• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
maxuel82 - специалист
На село имаме такава помпа и вече дядото 3 пъти я кара на майстор и му взимат по 50лв > сега пак не работи но този път ще си я правя сам :? Може ли да ми дадете схема на този двигател и как да го замеря с мултицета дали не е изгорял :arrow: а също така как да проверя и кондензатора дали е здрав !!!

Прикачен файл

vida_big.jpg
vida_big.jpg (24.15 KиБ) Видяна 12676 пъти
Милен - майстор
:lol: Добре дошъл в клуба на гордите собственици и често ремонтиращи помпи Вида :lol: :lol: И аз имам двадест годишна на 5 големи ремонта (пренавивания, разбита турбина ) :-D . Вече съм и дигнал мерника и само чакам да ми даде повод да я разкарам.

Занеси я на майстор да я види и ако ти каже че е за повече от 15-20 лева диретно я разкомплектовай и на вторични и си купувай нещо съвремено.
Virtuozo - специалист
Милене прав си в това което каза и в твоя подкрепа искам да кажа,че един колега има същата помпа и преди 2-3 години изгоря.Баща ми го заведе на негов познат бобиньор и му я пренави мисля за 40 лева,после помпата като я пусна беше супер пееше.По късно може би след година пак се прецакала! Тоя път зет му я носил някъде та колегата мрънкаше че яко го обръснали :-D и сега гледам помпата пак я е домъкнал в града и стои захвърлена в едно кише,пак нещо и имало :?
Тоя колега го познавам от 5 години и тея пущина се разваля за трети път :shock: ако имаш информация би ли доразвил темата,защо тези помпи са мъртвородени,та мине се немине и хайде за пренавиване?
Лагерите ли запичат? Вода ли влиза в мотора,не са изчислени както трябва ли?
Уж малки помпички,никаква сложна електроника а пък...

Максуел-кондензатора ако на мултицета имаш опция за капацитет можеш да го премериш,то на него си пише колко микрофарада е,на табелката на мотора също,ама какво ли може да му стане на тоя кондензатор? Според мен нищо не може да му стане ако не е с нарушен корпус.
Другото са двете намотки в клемната кутия ама какво ще им разбереш на тях? Няколко омови са ама дали са избили съседни навивки? Сигурно си иска разглобяване ама как ще я пренавиваш сам ако не си в областта на тази техника нямам идея.
Знам само,че за 15-20 лева дето е казал Милен нищо няма да ти отремонтират,освен ако не е прекъснал захранващия кабел или кондензатора,в което дълбоко се съмнявам.
moimoimoi - майстор
колега а като я водите на ремонт какво точно и ремонтират?пренавиване,лагери,кондензатор,центробежен прекъсвач?
а тая помпа има ли си пусково-защитна апаратура?или си я включвате директно с щепсела :-D
Милен - майстор
Не знам как са родени дали мъртво или живо, но това за мен не е помпа а проблем с часовников механизъм :-D. И това при положение че се пуска както си му е реда с контактор и правилно оразмерени термична и максималнотокова защита още от както е била купена, през две години се отваря за гресиране на лагери, почистване и т.н. но все тая, докато изгори първия път и после се почва.
maxuel82 - специалист
Ами последния път бяха сменили само кондензатота и му бяха взели 50лв .1!Това е срамота !Затова питам за схеми !Този път ще си я меря и поправям сам !На мултицета има за измерване на капацитет !!! Лошото е че дядото я е боядисвал и сега я няма схемата дето обикновенно седи на капака на кутията дето се свързват кабелите !!! Ако може да ми дадете схема ! А намотките ще ги меря с мултицета !А колко ома трябва да показва когато намотките са здрави ! !!!!
lubomirlz - специалист
Съгласен съм с Милен, имаме го същия боклук, вече не помня колко пъти е пренавивана, обаче преди две години канчето преля и си купихме Вило, сега тая стара кошница седи за резерва. :-D
alsted - майстор
Милене, шапка ти свалям като виждам полезни линкове от тебе, ама какво ти трябва да се цепиш в в теми, в които определено не си на "ТИ" :? Едно от бившите ми предприятия беше за производство на хартия. В кръга на майтапа, дисертация мога да напиша за работата и най-вече за изгарянето на помпи :wink: А за монофазните-не ми се говори защо ги познавам до болка... Две са актуалните причини за дефектиране: 1. центробежен изключвател/@мои... го споменава/ и набивка - семеринг/макар и по-рядко, но следствието е - лагер/. За някаква неудачност няма място да се говори.

maxuel82, за съжаление мултицета ти, едва ли ще ти свърши работа.
1. Провери за верига към корпус всяка една от жиците /но е редно с мегер/
2. Съпротивлението на намотките се мери със специален уред /мост на Уинстон-доста по-точен от мултицета/. Цялото им съпротивление при прав ток е няколко ома, като е от значение и разликата от десети, от ома/, но във всички случаи не е точно нула. Дали е изгорял лака /което е същественото, ако все пак имат верига пусковата и работната/ е по-реална оценка за това дали двигателя е изгорял или - не!
3. Кондензатора: трябва да повиши съпротивлението си бавно/плавно/; "нула" или "безкрайност" означават, че е свършил.
4. За оценка на центробежния - трябва да стигнеш до него, т.е. да свалиш задния капак /внимателно!/ и да провериш дали превключва леко или се е позаварил.
У с п е х !
maxuel82 - специалист
:prayer: :prayer: :prayer: много благодаря за разяснението ! Сега в събото ще ходя на село и го почвам да видя какво е положението! После ще пиша какво съм установил :?
moimoimoi - майстор
най-добре като отидеш да го мериш като му свалиш капака на клемната кутия го помириши- аромата на изгорял двигател не може да го объркаш с нищо друго-вони гадно
а ако е здрав то или на нищо не мирише или на лак

инъче ето една схемана 2.2 кв монофазен
при теб единия кондензатор го няма/този 20-40мф/

Прикачен файл

att-4a012ff13775dotor.jpg
схемата
att-4a012ff13775dotor.jpg (22.86 KиБ) Видяна 12467 пъти
Последна промяна от moimoimoi на ср яну 13, 2010 10:59 pm, променено общо 1 път.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Въпрос за асинхронен двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: