От мобилни телефони до цифрови камери
popovvv - специалист
Здравей adov,
Напрежението което си измерил е напрежението на празен ход, което може да се различава значително от това под товар.Напрежението под товар ще е по-малко, но с колко зависи от мощността на трафа.В началото си писал, че изправителните диоди са 10амп. от което съдя, че трафа не е много мощен, най вероятно номиналния му ток е около 5амп.Не се притеснявай от 18в.включи акумулатора към зарядното през амперметър на обхват 10амп., измери какъв ток тече.Излючи и свържи уреда като вотмер, отчети напрежението.Посочените операции се извършват възможно най-бързо.Така ще добиеш представа какви са възможностите на трафа.
Прието е стартерни акумулатори да се зереждат с ток 1/10 от капацитета им, а стационарни 1/20 от капацитета.Стартерните акумулатори магат да се зареждат и с по-малък ток но се удължава времето за заряд.
След като си наясно какви са визможностите на трафа може да се коментира трябва ли да се намали напрежението или не.Моето зарядно на празен ход дава 22в и зареждам безпроблемно.Важно е акумулатора да се изключи когато напрежението достигне 14,5в. но това е друга тема.
Владиславов - напреднал
Имам добра работеща схема. Не зная как да я кача.
Последна промяна от Владиславов на съб фев 06, 2010 1:05 pm, променено общо 2 пъти.
Владиславов - напреднал
Нещо не успях да прикача схемата,така че ще направя необходимото да я видите.
Владиславов - напреднал
Може ли някой да ми ми помогне-как се качва Word-овски документ във форума?
alsted - майстор
Offtopic

Снимаш страницата /с бутона "Screen"/, отваряш "Paint", цъкаш "Редактиране", в падащото - "постави". Следва "файл", в падащото - "запиши като". В отворения прозорец най-долу пише: "Запиши като тип" - от падащото избираш: "JPEG", после "Запис" /където си избрал на горния ред/. Вероятно ще трябва да намалиш размерите.
Владиславов - напреднал
При това зарядно с потенциометъра"Р1" се регулира зарядния ток.С потенциометър"Р2" се регулира напрежението-при от 14до14,3V (по желание)да изключи.За целта на клемите се връзва цифров мултицет.Схемата е направих по вестник"Направи сам 1989г" през1994г и досега работи без грешка.Когато искате да зареди до 16,2V ,просто направете мост на катода и анода на тиристора"Т1".При това вече се електронната схема не влияе.

Един приятел си е взел регулатор за лампа от железарията и регулира първичното(220V) напрежение и следизарядния то на мултицета.
Пожелавам ви успех!

Прикачен файл

zariadno7.jpg
zariadno7.jpg (111.82 KиБ) Видяна 11542 пъти
Владиславов - напреднал
Много благодаря на alsted за напътствията които ми даде и успях да прикача горната схема.ALSTED, ИМАШ ЕДНО ЧЕРПЕНЕ,ако се видим случайно!
Благодарско и на Velsi за хубавата нагледна статия от 2007г.за прикачване на картини.
Leon - специалист
liusien написа:
adov написа:
.. Колкото повече се зарежда акумулатора - толкова по-слабо свети "буферната" крушка. Понеже форума е "Направи си сам", затова давам някаква идея, от типа "от нищо - нещо"!!! :-D Не претендирам, че идеята е блестяща, но аз съм доволен и просто споделям... Успех!!! :thumbs:
Нещо подобно съм направил и аз. Напрежението на празен ход е 19 - 20V.
Последователно на акумулатора съм свързал една клема, а в нея около 3-4 см. кантал от реотан на счупена печка "Лъч". Меря тока и го докарвам до 4-5 А, чрез скъсяване или удължаване на реотана. Съпротивлението му е "около" 1,5 - 2 ома. В началото си свети както при печката, естествено като се позареди нагряването намаля.

И така вече 15 години!
metero - напреднал
Здравейте, изчетох с интерес темата. Бих пояснил няколко неща.
Зареждането на акумулатор става с ток. Величината на тока се определя от начина на зареждане- форсиран, нормален, десулфатизация.
При форсирания се разрешава токът да бъде до 30-40% от капацитета ( например, за ак. 100 А/ч- 30-40 ампера), но трябва постоянно да се следи температурата на електролита да не се вдигне над 40*С.
Нормалният заряд се счита 1/10 от капацитета и се зарежда с него 10 часа.
При десулфатизацията се прави заряд 1/3 с 20% и разряд 2/3 с 4% от капацитета.
За да осигурим голям ток, е необходима мощност от изправителя ( трансформатора). Колкото е по-мощен той, толкова по-малко ще спада напрежението на вторичната намотка. И обратно, недостатъчно мощен източник ще "кляка" и неговото изправено напрежение ще се изравни с това на акумулатора ( има такива трансформатори с мека характеристика , специално за зареждане на акумулатори)
В случая с колегата . Той има сравнително мощен трансформатор . Остава да му осигури мощни диоди или грец ( продават се в Комет по 2-3 лв 40 амперови) и да добави един як резистор последователно на плюса. Този резистор може да бъде реотан, както писа някой, или лампа за дълги/къси, както писа друг..няма значение. Неговото съпротивление ще определи тока на зареждане. Малко съпротивление-голям ток. Може да се сложат 2-3 резистора и д с ключе да се дават паралелно- ще има няколко тока на заряд. И , естествено, едно по-сложно зарядно ще може да регулира тока на заряд и да спира зареждането когато напрежението достигне 15 волта- такива се продават и не много скъпо, но тук пишем за " направи си сам".
Аз бях направил подобен, с тиристор за изправител, който регулирах фазово с таймер 555 , ток от 1 до 12 А. Имаше и компаратор, който така и не се наложи да ползвам- все ми трябваше да заредя максимално бързо и да слагам в колата:). Дадох го на един съсед и той успя да го изгори, след като аз го бях ползвал няколко години. Оттогава ползвам тъп трансформатор с грец от Комет и два резистора от парно на Лада- намират се в пластмасовата кутия и всички ги изхвърлят. Дебела жица 1.5 мм, ха да видим дали ще гори :)
Последна промяна от metero на вт фев 23, 2010 8:38 am, променено общо 1 път.
lz1wvm - специалист
При десулфатизацията се прави заряд 1/3 с 20% и разряд 2/3 с 4% от капацитета.
Може ли да качиш схема на подобен десулфатизатор.

Тема "Зарядно за Акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: