• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 26
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
naskov - майстор
Ако до сега не си работил с тефлона и конеца не се занимавай с тях-слагай кълчища
LazarGanev - "Велик майстор"
zhivko83 написа:
И наъ смешното което ми казаха днес е , че с програматора икономията стигала до 30 - 40 % . :?:
Така е - даваш 30лв за евтин програматор(щото всичките вършат една и съща работа) и пестиш по 100лв на месец :-D
2v6 - майстор
zhivko83 написа:
Коилега веобразен , имам 1 съсед с по - малък котел със стаен термостат от 100 лв и котела му работи като нашия , който няма нищо .
Живе, стайния термостат има само една функция - да пуска и спира котела когато е необходимо, а не да припкаш през половин-един час :idea: Такъв термостат поддържа една зададена температура в стаята и струва 20 лв. Стайните термостати със седмична програма имат допълнителни екстри - избор от две температури (комфортна и икономична) за всеки ден и час от седмицата.

Съседа със стайния термостат играе ли на "котка и мишка", както беше писал в първия пост правите вие :?:
Ако искаш да говорим за съседа добре е да дадеш повече информация - какъв му е котела, колко ребра е включил и какви са му тръбите между котела и колекторите :idea:
Греша ли или нямаш желание за диалог с мен?
LazarGanev написа:
Аз си държа на мнението за тръбите, защото така са ме учили Вайлант, дано изляза прав. Готов съм да рискувам и да заложа 100лв - идвам с мои материали и го правя, ако няма ефект - разходите са за моя сметка, ако има ефект - взимам 100лв. Някой ще качва ли мизата?:-D
За терморегулатора съм съгласен, че трябва да се сложи след изправна инсталация, но не съм съгласен, че и този от 30-40лв върши същата работа
Лазаре, Живко ти спести ходенето, но ако смяната на тръбите му помогне без да се пипат радиаторите, плащам ти 100-те лв :wink:
А терморегулатор за 40 лв каква работа няма да свърши?
LazarGanev - "Велик майстор"
2v6, благодаря, за 100-те лева, достатъчна е готовността да поемеш отговорност :wink: ! За стайните термостати обяснявах по назад в темата, но ще се повторя. Щом ти като спец не правиш разлика, сигурно има и много други, затова явно не е излишно да повторя. Стайните термостати за два вида - модулиращи и он/офф. Вторият вид са тези за които ти говориш - при достигане на зададената стайна температура те изключват котела и после го включват - това е просто едно термореле и се връзва към котела с двужилен кабел. Модулиращият термостат постоянно си комуникира с котела, връзва се с трижилен кабел, а по новите предават данните по e-BUS технология, като при доближаване на зададената стайна температура котелът намалява мощността си, така че той да не пали и гасне постоянно, а да работи на необходимата по-малка мощност, за да поддържа зададената стайна температура. Така той модулира мощността си по зададена стайна температура, а при немодолиращите термостати котелът пак си модулира мощността но по зададена температура на водата. И единият и другият вид могат да имат седмичен програматор или да нямат. И към единия, и към другия може да се добавя външна сонда (е зависи от модела) и тогава може да се избира и температурна крива - т.е. скоростта с която да се променя мощността на котела, зада се достигне зададената температура - стайна или водна. Естествено немодулиращите са съвсем универсални - могат да се ползват всякакви марки, а за да са модулиращи, трябва да могат да си комуникират с котела, което е невъзможно, ако не са от една марка. Не всички производители на котли предлагат модулиращи термостати обаче.
Каква е твоята версия за проблема на Живко - недостатъчен брой ребра ли? Ако някой има предвид нещо по-смислено да казва, аз друго не се сещам. 115 ребра по 163Вт са 18, 745кВт при 90°С. Нека да са реални 15кВт при 80°С - доста повече от минималната на котела, не мисля че са малко за нормалната му работа. Може да се окажат малко за жилището, но това е друг въпрос - нека да вкараме първо котела в режим. Мислете и за други идеи.
Последна промяна от LazarGanev на ср дек 23, 2009 9:40 am, променено общо 1 път.
filmatoplo - майстор
LazarGanev написа:
За термозагубите не говорим сега - от тях не можем да избягаме. Става въпрос да се избегне честото палене и гасене - оттам идват големите сметки, дори и за малки и добре изолирани жилища. Трябва да се накара котела да не гасне, а да работи на минимум мощност
не четете ли
zhivko83 - специалист
Колеги здравейте , снощи проведох експеримент , който смятам че ще обърне разговора в друга посока .
Експеримента се проведе след 2230 ч при температура отвън + 3 гр .
Котела работи близо 40 минути , нагрявахме само 65 глидера някои от които намалени намалени от кранчетата. От студени радиатори до диод 70 гр котела работи 10 - 15 минути и влезе в режим цък - цък ( 5 работа и 3 почивка ) . Така общо работи 40 минути . Вкъщи температура 18 - 19 гр ( в стаите където отопляваме ) .
1 . Пуснах още 40 глидера на 1 термоглавите , така котела работи още 50 минути като можеше поне още 20 - 30 минути да искара нагрявайки . Грубо това са 100 глидера нагрявани при диод за 70 гр . През тия 50 минути : - 10 минути на диод 60 , 7 - 8 на диод 70 , 4 - 5 мин отново на 60 гр и останалото време ( поне 20 - 25 мин ) на диод 70 гр . Тогава намалих термоглавите на 40 бр глидери и котела отново влезе в режим цък - цък . Където отопляваме стана 19 -20 гр .
2 . Веднага след това пуснах всички радиатори на макс , но при Т на водата 40 гр , котела включи 4 - 5 секунди и спря за 3 минути , така остана в този режим .
3 . Спрях котела 30 минути за да изстине водата .
4 . Пуснах отново котела с 115 глидера на макс до Т на водата диод 40 гр , така котела работи 5 мин и влезе в цък режима 4 - 5 работа и три почивка .
5 . Започнах да увеличавам температурата с по 5 гр :
- 45 гр нагря за около 7 - 8 минути и влезе в цък - цък режим 5 / 3 минути
- 50 гр за 10 - 12 мин и отново в цък режим
- 55 гр за 15 -16 мин и отново .......
- 60 гр за около 25 -30 мин и отново ........
Изводи :
* може би мощността на котела е твърде голяма и радиаторите не успяват да топлоотдават достатъчно бързо , затова котела влиза в цък режим
* с програматор , терностат или някакъв интерфейс котела ще нагрява примерно 1 час и може би ще влезе в цък режим преди д е достигнал стайната температура
Не направих много точно замерване на разхода , но се вдигна малко .
Ако отопляваме цялата къща 110 кв м и 115 глидера 24 часа дори ис термостат едва ли разхода ще слезе под 15 куб м на демомощие , дори и около 0 гр .
П . С . на колегата 2в6 му отговорих още на първите страници на темата и имам желание за диалог с всички , дори ако мога да помогна на някого с моят опит , то бих се радвал за това . :)
filmatoplo - майстор
Как ли би изглеждала приказката с модулиращия цикъм на котела .
Последна промяна от filmatoplo на ср дек 23, 2009 9:02 pm, променено общо 1 път.
zhivko83 - специалист
Експеримент номер 2 :
Брой глидери 115 отворени на макс , температура отвън + 8 гр , начало 1530 - край 2000 ч . Температура на водата 65 - 70 гр . Температура в началото 14,5 в отопляваните стаи ( 63 глидера ) и 12,5 гр в неотопляваните ( 52 глидера ) , в 2000 ч 4 градуса повече от началната .
Резултат :
- котелът работи 2,5 часа на диод 70 гр , след като загря водата от студена
- намалих на 65 гр водата , котела работи още към 10 минути , спря за 3 минути и продължи да нагрява , така около час , когато намалих температурата
- намалих на 60 гр Т на водата , но работи както при 65 гр
- намалих на 55 гр и влезе в режим цък - цък 6 - 7 минути на 3 почивка
Водата се движи по - бавно и температурите в стаите се качват доста по - бавно отколкото при 65 глидера и температура отвън + 10 гр .
РАЗХОД 7 куб м за 4,5 ч = 1,55 = 12,8 кВ
Извод
* ако работи денонощно така , не ми се мисли .
* с термостат и др може и да има ефект , но няма да е достатъчен
* ако отвън е - 10 гр ще трябва да работи почти на макс
Това бяха опитите които можах да направя . С изводите не ангажирам никого , просто изразявам някакво мнение , дано да е грешно . :cool:
Май взе да става омагйосан кръг .
Zoro5 - специалист
Такива краткотрайни замервания са некоректни защото сградите имат голяма температурна инерция (дни)! За коректни измервания трябва поддържане на равномерен режим няколко дена, желателно и при стабилно време (без големи денонощни разлики в температурата).

zhivko83 , слушай сега! Коледа е. Светли празници са. Отпуснете се малко и си настройте температурата за празничните дни на 22-23оЦ ,навсякъде! Майната им на сметките (поне за празниците). И докато навсякъде е 22о , ти си записвай външните температури (сутрин,обед, вечер, нощем). И така 3-4 дни. Записвай и Т на парното и цикъла на котела но в секунди. После според разхода и външните температури ще пресметнем нуждата на жилището за мощност.
Моето мнение продължава да е ,че всичко си работи, просто вие искате от нищо-нещо да направите. Газа е по-евтин само от тока, даже е много близо до нощния ток.
За да не работи котела ефективно, значи или да изпуска неизгоряла газ или да няма добър топлообмен с парното (изхвърля горещ въздух) - ако можеш да провериш, макар да ме съмнява че е това.
LazarGanev - "Велик майстор"
zhivko83 написа:
Експеримент номер 2 :
Резултат :
РАЗХОД 7 куб м за 4,5 ч = 1,55 = 12,8 кВ
Изводи :
* може би мощността на котела е твърде голяма и радиаторите не успяват да топлоотдават достатъчно бързо , затова котела влиза в цък режим
* с програматор , терностат или някакъв интерфейс котела ще нагрява примерно 1 час и може би ще влезе в цък режим преди д е достигнал стайната температура
Искаш да кажеш, че може би 11>15? Не, причината ти я казах - няма как с тръба ф20 да захраниш 115 ребра Н500 - тя служи като тапа на изхода на котела, той прегрява и изключва, а не че радиаторите не могат да отдават. Каква е температурата на радиаторите, когато котелът изключи? Ако причината е недостатъчен брой глидери, радиаторите трябва да са горещи дотолкова, че да не може да се пипат. Ако причината е в диаметъра на тръбата, радиаторите ще са по-хладки. Как е при тебе?
Колкото до разхода Zoro5 е напълно прав, че не можеш да си правиш изводи от няколко часа работа при стайна температура 12-14 градуса.
Преди 10дни пуснахме котела на един клиент в панелка 110кв.м., като температурата при пускането беше 15*С(стайна), а инсталацията беше заварено положение - 9кВт. Котелът с мин мощност 6кВт и максимална - ограничена на 9кВт, зададена стайна температура 23*С. Първият ден разходът беше 20куб газ и той ми изплака от ужас в слушалката, едвам го успокоих. Вторият ден разходът беше 14куб газ, а третия 10куб.Не сме се чували от тогава, но днес ще му звънна да питам и ще ти кажа. Затова ти казвам, че не е важен засега разхода, защото той няма да е такъв постоянно, а ще намалява като се отопли жилището, а важното е да се вкара котела в нормален работен режим. След това вече ще мислиш как да намаляваш разходите, т. е. топлозагубите, които при тебе не са малко.Ако двигателят на колата ти не работи добре, има ли смисъл д засичаш разхода? Трябва час по-скоро да оправиш двигателя, за да премахнеш причините за преразхода, а разходът естествено, че няма как да е еднакъв при едно БМВ и при едно Тико, нали?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 26

Тема "Въпрос за котел 28 кВ и къща 110 кв м" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: