove.htm[/url]
http://www.dropshots.com/aassddd02#date ... 0/11:49:54
а това тук е на колега с SB от форум Тунинг.БГ:
"Понеже обичам простите неща,си направих най-простата и сигурна схема за тия глупости.Работи вече 3 месеца безотказно и има само 1 реле и 1 диод.Представлява следното нещо:кл. 30 на релето се закача към +12в.;от кл.87 се правят два извода-единият се закача към някоя от жиците за къси светлини(няма значение за ляв или десен фар,през бушоните ще светнат и двата),а втория извод се запоява към диода(поне 5 амперов) и от там през него към габаритите(за жица,бушон и т.н.);кл85 отива на маса,а кл 86 се закача към тънкия кабел на алтернатора който управлява лампата за зареждането на акумулатора на таблото.Това е.Палиш колата и в момента когато изгасне лампата за акумулатора светват фаровете И ГАБАРИТИТЕ,а щом я изгасиш,всичко гасне.
Има само един проблем.Като се ка4а на друга кола забравям да пусна фаровете"
sstefanov
- майстор
- Мнения: 3238
Моята схема, вариант 0.1
Ето и обясненията:
P1 и P2 са крушките на дългите светлини (на моята кола са отделни от късите).
X3 и X4 идват от ключа за светлините
X6 идва от предпазителя на светлините на акумулатора
X2 идва от динамото (когато мотора работи има 12V, иначе - 0V)
X1 идва от лампата за осветление на таблото (която свети при включени които и да са от светлините)
S1 е ключа за включване/изключване на цялата система
Как (ми се иска да) работи системата:
1. Когато моторът не работи на X2 няма напрежение и системата е изключена. Фаровете си работят нормално през фабричния ключ.
2. Когато моторът заработи, S1 е включен и светлините са изключени кондензаторът започва да се зарежда и след няколко секунди транзисторът се отпушва и включва релето. K1 изключва масата на P2 и там подава +12V от X6, а K2 свързва P1 последователно на P2. Фаровете светват на четвърт мощност (вместо K2 може да се използва мощен диод с анод към P2).
3. Когато от фабричният ключ се включи някоя светлина +12V от лампата на таблото през D1 запушва транзистора и системата се изключва.
Как ви се струва?
Ето и обясненията:
P1 и P2 са крушките на дългите светлини (на моята кола са отделни от късите).
X3 и X4 идват от ключа за светлините
X6 идва от предпазителя на светлините на акумулатора
X2 идва от динамото (когато мотора работи има 12V, иначе - 0V)
X1 идва от лампата за осветление на таблото (която свети при включени които и да са от светлините)
S1 е ключа за включване/изключване на цялата система
Как (ми се иска да) работи системата:
1. Когато моторът не работи на X2 няма напрежение и системата е изключена. Фаровете си работят нормално през фабричния ключ.
2. Когато моторът заработи, S1 е включен и светлините са изключени кондензаторът започва да се зарежда и след няколко секунди транзисторът се отпушва и включва релето. K1 изключва масата на P2 и там подава +12V от X6, а K2 свързва P1 последователно на P2. Фаровете светват на четвърт мощност (вместо K2 може да се използва мощен диод с анод към P2).
3. Когато от фабричният ключ се включи някоя светлина +12V от лампата на таблото през D1 запушва транзистора и системата се изключва.
Как ви се струва?
piron45
- майстор
- Мнения: 1070
Аз пък на моята Корсичка съм и сложил нещо съвсем елементарно , но сигурно. Реле за време на 12V. Като подам контакт съм му задал 20 сек. изчакване преди да запали фаровете. Монтажа е лесен, сложих го зад ключа за фаровете и само прехвърлих кабелните обувки на релето от ключа и два допълнителни кабела. За бобината на релето взимам + след контактния ключ. Този плюс съм го прекарал през едно ЦК така че винаги мога да го прекъсна и фаровете да не светват автоматично. Иначе функцията на ключа съм я запазил ако искам да си паля фаровете от там. Вече три години си работи перфектно и не се занимавам с него.
penata
- специалист
- Мнения: 83
Здравейте , намесвам се в темата само да споделя че всяка марка има стандартно решение за дневните светлини лично аз намерих схемата за моя опел и си направих релето за дневни(DLR) и всичко си ми е на ред.Фордчето което карах до преди една година имаше вариант за дневни светлини (двете крушки на дългите последователно), а е 1991 година произведен .Та с две думи топлата вода е открита отдавна и ние сме само диви юзери, който иска може да си я подгрява с "атомен котлон"
пп нямам нищо против направи си сам нещата -моите са 90 процента такива
пп нямам нищо против направи си сам нещата -моите са 90 процента такива
Последна промяна от penata на чет дек 17, 2009 10:37 pm, променено общо 1 път.
Тема "Късите светлини през деня" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!