От мобилни телефони до цифрови камери
metero - напреднал
Ще поровя из старите файлове- но е правена на оркад3.0.
73 de LZ5PB :)
lz1wvm - специалист
Да споделя нещо.Ако говорим за зареждане на оловни акумолатори.При тях положителния електрод е от оловен двуокис,а минуса е чисто олово.При сулфатизация и на двата електрода може да се получи оловен сулфат.Ако минуса е сулфатизиран(което е по често)тогава може да се десулфатизира по начина заряд-разряд.Но ако е сулфатизиран и плюса,то тогава по този начин не става(и тогава акумолатора е за хвърляне).Тъй като за десулфатизация на плюса е нужен алкален разтвор(не киселинен).
metero схемата която описваш би трябвало да е с ШИМ регулиране(независимо че е с тиристор).....той се управлява от отделен генератор.При фазовото регулиране тиристора се управлява от схема която следи ефективната стойност на пулсиращото напрежението и я сравнява с тази на акумолатора.Мен ме интересува схема с регулируем ток на десулфатизация.Тъй като при десулфатизатор от тип съпротивление,се получава следното.При много разреден акумолатор-зарядния ток е голям,а тока на десулфатизация е малък(което не е добре за сулфатизиран акумолатор).
73
metero - напреднал
Напълно си прав.
В онази схема нулев детектор ми даваше началото на всеки полупериод. Един тиристор, еднопътно изправяне. Като с чакащ мултивибратор се определя мястото на включване на тиристора.
За десулфатизиране се иска да се зареди напълно акумулатора и тогава, както при твоята схема, се включва едно съпротивление 27 ома за товар. Импулсния ток , помня , се регулираше на 5 А. При такива съотношения ( 5/0.5) се постигаше равновесие- акумулатора не се зарежда, не се разрежда, напрежението е горе-долу константно, с регулатора се наглася персонално за всеки акумулатор. Примерно през 1/2 час няколко пъти измерваш, ако U е по-високо , намаляваш тока, ако е по-ниско - увеличаваш. Аз се ориентирах към напрежение около 13.2-13.6 волта. Ако не е много загинал се оправя. Не се оправя, ако е останал без електролит- дори 1 см под плочите.
А за основата също си прав. Един колега твърди,че е възстановявал така акумулатори- излива електролита, промива, разтваря във всяка клетка по едно! пакетче сода за хляб. Престоява - забравих колко- и пак се промива,няколко пъти, да излезе черното. Твърди, че не се дават накъсо плочите, т.к. содата разтваря кристалите сулфат.
След което- колкото олово има, до 70% можело да се възстанови.
За мен е много играчка това, по-лесно е да работя 2-3 дни за нов акумулатор.
Като гледам, да не търся схема- ти и така разбра. :)
lz1wvm - специалист
Да и на мен вече не ми се занимава с такива процедури.Но схема за регулиране на десулфатизатора търся.Стига да е с просто,също и фазово управление.Щото на повечето схеми се регулира зарядния ток,но тока за десулфатизация се явява зависим от напрежението акумолатора.
Незнам дали го обясних добре.
Поздрави
Nimi - специалист
А какъв ви е проблема да използвате регулируем и управляем токов генератор? За това лампа осигуряваща максималния възможен ток за десулфатизация.

Два транзистора и още малко само...
lz1wvm - специалист
Ако акумолатора е сулфатизиран.Тока на десулфатизация в началото трябва да бъде голям(около 1/2 от зарядния),но е хубаво да се регулира.Ако се включи лампа за десулфатизатор и зарядното е с фазово управление.Се получава така че лампата консумира ток от акумолатора и от зарядното.Като в началото на заряда,тока консумиран от акумолатора е минимален,което не е добре за десулфатизация.
metero - напреднал
Ако искаш, погледни тази схема: http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... CBgQ9QEwAw
пробвал съм я. Вместо мотора- съпротивление , колкото да е максималния ток на десулфатизация. Махни и диода за самоиндукция.
popovvv - специалист
До Iz1wvm,ако се справяте с руския вижте товаhttp://www.platan.ru/shem/pdf/istpitan.pdf

.Интерес представлява схемата от фиг.2, но в нея от пръв поглед се виждат три грешки допуснати вероятно при чертаенето:
-точката м/у резистори R24 и R27 трябва да се свърже с минуса на греца/маса/.
-емитера на VT4 не е свързан с плюса
-катода на VD4/ценера/ също трябва да е свързан с плюса
Ако схемата се изпълни както е побликувана няма да рабори. Лично мое мнение е, че задаващият генератор определящ времетраенето на циклите заряд/ разряд няма да работи много добре защото честотата му ще"плува" и ще зависи от околната температура и това с каква скорост кондензатора ще губи от капацитета си поради стареене.Ако изпълнявате схемата с този задаващ генератор препоръчвам честото задаващите елементи да са високо стабилни.
На база силовата част/включително и двата електронни ключа в зарядната и разрядна верига/ съм разработил нов задаващ генератор даващ съотношение заряд=10сек. разряд= 1сек.Новият задаващ генератор работи на друг принцип и не съдържа честотозадаващи елементи, което определя времевите интервали много точно.Към схемата са прибавени още електронно изключване на заряда/по напрежение/ и дигитален часовник отчитащ времетраенето на заряда,часовника може да прекратява процеса и по време/тази функция се използва когато се прави форсирано зареждане за определено време или разряд само по време/.Напрежението и токовете се следят с дигитален мултицет монтиран в самия изправител.Новоразработената схема е със средна сложност и има много добра повтаряемост.Ако проявите интерес съм готов да предоставя схемата.
ditronix - специалист
И как се регулира токът през определен товар?Много просто,като се изменя напрежението,приложено върху товара.Следовтелно зарядът се извършва с определено напрежение,предизвикващо протичането на съответният ток през товара,в случая през даден акумулатор.Друг е въпросът,ако искаме да имаме константен ток по време на целият заряден цикъл.Тогава е необходим източник със стабилизатор на ток.Колкото до мощността на зарядното,донякъде е така,но самото зарядно ако не осигурява достатъчно напрежение,може да е мощно колкото си иска и пак зарядният ток да не стига.Според мен в последно време се произвеждат калпави акумулатори,и то от всички известни и малко известни фирми,които сякаш така са докарани,че изкарват гаранцията си и веднага след това се скапват!На времето на ТРАБАНТ-а на жена ми купихме акумулатор АКУМИКАР (сегашните МОНБАТ),който без никакви грижи изкара 6 години.Сега такова нещо няма!
metero - напреднал
Скапват се, защото оловото е малко- сравни теглото на по-старите и сегашните акумулатори. Старите сотаджийски акумулатори тежаха поне 25% повече, сега китайците слагат малко олово, покрай тях всички почнаха да икономисват- хем по-малко материал, хем повече оборот. И с автомобилните стана така.

Тема "Зарядно за Акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: