• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 32
Всички имаме коли, нали ?
sstefanov - майстор
Кой както иска, но все пак форумът е "Направи сам", а не "купи сам" :)

Сметката до тук (по цени в Комет) е под 3 лв!
Настройки не виждам да има.

А и работата не е само в парите, нали?
crez - майстор
sstefanov написа:
Кой както иска, но все пак форумът е "Направи сам", а не "купи сам" :)

Сметката до тук (по цени в Комет) е под 3 лв!
Настройки не виждам да има.

А и работата не е само в парите, нали?
И два дни работа,чертане,рязане,ейцване на платката,монтаж,кутия, за тези два дни ще изкарам пет пъти повече пари от цената му. За айляк човек става или такъв с основна дейност монтаж на електроника. :)
sstefanov - майстор
Пак ми прочети последния ред!

На мен така ми харесва, не го правя за да спестя някакви си 30 лв.
Често пъти това, което правя ми излиза по-скъпо, отколкото ако си го купя (не мога да се меря със серийното производство на Китай). Но удоволствието от това да направиш нещо сам няма цена (поне за мен)!
penata - специалист
sstefanov написа:
Не те разбрах точно.
При отпушен транзистор релето винаги ще е задействано!

исках да кажа че закъснението нещо ми куца в тая схема , би ли обяснил как виждаш процеса. Как ще държиш Транзистора няколко секунди запушен(релето незадействано) с кондензатор по тая схема?


ПП. за направи си сам те подкрепям на 110% .Ако на някого не му се занимава има магазини иначе и на универсална платка може и обемно става както ти душа иска :lol:

ПП2 Схемата която съм си направил е с биполярно транзисторче (май BD 139)и 30А реле (да има ) намотка около 90 ома закъснение около15 сек с вариант за регулиране не се реже никъде , но светят къси това е опел за форда 1/4 мощност писах :wink:

ПП3 3 лева е малко само реле за целта около 3.5 лева иначе другите елементи са стотинки ако се налага да се закупят
sstefanov - майстор
Трнзисторът е P канален и е запушен когато на гейта напрежението му е с до около 3 волта по-отрицателно от сорса, който пък е свързан към +12V. Когато кондензаторът е разреден напрежението на гейта е почти колкото захранващото и транзисторът е запушен (гейт-сорс е 0). Постепенно кондензаторът се зарежда през резистора към маса и напрежението на гейта се понижава. Когато то падне достатъчно (гейт-сорс да е > -3V) транзисторът се отпушва и релето включва.
Когато се включат светлините от ключа, през диода се подава 12V към гейта и транзисторът се запушва. Кондензаторът се разрежда през отпушения диод.
Когато се изключи захранването кондензаторът се разрежда през резистора между +12V и маса.
penata - специалист
ОК съгласен би трябвало да работи схемата на това ниво :2thumbs: трябва и оразмеряване-обикновенно сметките на времеконстантите са насочващи


-малко трудно зацепих :headbash:

нещо гледам и не виждам сори (пък имам претенции че лесно схващам)
Последна промяна от penata на пет дек 18, 2009 8:05 pm, променено общо 2 пъти.
penata - специалист
АХАААААА сега разбирам защо иска колегата sstefanov да включи дългите на намалена мощност - Да не губи ценна енергия необходима за аудио системата на колата - ШЕГУВАМ СЕ
comunikator - специалист
До кога караме с включени светлини през деня ?
Преди беше от 01.11 до 01.03,но сега мисля че чух някъде ,че ни задължават до края на март т.е до 01.04 вярно ли е?
Chefo77 - майстор
От вчера вече не са задължителни. Прекарал си се с 2 дни :P :lol:
Пък аз си карам през цялата година така :)
comunikator - специалист
Нещо ми се е причуло значи. :?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 32

Тема "Късите светлини през деня" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: