• 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 166
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lubomirlz - специалист
Еми много лесно ще те "хване" тока. Масово хората си слагат 100 ватови крушки за да им е светло, е да ама като работи малко по-дълго бакелитовата фасунка с такава крушка започва да се напуква от топлината и направо може да ти се разруши в ръцете.
Е за това хората са измислили ДТЗ.
А за калпавите тела по-добре се замисли дали причината да изключва защитата не е някъде другаде.
gecata82 - специалист
lubomirlz написа:
Еми много лесно ще те "хване" тока. Масово хората си слагат 100 ватови крушки за да им е светло, е да ама като работи малко по-дълго бакелитовата фасунка с такава крушка започва да се напуква от топлината и направо може да ти се разруши в ръцете.
Е за това хората са измислили ДТЗ.
А за калпавите тела по-добре се замисли дали причината да изключва защитата не е някъде другаде.
Аз мисля че 100 ватовите крушки вече ги забраниха(до колкото съм запознат), а и да се е стопила бакелитовата фасунка трябва да си сляп за да не видиш, и не мога да се сета каде другаде ще е причината освен в калпавите осв. тела. Ако знаеш подскажи ми :?
lubomirlz - специалист
Те може да са ги забранили но все още се продават и не е задължително да са точно 100 и с 75 ватовите се получава същия ефект.
Бакелитовата фасунга не се топи, тя става крехка и като напънеш крушката за да я отвъртиш се разпада в ръцете ти.
А за причините колегата по горе е писал.
Измери си инсталацията с мегера преди да сложиш калпавите осветителни тела и ще видиш че причината не е в тях :)
Весели празници на всички.
gecata82 - специалист
е добре да нещо не мога да разбера какво намеквате, в какво ще е причината ако не е в осв. тела :?
Еклектик - специалист
В "бабешките" книжки пишеше, че ако не искате крушката да "зацикли" във фасунгата, предварително намазвате цокъла и с мек графит, примерно от молив 2 или 4 В. Не лъжа като казвам, че фасунга не ми се е разпадала. Разбира се, потребителят винаги трябва да се съобразява с отбелязаната на осветителното тяло максимална мощност, която обикновено е 60 вата. Минах на енергоспестяващи, като пак слагам някакъв екраниращ абажур, а за настолна използвам 40 ватови рефлекторни на Силвания. Съществуват твърдения, че енегроспестяващите имат вредно UV лъчение и не трябва да са по близко от 50 см от открита кожа.
pavelari - майстор
Геца, аз често в опита да накарам някой колега да се замисли си патя с остри критики :). Не се заяждам честно.
Сега по същество... интересното нещо дето бях обещал да ти кажа, изчаквайки, понеже не съм влизал във форума няколко дни - те колегите го газаха почти. Колкото до лампите - особено ако са с пластмасов корпус или имат само фаза и нула - изобщо не бива да се търси причина в тях самите. Някоя скапана луминесцентна или друга метална лампа моооже да прави проблеми, но само ако им някакъв траф или електроника с голяма утечка.
"Неелектричар не стои на тъмно заради страх, че не може да смени крушката!Всеки сменя крушки."
За кабелите - Нашата фирма се занимава с монтаж на нагревателни кабели и ми се е случвало на една ДТЗ да има по 2-3000 метра екраниран /заземен/ нагревателен кабел :!: Който обаче се монтира от изключително ПРОКОНТРОЛИРАНИ монтажници, които аз и моя колега побъркваме от критики всеки път, защото грешки много лесно се допускат и най-често не се ВЪЗПРИЕМАТ като такива.
Такова е положението и с инсталационните кабелаци. В десетки табла сме виждали игнорирани ДТЗ, защото майсторите ма4кат, дерат или коват кабелите, които монтират. Преплитат ги, натискат ги, заклещват ги в профили на гипсокартон или бъркат нула със земя, когато слагат лампи, контакти и т.н. Фаза се взема от един кръг а нула от близкия контакт и пак има проблеми ако са от различни защити.
Специално за осветлението... там инсталацията се прави с кабел 3х1.5 масово и то така трябва. Обаче този кабел има много по-тънка изолация от 3х2.5 и като направим няколко паралелни спусъка от една ДТЗ към 2 или 3 осветителни кръга с всичките им отклонения влизаме в групата проблемни - няколко по-остри завоя, натиск на кабел и/или загряване на кабел от самото осветително тяло може да свали защитата. Понякога проблема идва с времезакъснение /2-3 месеца работа/. Ако изключим всички възможни грешки - прокарваме си идеално кабела, лампата няма утечка, връзките са идеални - ползваме си фазата и нулата на ДТЗ за захранване а земното за корпуса - не сме застраховани на 100% заради евентуални дефекти в самия кабел, и като напускаме в паралел няколко кръга - ще се насъбере утечката между самите проводници /особено ако кабела е СВТ/ до 20-25 мА и пак има "щрак".
Производителите знаейки рисковете, предпочитат неутралната позиция - хем може и трябва / хем няма нужда и така си спестяват лоши критики по адрес на продукта ДТЗ, който масово навлезе в практиката - и аз в началото бях скиптик - ама честно!
Как се излиза от положението - аз често слагам 2.5 за осветление от табло до Р.К. и после редуцирам на 1.5. Ползвам предимно мостови кабели, които кова много внимателно или превързвам с дюбел/опашки което е за препоръчване. Ако е гипсокартон слагам гофрета - ако не нацяло - то поне на преходите през метал. Пазя кабелите от настъпване с крак, куфар или стълба. Ако все пак лампата е съмнителна се включва предварително на "операционната" с една ДТЗ за да се провери как се държи.
Ако са много луминесцентни лампи или други с метални корпуси и запалителни у-ва - може и да се наложи игнориране на ДТЗ наистина - тогава с обяснението, че лампите са много и не може да се остане на тъмно - "сменя ги само МАЙСТОРА!"
mirk - майстор
pavelari написа:
***
Ако са много луминесцентни лампи или други с метални корпуси и запалителни у-ва - може и да се наложи игнориране на ДТЗ наистина - тогава с обяснението, че лампите са много и не може да се остане на тъмно - "сменя ги само МАЙСТОРА!"
В този случай са по-подходящи ДТЗ от тип А. Малко по скъпи са от стандартните но изключват гарантирано при 30мА и не се влияяат толкова от импулсни токове и хармоници. Стандартните са тип АС и сработват в диапазона 15 - 30мА и лесно могат да сработят лъжливо при товари като луминисцентни лампи, компютри изправители и др. подобни.
sasooooooooo - "специалист"
Аз от както се помня не включваме в ДТЗ група осветление и климатици.
За да работи ДТЗ е абсолютно необходим трети проводник РЕ . Тя се задействува от тока на утечка , който ще премине през тялото ви, в момента на поражение "към земя ".Не може да ви спаси ако "хванете "едновременно фаза и нула :-D :-D :-D -един колега"пробва"преди 10-ина дни -беше забравил ,че е под напрежение.Изходящата нула и земя трябва да са разделени!!!
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 166

Тема "Дефектно токова защита" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: