• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 32
Всички имаме коли, нали ?
penata - специалист
sstefanov написа:
Как (ми се иска да) работи системата:
........Фаровете светват на четвърт мощност (вместо K2 може да се използва мощен диод с анод към P2)............

Как ви се струва?
как стана четвърт мощност не разбрах по-скоро става на половина ( 50 %) мощност . И схемата малко доизпилване иска иначе идеята е доста добра.
пп Но не бих си нарязал кабелите на колата при положение че в 70% от случаите инсталацията е подготвена за целта
sstefanov - майстор
Говори конкретно за доизпилването. Затова съм пуснал схемата.

Ако приемем, че крушката е активно съпротивление, когато я пуснем на половината напрежение, мощността върху нея ще е 1/4 от номиналната.

На моята кола също има предвидени изводи за такава система, но ще ми пуска късите, които и без това горят по-често. Защо да не си я направя както аз искам? :)
ditronix - специалист
Стефанов е прав!Когато се пускат късите,има вероятност да горят крушки по-често!Когато се палят дългите на част от мощността,ефектът е от няколко страни:Виждат се от далече,защото фокусът е на по-голямо разстояние;не заслепяват насрещните водачи,защото не са на пълна мощност;по същата причина се пести енергия и не горят крушки!Истина е,че на много автомобили инсталациите са пдготвени за подобен режим,но трябва да се добавят в много от случаите скъпо струващи компоненти.За справка-подобна тема във форума на ФОРД.За тези автомобили -или поне част от тях се иска добавянето на 3 (три!) релета,които са специфични и в сервизите на МОТО ПФОЕ всяко едно от тях по спомени струва около 80 (ОСЕМДЕСЕТ!) лева!Е кой от тук ще ги купи тия релета,когато има по-евтини решения?Във всеки автофорум на известните и разпространени марки у нас има подобна тема.Това,за което аз говоря е правено за РЕНО-там няма релета на светлините,всичко се управлява директно от ключа и всички връзки се правят там.На ФОРД обаче изходът на схемата трябва да се върже след релето или да се пускат късите на 100%.Така е и с VW,AUDI.Може би и с други марки.
zdux - специалист
сеат.....има контакт.....има фарове.....няма контакт.....няма фарове
lenko71 - специалист
Стефанов, поздравления!
Мисля че схемата ще работи.

ПП: Тоя ценер там... май може и без него
sstefanov - майстор
Ценера е за всеки случай, да пази гейта от смущения и не е задължителен.
penata - специалист
sstefanov написа:
Говори конкретно за доизпилването. Затова съм пуснал схемата.

Ако приемем, че крушката е активно съпротивление, когато я пуснем на половината напрежение, мощността върху нея ще е 1/4 от номиналната.

На моята кола също има предвидени изводи за такава система, но ще ми пуска късите, които и без това горят по-често. Защо да не си я направя както аз искам? :)
За мощността грешката е моя -1/4 от общата мощност е (и на двете лампи,подведох се по едната лампа защо :? незнам ) , а схемата някак си саи объркани означенията -много станаха К1- макар че схванах идеята икакто казах е доста добра(ескортчетата от '91 година имат такова вкл.)
вземането на сигнал от лампите на таблото не ми се нрави ,по добре направо от ключа(много са калпави лентовите-платковите- кабели по таблото)

п.п.бях се засилил да питам за ценера и резистора в сорса ама няма значение :-D
Ще кажеш как работи като пробваш
penata - специалист
sstefanov написа:
Говори конкретно за доизпилването. Затова съм пуснал схемата.
:)
за доизпилването като схема мисля че закъснението няма да се усеща !
Малко грубо мисе вижда захранването на схемата от лампата за зареждане на алтернатора.
напреженията някъде може да имат разлика (1-2 волта) в зависимост от къде идват.
да кажа не като схема а като решение
тази схема ще ти вкл. дългите на дневни светлини , не съм сигурен как е по закон , но мисля че трябва да имаш включени и габаритите поне от зад без осветлението на номера .
Изхождам от това че фабричните които съм виждал включват всички габарити без осветлението на номера и таблото.
Последна промяна от penata на пет дек 18, 2009 8:04 pm, променено общо 1 път.
sstefanov - майстор
Не те разбрах точно.
При отпушен транзистор релето винаги ще е задействано!
crez - майстор
Днес получих отговор от фирмата производител на това у-во.
http://auto-drl.us/index.php?option=com ... &Itemid=26Цената е 30лв. монтажа е прост, не се ровиш в кабелните връзки на ключа, не влияе по този начин на борд компа. Вероятно ще се спра на това, като направя сметка,ценери,транзистори,диоди,ключе, реле,платка труда и ядовете по настройката, не си заслужава. :? Има някай неща който просто се губят смисъла да ги правиш сам. "Въпрос на вкус, казал котарака и се облизал под опашката" :-D
Последна промяна от crez на пет дек 18, 2009 3:20 pm, променено общо 1 път.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 32

Тема "Късите светлини през деня" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: