Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
dito - специалист
ribnikolaevi написа:
Нещо не мога да си предсатвя тая колона, изпълнена на място, с размер 12.5 см. Идвади 2х2 за бетонното покритие. Остават 8.5 см. Ако двете железа са по 12, остава светло между тях 6 см.
Бетоновото покритие не трябваше ли да бъде върху стремето или се лъжа? Тоест, светлото би останало 6.1 - 2*0.65 = 4.8 см.
Добре че потвърждаваш за мин. размер 25/25. И аз така си спомнях, но след като колегата каза, че конструктор му я е сменил, реших да не се обаждам :) И в една друга тема пак ставаше дума за мин. размер на колони, та затова ...
Biso - специалист
Май всички тези въпросителни са към мен, та да отговоря.

Преди 12-13г правихме пристройка и надстройка на съществуваща 3-етажна къща около 100кв. Стана почти 200кв. и от 3 на 5 етажа.

старата сграда имаше съществуващи 6 или 7 колони (не помня точно вече) а само от едната страна (около 60кв) ми сложиха 13 колони.
Общия брой мисля стана 23 или 24 бр. Някои от тях, новите които тръгнаха отдолу - 60х40. Тази, за която стана дума 12.5х60 беше в една нова, в преградна стена между две стаи и отдолу не лягаше върху колона.....май насадена й викаха. Това беше, за да намали натиска на едно поле около 6м. и около нея в зоната слагахме още 2 бр., тъй като преди това конструкцията имаше една обратна греда (част от съществуващ зид в старата сграда) която премахнахме, защото пречеше на новото положение. Заради тази обратна греда (горе долу в средата на съществуващата преди сграда) поставихме мисля 6 допълнителни колони в зоната..... Всичко това беше предварително изчислено и съобразено от опитен конструктор, който разполагаше и със старите планове на сградата. По-късно, разбрах, че леко се е презапасил (предната година мисля имаше страшни земетресения в Турция), но нищо лошо не е станало реално. Да, оскъпи се доста сградата, но така става винаги, когато се прави рекунструкция на съществуваща такава. Горе долу ни излезе, все едно, че строихме всичко от нулата с разбиването и преустройствата. :cry:
Така че, доверявайте се на опитни инженер-конструктори, когато се налагат подобни строежи и не пестете от надежност.
ArturDent - Почти Безобиден
Biso написа:
По-късно, разбрах, че леко се е презапасил (предната година мисля имаше страшни земетресения в Турция), но нищо лошо не е станало реално....
Това мисля, че е нещо нормално. И ти да си конструктор и ти ще се презапасиш. Ако трусне и тая сграда убие някого - ще има разследване и познай кой ще носи отговорност.

И к'во стана с "Топлоизолационни качества на кирпича"
Jason - специалист
Артур, след дълги терзания и "помощ от приятели" в нета установих това, което търсех и вече ми се поизбистри в мозъка :idea: :irre: . Ако искаш прочети на предната страница дискусията и ще разбереш... или с две думи:

при Поротерм 38 NF - 38см. зид има U=0.972

при кирпич(0.21 ламбда)-38см. зид има U=0.506

при Поротерм 38+10см.вата-48см-зид има U=0.269

при Поротерм 12+20см.вата-32см.зид има U=0.169


А иначе темата продължава, защото сега ме тормозят други терзания. Например, как да постигна ТИ качества на последния от горните четири варианта?
dito - специалист
Е все в един момент трябва да се спре... 20 см вата за мен означава само едно - че ще се караш на децата си всеки път, когато си отворят прозореца... Стремежът ни към "пасивните" къщи, за които четем напоследък, май много често се изразява само в стремеж към увеличаване на изолацията, а не е само това. Удвоявайки У-то на стените, далеч няма да намалиш разходите си за отопление двойно. По-добре помисли как да е механично по-здрава изолацията и как да направиш добра хидро и пароизолация, така че да запазиш ватата суха, макар и наполовина като сантиметри. Да не говорим за ориентация, вентилация, отношение на обема към повърхнината и т.н. Залитането в крайности никога не ми е изглеждало добра идея. Лично мнение.

П.П. Аз бих избрал класическото, дори банално решение - 25 см зид + 10 см изолация.
8180 - майстор
Jason написа:
при Поротерм 38 NF - 38см. зид има U=0.972
Това го провери за всеки случай, ако ти влиза в намеренията.
Jason - специалист
Дито, бръкнА ми в раната баце. :evil:
Това за прозореца................не си далеч от истината.
Това за "механично по-здрава изолацията"; "пароизолация"; "ориентация" и "отношение на обема към повърхнината" си е направо мътна Индия :? :? :?
Виж хидроизолация съм правил на сегашната ми къща. Копане до основи, фондалин и т.н.
За "25 см зид + 10 см изолация" ми се струва малко. Говорил съм с не един строител по строежите в Пампорово и те твърдяха, че 5см. отвътре и 10см. отвън си е нещо, като стандарт в курорта.
Сега, новата ми къща ще бъде на 500м.надм.вис. а Пампорово предполагам е на около поне 1000м., така че би трябвало и на мен да ми върши идеална работа ама как да го преценя?
Всички тези показатели, които си цитирал сигурно са важни и вероятно, като стигна до архитекта ще бъдат уточнени, знам ли? Проблемът ми е, че не съм специалист и за да разбера нещо все търся цифрите за да сгрея реотана :-D , но ако ти(или друг) можеш с две думи да внесеш някаква светлина ще ти бъда благодарен.

8180, тез параметри за Поротерм съм ги взел лично от термокалкулатора, който някой ми даде(вече не помня кой), така че ако има грешка е там.

И нека внеса малко яснота. С тез 20см. вата не търся да се фръцкам а напротив, просто държа на добра ТИ. Нямам излишни пари и ако се убедя, че с по-малко ТИ може да се постигне подобен ефект....... ще го направя. Аз лично бих направил лично каквото мога, тъй като имам свободно време и ще присъствам постоянно на обекта, защото имам "мерак" и нямам излишни пари!!!
dito - специалист
Не казвам, че ще имаш проблеми, по-скоро опитвам да помагам като търся потенциални проблеми. За механичната здравина - евентуално при външна изолация - не зная как точно се захващат разните вентилируеми фасади, сайдинги и т.н., но ако са "закачени" на 20 см вместо на 10 от стената, е логично да са по-нестабилни. Ако например градушка повреди или силен вятър повреди фасадата и започне да се мокри, ватата ще загуби голяма част от топлоизолационните си качества. Затова имах предвид и да се предпази от мокрене отвън, а отвътре да се сложи пароизолация за да не прониква влага отвътре навън. Не зная дали искаш външна или вътрешна, затова пиша така общо и напосоки :) За ориентацията имах предвид спрямо посоката на греене на слънцето за дадения регион, това за пасивните къщи се определяло от конкретното географско положение на къщата. Зависи скатовете под какъв наклон са ти, на коя фасада точно колко прозорци имаш и т.н. Когато имаш по-"компактна" (кубична) къща без много еркери, а не твърде издължена да речем (тоест отношението повърхнина към обем е по-малко) тогава ще имаш и по-малки загуби през тези повърхнини. Ако тези неща са съобразени от архитекта, според мен могат много повече да ти помогнат за регулиране на температурата целогодишно, не само през зимата от удвояване на изолацията. Вкъщи като нагрее слънцето през зимата (когато пада косо) и парното се изключва :) Лятото е по-високо и козирката на терасата пази прозорците от директно напичане, затова не става супер жега. Такива дребни неща като жирината на терасата и положението на прозореца спрямо нея също би трябвало да се съобразят от архитектите, които проектират енергоефективни къщи - дори да не са съвсем пасивни. Това всичко на теория ти го казвам, не зная в България дали някой си играе с такива тънки сметки :)
А пък за тези 20 см вата - и за момент не съм си помислял, че се гъзариш, просто ми се струва, че мислиш, че топлинните загуби намаляват правопропорционално на увеличаването на дебелината на изолацията и ако сложиш 20 см вместо 10 ще платиш 100 лева вместо 200 за ток. Според мен наблегни на самите стъклопакети - личното ми мнение е, че оттам бяга доста топлото. Също и при проветрявне, а и не само - представи си, че включваш аспиратора за 1 час докато готвиш - пресен (и студен) въздух идва от вън - без значение колко ти е дебела изолацията. Не зная колко коже да се вярва на рекламните брошурки за това откъде колко топлина се губела в процентно изражение, а и не се сещам конкретнио цифри, но по смътни спомени специално стените май бяха някъде около 20%. Както и да е, мисълта ми беше да обърнеш внимание и на другите неща (предполагам съм пропуснал страшно много) и да се стремиш към по-балансирано решение. Разбира се, параметрите сам си ги определяш, мога само да те посъветвам као сложиш толкова вата, да обърнеш сериозно внимание и на другите неща, които можеш да подобриш. На първо време - като си избереш внимателно проектанта, че каквито отзиви чувам из форума... :)
Jason - специалист
Благодаря на всички изказали мнение по темата :gott: =D> :2thumbs:

В общи линии това, което търсех вече е намерено и ако възникнат някакви въпроси по темата в бъдеще, то няма да се поколебая да попитам за съвет от Вас.

Желая успехи на всички и честит празник на женската част от форума :partyman: :prost:

Тема "Топлоизолационни качества на кирпича" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: