Всички имаме коли, нали ?
karoto - специалист
Дано съм разбрал правилно :roll: трябва да замеря генератора дали зарежда нормално акумулатора ли :?
sanders - специалист
да точно така, първо това провери :)
виж и клемите как са дали правят добър контакт :) понеже и това е мн важен момент :)
25th Hour - специалист
karoto написа:
Дано съм разбрал правилно :roll: трябва да замеря генератора дали зарежда нормално акумулатора ли :?
Да точно така. Най-лесно е да почнеш оттам. Ако алтернатора просто не дава поне 13,80 волта при включени консуматори значи не зарежда добре.
Причините могат да са няколко.
1. Четките са износени
2. Диодния блок е заминал
3. Намотката е пробила- но тогава ще имаш проблеми дори само при запален мотор
4. Тази кабелна обувка, която ти казах да премериш може да не дава контакт. Тогава колата си пали и върви, но умира.


Още един въпрос към човека. Когато дадеш на контакт на таблото светва чека, лампа за маслото, чека на АБС ако има и лампата за зареждане. Последната свети ли на контакт?
karoto - специалист
Като дам на контакт светват всичките изброени лампички, а като запаля гаснат освен ABS-а. При запален двегател и включени светлини няма промяна в светлините при подаване на газ/светят си нормално ако може да се каже че Вектра имат добри светлини де :-D /, но ми направи впечатление когато слагам клемата искри леко :?
25th Hour - специалист
Ако ти е изгоряла клетка на акумулатора значи е заминал и окъсява. Ако свети чека на АБС значи или е прекъснат кабела на датчика, или е зацапан самия датчик а може ако си ходил на "майстор" да ти е сложил накладки без жица за датчика на АБС.

Ако колата е що горе читава не трябва да има разлика при подаване на газ. Има си реле, което прави да не свети като дискотека в обороти колата...

Защо не закараш Вектрата да я закачат на OP-COM. Може да си каже много работи на диагностиката....
Провери първо дали зарежда динамото,както са ти препоръчали колегите,смъкни акумулатора и го зареди на зарядно,провери дали дава утечка.
stefan_gb - специалист
ABS също светва и при слабо няпрежение, защото вдига по малко налягане и естествено датчика го отчита и грешката е налице. За другия проблем естествено въможните причините са много, кум напътствията от колегите аз ще добавя само няколко неща:
Първо установи АБ дали е читава
Опелите имат допълнителна маса само за генератора - провери я
Провери и масата кум купето и масата кум двигателя
Проверете дали няма утечка от генератора
Проверете дали плюсовия кабел на генератора прави добра електрическа и механична връзка с клема 30
karoto - специалист
До тук това съм направил :)
1.Замерих акумулатора показа 11,80 волта с откачена клема
2.Замерих генератора както ми казахте с натоварване, светлини и парно 13,85 волта деректно на генератора и 13,70 волта на акумулатора, а без натоварване показва 14,05
3.Проверих масата на генератора и е ОК
Дайте няколко вариянта за откриване на утечка :roll:

stefan_gb какво е АБ и как да проверя дали има утечка от генератора :?
cakev79 - специалист
За да не пускам нова тема ще пробвам да се вместя в тази.Както си карах днес и колата ми огасна.Става въпрос за рено 19,карборатор.Оказа се че не стига ток до дистрибуторната капачка.Някой може ли да ме насочи към нещо,и имал ли е подобен проблем.Аз се насочих към бубината на електронното,и датчика за оборотите,ама утре по светло ще проверя.
stefan_gb - специалист
karoto написа:
До тук това съм направил :)
1.Замерих акумулатора показа 11,80 волта с откачена клема
2.Замерих генератора както ми казахте с натоварване, светлини и парно 13,85 волта деректно на генератора и 13,70 волта на акумулатора, а без натоварване показва 14,05
3.Проверих масата на генератора и е ОК
Дайте няколко вариянта за откриване на утечка :roll:

stefan_gb какво е АБ и как да проверя дали има утечка от генератора :?
АБ си е акумулаторна батерия :)
С това напрежение което си измерил при откачена клема ми говори че акумулатора ти е финиш или е 100% разреден. Наи вероятно е пyрвото. Генератора ти зарежда добре а за утечката наи вероятно се лужеш от някои кондензатор. Направи следното: Тази вечер откачи минусовата клема, утре сутринта я закачи и измери напрежението под товар когато въртиш на стартер като предварително / прекусни запалването/ да не запалва двигателя. Целта е да въртиш на стартер 10 - тина секунди и да следиш до какво напрежение пада напрежението на АБ.
Естествено това го правим само ако си заредил акумулатора примерно вчера.

Тема "проблем с тоците" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: