• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
25th Hour - специалист
защото минимум 5-6 години караш кола като влагаш пари само
в консумативи.


Ще ме извинаваш ама това изобщо не е вярно. Новата кола никога ама никога не може да изкара 5-6 години само на консумативи.

Отиди в който искаш сервиз и виж, че е пълно догоре с гаранционни коли и адски брички на по 5-6 години които вече не са коли.

Не казвам, че старата кола е по хубава просто казвам, че много хора избират по стари и изпитани модели и предпочитат да вкарват пари в такива коли.

От което следва и...
Честно си признавам че ретро колата ми доставя много по-голямо удоволствие, има нещо особено в тези машини и човек се привързва към тях, те просто са част от автомобилната история,
Аз напълно те разбирам и съм на същото мнение. За съжаление малко хора го правят а още по малко успяват да вкарат една такава кола в полагаща се кондиция.

Убеден съм и ми се случва супер често- нова кола прецака ли се си ЧАО. Пътна помощ и в сервиза.

По старата кола почти винаги може да се дотътри. Просто е по лесна за оправяне и много по елементарна...


Един провокиращ въпрос:

За 10 000 лева можете да си купите форд Фиеста 2007-2008 година, с дизелов мотор от ново поколение и всички нормални екстри на обикновенна градска малко употребявана и запазена кола

/Примера е съвсем случаен, рено, пежо, ситроен, опел са на сходни пари и години/

В същото време за 10 000 лева можеш да си купиш S- класа, но да оставим това.

за 10 000 лева можеш да си купиш Е класа дизел около 2000 година в отлично състояние с всички глезотии които се полагат на такава кола..


КОя е по хубава и коя бихте си купили...

Коя е по здрава.
Коя след 3 години ще струва повече при евентуална продажба.

В тия 3 години в които се возите има ли значение Д-то ви в каква кола се вози.....


Разликата в двата автомобила като модели е 10+ години...
сола 180 - специалист
eurogas написа:
Честно си признавам че ретро колата ми доставя много по-голямо удоволствие
Алоооооооооо сега ще се надуваме ли???????

Знаеш ли кога една кола става "Ретро".
Чудя се защо народа само се жалва или се дуе като пуяк по тея форуми , а не каже нещо реално и смислено???????????????

Мойта като е 19 годишна и има клима, ABS и куп други кво да правя ,а???????
eurogas - специалист
Никакво надуване няма, говориме си кое е по-добре, съвсем реално и смислено, да имаш кола нисък клас на малко години или нещо марково на повече години, думата ретро е използвана за да замести думата стара, и няма претенции да е използвана в истинския си смисъл.

Факт е че на някой евтини марки автомобили годините и километрите им се отразяват много зле, докато при качествените марки дори след 15-20 години колата има вид на нова и всичко по нея работи отлично, няма никаква нужда да я сменяш по технически съображения, единствено ако ти е омръзнала може да се замислиш.

Някой марки, например TOYOTA, старите им коли са безумно здрави и надеждни, никога няма да те остави на пътя и не те занимава с ремонти, докато новите им коли дефектират доста често, ако отидеш в гаранционния им сервиз ще видиш колко много хора с гаранционни коли на година две са се хванали за главите от всякакви глупави дефекти.

А иначе твоята кола на 19 години (което не е толкова важно), без значение колко екстри има, можеш да я причислиш към една от двете категории, или е изправна, нажеждна, безопастна и добре поддържана и изглеждаща, или е занимарена, несигурна, опасна и зле изглеждаща, и сам си вземаш решение. :)
nasco2 - специалист
Аз пък съм на следният принцип. Купувам си кола 15-16 г. за около2-3 хиляди левчета, прави и се основен предглед и се отремонтирва всичко което е необходимо обикновенно 1000-1500лв. и получавам сигурен автомобил за поне 2-3г. след което съответният автомобил пак му се прави обстоен преглед отремонтира се само най - необходимото и става служебен (карат се машини и др. неща, абе мърлява работа ) икарава така още година две и иа скраб. Е такъв е моят принцип не давам съвети на никой, просто споделям.
niki_sap - специалист
Не знам какво се опитваме да се убедим един сдруг. Моята логика е следната. Колата която мога да си позволя е около 12 -13 000 лв. Не повече. Тези пари не стигат за нова кола, а никога няма да си купя С класа на 20 години и 600 000 км. каквито и екстри да има.
Колата, която мога да си купя за тези пари след 3 години ще струва 5-6 000 лв. и аз пак ще трабва да съм събрал още 6 -7 000 лв. за да си купя кола за 12 000 лв. Предпочитам, ако имам сигурност в доходите тези пари да ги давам разсрочено, пък било то и на банката и да карам чисто нов или на максимум 2 години автмобил. След 3 години продавам колата и пак имам толкова за първоначалната вноска.
И точно защото чисто нова Фиеста с минимални екстри (дизел и климатроник) струва около 20 000 лв.,които ми се струват доста, вариантите са ми два - или да купя чисто нова от някоя от промоциите, което е малко вероятно или да купя кола на 2 години от малко по-виск клас на не повече от 50-60 000 км. Такава можеда се вземе само от официално представителство с пълна и гарантирана история - без значение дали от България или от чужбина. С което времето на автодцамбазите за мен е минало - но това е друга тема.
С две думи при така описаната схема имам 12 000 лв. затворени в кола и плащам по 200-300лв. на месец. След 3 години пак имам 12 000 лв. и мога да помисля какво да ги правя :)
mitaka_vk - специалист
25th Hour написа:
защото минимум 5-6 години караш кола като влагаш пари само
в консумативи.


Ще ме извинаваш ама това изобщо не е вярно. Новата кола никога ама никога не може да изкара 5-6 години само на консумативи.

Отиди в който искаш сервиз и виж, че е пълно догоре с гаранционни коли и адски брички на по 5-6 години които вече не са коли.
Е ти също можже да ме извиняваш, но настоящата ми кола е точно на 6 години и лично съм си навъртял километрите. За тези 6 години съм сменял само масло, ремъци и тампони на стабилизиращата щанга преди половин година. Които се водят консумативи. Много често с презрение са ми наричали колата пластмасова, но пък аз съм доволен защото натоварването което съм и направил не направено на доста коли които са на повече години. Може да не е висок клас колата, но бих предпочел да си взема нова колана около 40-50 км за 20 хил отколкото да дам 20 хил за кола на 10 години от по висок клас и да казвам че е перфектна и да наливам пари в нея особено по двигателната част. Признавам качвал съм се в чистонова кола която скърцаше като каруца но това е друг въпрос. За мен най добрия вариант е ако имаш парите да си вземеш нова кола, по хубаво е да си вземеш новата отколкото да дадеш същите пари за стара такава.

ПП Като ползвател на нова кола съм имал удоволствието да ходя във фирмени сервизи, недоволството там ми е основно от обслужването и цените които се дават тези сервизи, възползвайки се от това че ти имаш гаранция на колата и опитвайки се да си запазиш гаранцията си принуден да отидеш при тях.
8180 - майстор
Хора,
Май говорим на различни езици.
По-горе 25-тия час го спомена. Днешните коли са като компютрите и телефоните и се сменят вече на 3-4-5 год. Най-добре след гаранцията - това в никакъв случай не прави 200-300лв./мес, особено като турим и това, че НИЩО практически не можеш да си направиш сам.
Какво и трябва на една кола - двигател, колела, спирачки и купе.
Е, със всичкото това съм се справял НА ПЪТЯ (с едно изключение), но с коли от преди 90 год. От там нататък, колите са пълни с толкова съмнително полезни "екстри", че единственият вариант е пътна помощ и сервиз. Това е положението - пазарна икономика, НО предвид известния по условие срок на замяна - И ПЛАНОВА такава.
В тази връзка, много от привържениците на стари (и прости) коли пропускаме факта, че вече практически НЯМА подходящи такива, поради което опонентите също са прави.
Въпросът с т.н. консумативи и техния срок (не влизащ в гаранцията) също е доста интересен - освен първоначалната инвестиция, един не евтин "абонамент" за скъпи консумативи.
Еми като са толкова велики и мислещи проектанти, защо пълнят колата с консумативи, почти нямащи съществено отношение към основното предназначение и в относително кратък срок вече влошават осн. функции. За мен, единствената цел е след гаранцията, колата да отива на моргата - доколко е разумно, доколко е безпомощност на техн. мисъл, доколко бюрократичен заговор - не коментирам.
25th Hour - специалист
Май малко разводнихме темата :roll:

Аз не искам да убеждавам никого а и не бих бил прав да кажа,че старата кола е по- хубава от новата.... просто не е вярно.

Но!!!

Избора на автомобил е толкова субективно нещо, колкото и да си вземеш жена.

Това, че една жена е с хубава външност, или че е на 20 или 25 не значи, че прави хубав секс.

При колите е същото- това, че една кола е нова не означава,че е хубава, нито че вози като хората, нито че харчи като хората и.т.н.

Също така една кола като е стара не означава, че е направена да е вечна.

Има милиони поройници по пътищата / да ме извинявате ама коли-курви/ минали през десетки шофьори и одавна изпяли песента си.


Лично при мен нещата седят много просто.... новата кола ВИНАГИ е за предпочитане, но аз лично повече и с по голям кеф си карам старата кола и нищо не може да ме убеди да се разделя с нея за момента..

Нещо като да си имаш сериозна връзка и любовница.... не е ли кеф...
сола 180 - специалист
Пич разбирам те , че искаш да се изявиш като спец по колите във форум предимно за строителство и ремонти ама тоя пример е напълно неуместен.Като си хванеш 20-25 годишно гадже на челото й не пише 'Аз се чук.м страхотно", но за колите завода ти казва колко гори.На колата винаги можеш да се повозиш и ако не ти хареса не я купуваш, ама мацката няма да ти даде да я почук.ш и ако не ти хареса да я върнеш.
Аде , че име зарази и аз взех да пиша много.
NEMESIS - специалист
Всеки си кара това което му харесва и което му върши работа.Не виждам особен смисъл да се налага теорията че новата кола винаги е по добра,да по добра е ако се търси от колата само ходене до кафето и из центъра и до битака :lol:
В другите случай обаче не е никак по добра :!:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Моята кола на 20г. УЖАС" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: