• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
8180 - майстор
От ония дни в големия сняг и задръстване, реших да се позабалявам, разглеждайки подробно пътните знаци по ежедневния си маршрут.
Явно има доста сериозна далавера от знаци и светофари (поне в София).
Не знам само на мен ли ми прави впечатление огромното количество "самоцелно" поставени знаци, част от които напълно безсмислени.

Ситуация 1: Бих казал направо вредна. По моите представи, приближавайки това кръстовище, първо си с нагласата да "пуснеш" десните, после осъзнаваш, че си на главен път и няма нужда, накрая табелата те връща в изходно състояние. Какво предимство е сигнализирано тук!!??
Ситуация 2: Може би някъде да има смисъл, когато главната улица позволява завиване в обратно посока - 1:100 вероятно. Върхът е когато дясната улица е еднопосочна.
Ситуация 3: Тя върви заедно с 1. Табелата нищо не ми говори.

Нямам представа колко струва това, но всичкото е на фона на безобразното състояние на улиците.

Прикачен файл

Znaci.jpg
Znaci.jpg (28.65 KиБ) Видяна 6891 пъти
inspo - майстор
Колега мисля ,че по т 1 и 2 няма нищо нередно в тия знаци.
на т 1 знака ти казва ,че си на път с предимство и е указано къде точно ти е предимството в случая - надясно .
по т 3 ти е указано че излизаш на път с предимство и ти е указано кой е с предимство .
за т 2 знака път с предимство е ясен , неясен ми е смисъла на втория знак
8180 - майстор
Нередно - няма, само дето са излишни.
1. Същото е без никакви знаци.
2. Стрелките не указват нищо.
3. Тебелата за Гл. път не дава нищо ново.
Според мен...
inspo - майстор
ми не си прав
при 1 без табели с предимство ще е дясно стоящия и така (ако ти си срещу знаците в случая ), и от дясно и от среща има кола ,то с предимство ще е този който идва отсреща . Със знаци не е така.
при 3 ако ги няма табелите си с предимство , ако са там - чакаш :-D
за 2 не споря
така казано ,кое ти се струва излишно ?
8180 - майстор
Малко на "чат" го обърнахме, пък и явно не е интересна темата - мен най-ме дразни като кажат "пари нЕма", а ги прахосват.

Нещо бъркаш, според мен.
Навсякъде аз съм откъм номерацията и гледам за мен.
В 1. - този отдясно си е с предимство, защото е на главен, а спрямо мен десен - същото, както и без знаци. Този насреща не го коментирам - аз със него не конфликтувам, освен ако той не прави ляв - тогава пак е без предимство. Той обикновено има комбинация 3 пред себе си, което е без значение в случая.
В резултат, "Въпреки знаци и табели, АЗ НЯМАМ ПРЕДИМСТВО", карайки по ГЛАВЕН ПЪТ!!! Нещо повече, ако толкова искат да ми сложат триъгълника от вар.3 - същата работа, но по-евтино.

При 3 - знакът е правилен и нужен за ситуацията, но табелата под него не добавя НИЩО - пресичаш ГЛАВЕН ПЪТ - с табела, без табела все чакаш.

Да не си играя да снимам Ситуация 2 - по моя маршрут за ок. 1 км са 5-6 и все второстепенни улички и междублокови. Има едно по-сериозно кръстовище - там няма нищо, но всички караме все едно е ситуация 2 по някакво неписано правило. Всъщност, преди много години на тези кръстовища "правият път" беше главен по "дифолт". Ако се яви някой незапознат и реши да си ползва правилото на десния - малий.
За мен си е корупционно безхаберие. :prost:
Gladiator_BG - специалист
момци ... я си проверете знанията по кормуване ...
http://www.shofior.com/exam.html?category=b
тея новите листовки наистина едно 35% от тях са повече от малоумни ...
незнам що за мозъци от кат са ги мислили но аз преди 4 години си взех листовките от първия път ... като решавам от тези новите правя минимум 10 грешки ...
сега имам чувството че наблягат повече на листовките отколкото на самия испит по курмуване ...
ето защо (според мен де) улиците се напълниха с млади шофьорки теоритици и в следстие птоцентът на ПТПтата нарастна ...
днес лично пред ескалибур видях една такава професионалистка която за да паркира в дясна лента (на трилентово платно) спря точно в средата на цялото платно и от там си почна френския ... остави има няма метър и полвина разтояние между нея и паркиралата кола от дясно ...
не че имам нещо против жените ама верно голям е и процента катастрофи от такива "наизустени листовки"
inspo - майстор
колега съжалявам за спама ,но си във голяма заблуда по т 1 от там и по т 3
цитат :
"В 1. - този отдясно си е с предимство, защото е на главен, а спрямо мен десен - същото, както и без знаци. Този насреща не го коментирам - аз със него не конфликтувам, освен ако той не прави ляв - тогава пак е без предимство"
Ако и от трите страни има коли в нерегулирано кръстовище ,с предимство пред всички е този отсреща ти дето ще прави ляв завой . :-D
може да не ти се вярва ,ама е така .
и в предния ми пост го пише ,но явно не е станало ясно .
8180 - майстор
inspo написа:
Ако и от трите страни има коли в нерегулирано кръстовище ,с предимство пред всички е този отсреща ти дето ще прави ляв завой . :-D
може да не ти се вярва ,ама е така .
При толкова "Ако" лекинко изглеждаш прав, НО:

ЗДП:
Чл. 37. (1) При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства.

И на темата:
Със знаци и без знаци АЗ ЧАКАМ ДЕСНИЯ (за Сит.1 ако го има). Те да се оправят с третия (ако го има). Ако десния го няма - чети горното (пак независимо от знаците). Това за мен е логиката (по Закона) - другото са "уловки" от листовките. Затова и пиша, че "третия не го коментирам" - може и да не съм бил много ясен. Когато (и ако) влезем в конфликт с него - предимството е мое.
stefan_gb - специалист
8180 написа:
В резултат, "Въпреки знаци и табели, АЗ НЯМАМ ПРЕДИМСТВО", карайки по ГЛАВЕН ПЪТ!!! Нещо повече, ако толкова искат да ми сложат триъгълника от вар.3 - същата работа, :prost:
Колега 8180 винаги съм уважавал мненията ти и реших да се включа по темата ти. Мисля че разковничето при точка 1. е в горните ти думи от цитата. Тоест имаш предимство но ако караш по пътя с предимство/ надясно/, но ако решиш да продължиш направо напускаш пътя с предимство. И в краина сметка наи облагодетелстван е този от дясно по пътя с предимство при така реголирано кръстовище а при нереголирано няма да е. Явно по големия автомобилен поток идва от там и затова е така но също е вероятно и да има ред други фактори.
За точка 2 и 3 невиждам нещо нестествено.
8180 - майстор
Стефан,
Основната ми идея беше да видим дали ефективно (достатъчно информативно) се ползват нашите пари.
С колегата се заплеснахме по варианти от листовките за изпит.

На сит. 1 - Да, идеята е този отдясно да ИМА предимство (маршрут на гр. транспорт), а АЗ да го пусна.
Това може да се уреди по 4 начина откъм мен:
- по общото правило на десния;
- знак "Триъгълник" - Спри, пропусни....(Б1);
- знак Стоп (Б2);
- по начина на картинката.
Последният за мен е най-скъп и нискоинформативен, дори заблуждаваш в някакъв момент. По същество се получава, че не ЗНАКА определя предимството, а допълнителната табела. Приближавайки се по "Път с предимство (Б3)" имаш такова САМО, ако завиваш на дясно - за чий? Писал съм го в началото.

Сит.2 - Знакът със стрелките - задължително "направо и надясно (Г4)" НЕ носи инфо - други направления НЯМА.

Сит.3 - Табелата НЕ носи инфо - има ЕДИН единствен път, който може да е с предимство. Знакът е достатъчен.

И в резюме - само на показаните три картинки могат да се спестят 3-4 елемента и евентуално един стълб, без да пострада информативността.
Умножено по "гората" от знаци по улиците, вероятно е маса пара за дупките, например.

Както и да е, не ги гледам особено по ежедневния си маршрут, а като ги загледах, видях колко безумно много са и се подразних.
В същото време, по същия маршрут има няколко места, където ОПАСНО липсват.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Пътни знаци !?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: