От мобилни телефони до цифрови камери
soteto - специалист
lz1wvm доста издържан вид има твоето зарядно,но ако може дай и схема на преработката ти,това май е скала от някакъв мултицет,дай някакви подробности.Имам два такива трансвертера,единия съм го преработил от 12/220 за захранване на помпа за парно и ползвам авт.заряд на АКБ,а другия може да стане и нещо подобно.Незнам откъде ти е попаднало това нещо,но ако имаш схемата на оригиналното изделие ще ми е от голяма полза,щото с времето някъде се попиля тази схема,а ми е необходима и Благодаря предварително.
lz1wvm - специалист
Изображение

Това е схемата.Правил съм я преди 12 години.И след това съм добавял някой работи.Но тази схема е с последните неща които съм добавял.
soteto - специалист
Трансформатора оригиналния ли е от трансфертера или е преработван?
lz1wvm - специалист
Изображение

Трафа не е от трансфертер.Пренавит е за целта.
soteto - специалист
Кутията в която си направил зарядното е от трансфертер 12/60V и същевременнно зарядно за 12V,което много добре работи но по друго предназначение,та мисълта ми беше за трафа щото го гледам ,че си е като оригиналния от трансфертера и радиаторите са от там,щото и той си зареждаше АКБ.Едното питане ми беше дали евентуално нямаш и схемата на оригиналното нещо в кутията.Някога това нещо се използваше в Полицията за СОТ техника.
lz1wvm - специалист
Точно така soteto.Но вече кутията няма нищо общо със сегашното им предназначение(като погледнеш схемата).За тази схемата,която питаш.Имахме я навремето,трябва да разровя из документите,но не знам дали ще намеря нещо.
Поздрави
liusien - специалист
adov написа:
Случая е следния:Ремонтирам старо зарядно за акумулатор,като здрав е и трансформатора и грец схемата-реализирана е с диоди 10А.От там нататъка всичко отиде на боклука.Сега на изхода излизат 18V без товар.Бихте ли предложили ефектен и евтин начин, при който да го сваля на около 14Vбез да ограничавам много тока.Не целя и регулиране на напрежението.
Здрасти, adov
Да те питам - 18 V променливо напрежение ли имаш или тия 18 V са след изправителя? Питам, защото има значение... Ако е променливо напрежение, като монтираш изправителя - постоянното напрежение ще се качи с 2-3 волта... и става много. Ако имаш 18 V след изправителя, вземи един волтметър със себе си и закачи кабелите директно на акумулатора. Провери с волтметъра какво е напрежението на акумулатора и ако е в повече от 14,5 волта, ще се наложи да отмотаеш няколко навивки от вторичната намотка. Целта е да стигнеш до "бленуваните" 14,2 V!!! Аз съм си направил възможно най-елементарен "буфер" на изправителя - на кабела който е +14,5 V съм вързал последователно крушка от фар /с изгоряла една светлина/. Силата на зарядния ток пада поне два пъти и до сега толкова години не съм имал никакъв проблем! Когато акумулатора е изтощен, крушката свети силно... Колкото повече се зарежда акумулатора - толкова по-слабо свети "буферната" крушка. Понеже форума е "Направи си сам", затова давам някаква идея, от типа "от нищо - нещо"!!! :-D Не претендирам, че идеята е блестяща, но аз съм доволен и просто споделям... Успех!!! :thumbs:
Да,така е - след изправителя в случая грец схемата.Иначе за крушката не знам, но щом казваш че работи толкова време сигурно е добро(за12V ли е и с каква мощност?).Като остане време може да пробвам.Иначе където ме питаш колко пада като сложиш акумулатор-слагах за много малко ,колкото да го измеря-държи 17V,което си е много и ще изври. :?:
Последна промяна от adov на ср фев 03, 2010 1:30 pm, променено общо 1 път.
liusien - специалист
adov написа:
Да,така е - след изправителя в случая грец схемата.Иначе за крушката не знам, но щом казваш че работи толкова време сигурно е добро(за12V ли е и с каква мощност?).Като остане време може да пробвам.Иначе където ме питаш колко пада като сложиш акумулатор-слагах за много малко ,колкото да го измеря-държи 17V,което си е много и ще изври. :?:
Здрасти, adov
Вярно, ако директно вържеш изправителя на акумулатора при това положение - той много скоро ще заври! Поради тази причина аз слагам крушка от фар - 12V - 50/55 вата. Използвам такава с една изгоряла светлина за да не давам излишни пари. Ако акумулатора е доста изхабен, крушката ще започне да свети много силно. Постепенно силата на светене ще започне да намалява... Така като оставиш акумулатора да се зарежда - около 5-6 часа ще стигнат да се зареди. Зарядния ток първоначално е по-голям /защото батерията е празна/, но след малко ще спадне до около 3 Ампера, което е нормално зареждане за акумулатора. :idea:
ArturDent - Почти Безобиден
Малко теоретично: Какво е най-доброто напрежение за зареждане на акумулатор?
Най-доброто за акумулатора е да се зарежда с минимален ток т.е. с напрежение малко над това на акумулатора.
Ако акумулатора е 12V, то напрежението е най-добре да бъде 12.00000001 V. НО тогава времето за зареждане клони към безкрайност......
Параметъра който трябва да се следи е тока, а той се регулира с напрежението (по-скоро разликата между напрежението на акумулатора и на зарядното).
При разреден акумулатор се започва с по-ниски напрежения - даже 12.5V стигат, защото и така тока е достатъчно голям, по-нататък се увеличава до към 14.5 V....

Тема "Зарядно за Акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: