Всички имаме коли, нали ?
cakev79 - специалист
stefan_gb написа:
Теди написа:
BAlexandrov написа:
Това дали да се спира или не бензиновата помпа на газ е почти философски въпрос с много привърженици за и против :-D
/quote] :lol:
Абсолютно вярно, и двата вариянта имат предимства и недостатъци надълго описани навсякуде. Аз лично виждам по голяма вреда от спирането от колкото да се остявя да работи.
Би ли ме светнал за + и - при изкл и не изкл на помпата.
Gadnyara - специалист
stefan_gb написа:
Абсолютно вярно, и двата вариянта имат предимства и недостатъци надълго описани навсякуде. Аз лично виждам по голяма вреда от спирането от колкото да се остявя да работи.
Понеже ~10 години бивш мой автомобил се (мал)третира точно по метода с "копчето-за-горивната-помпа" и аз съм останал сляп за недостатъците,
Моля същите да бъдат посочени!

П.П. Наистина ми стана интересно - не търся ефект на заяждане.
stefan_gb - специалист
Както казах аз не бих си спрял помпата и не обвързвам никого с мнението си. Расъждавам и съм си извадил изводи от практиката че със спиране на помпата системата остнала без налягане дава много по вече дефекти от колкото ако помпата си остане да работи. Със спирането инжекторите са сухи и това доприняся много за ускореното им спичане, също спирането влияе пряко и на реголатора на налягането и в зависимост от автомобила тои си заминава.
Също при система дълго стояла без налягане протичат връзки и елементи от системата /рампа, наркучи за високо налягане/. Дългия период на покои на помпата и наличието на стар бензин в резервоара също могат да допринесат за много сериозни ремонти колкото и странно да ви звучи. Ако помпата не работи и да цирколира бензина понякога при стар бензин се отлагат смоли и други вещества от застоелия бензин които разлагат уплатнители по системата.
Един пример от миналата година с ключ на помпата и стар бензин в резервара а колата е Audi B4. С изключването на системата за дълуг период собственика решава да си кара само на газ. След 5 месеца каране на газ му свъшва газта на път и тои прехвъля на бензин и се прибира но на следващата сутрин двигателя блокирва изведнъж и дори къса ангренажния ремук .

:lol: :lol: Сигорно се смеете и се чудите защо и каква връзка има с спирането на помпата и бензина :) Ако не се досетите ще обясня за конкретния случаи.
И не на последно място финансовата страна на въпроса клони че помпата е многократно по ефтина от инжекторите, реколатора на налягането, рампата, маркуча от помпата до извода на резервара които е специялен, също специялните маркучи за пусковите инжектори при някои модели автомобили. Спирането доприняса за липсата на охлаждане в тези елементи и те се спичат от температурата на двг-то.
маречков - специалист
stefan_gb написа:
Един пример от миналата година с ключ на помпата и стар бензин в резервара а колата е Audi B4. С изключването на системата за дълуг период собственика решава да си кара само на газ. След 5 месеца каране на газ му свъшва газта на път и тои прехвъля на бензин и се прибира но на следващата сутрин двигателя блокирва изведнъж и дори къса ангренажния ремук .

:lol: :lol: Сигорно се смеете и се чудите защо и каква връзка има с спирането на помпата и бензина :) Ако не се досетите ще обясня за конкретния случаи.

:shock:
Честит бензинов удар :lol: :snakeman:
Айде сега разправяй, че ми стана интересно.
ArturDent - Почти Безобиден
Преди да премина на другия бряг ;) дизеловия, и аз карах малко на газ. Прочетох доста нещо, нали всичко искам да знам, но съм сигурен в едно - мненията за постоянно работеща помпа бяха много повече и по-компетентни.
Нещо повече даже се препоръчваще да се кара от време на време изцяло на бензин. Мотиви има много.... няколко от тях са изказани по-горе.
todortv - майстор
Карам с газ от 16 годинии и с изключена помпа.
Не натрапвам мнение и не желая да влизам в спор, но никой
не може да ме убеди,че трябва да я включа.Всяко палене задължително на бензин.
ArturDent - Почти Безобиден
todortv написа:
...Всяко палене задължително на бензин.
Последното доста помага.
stefan_gb - специалист
маречков написа:
stefan_gb написа:
Един пример от миналата година с ключ на помпата и стар бензин в резервара а колата е Audi B4. С изключването на системата за дълуг период собственика решава да си кара само на газ. След 5 месеца каране на газ му свъшва газта на път и тои прехвъля на бензин и се прибира но на следващата сутрин двигателя блокирва изведнъж и дори къса ангренажния ремук .

:lol: :lol: Сигорно се смеете и се чудите защо и каква връзка има с спирането на помпата и бензина :) Ако не се досетите ще обясня за конкретния случаи.

:shock:
Честит бензинов удар :lol: :snakeman:
Айде сега разправяй, че ми стана интересно.
Не е бензинов удар :lol: :-D

Поради продължителния период месеци в които не е работила системата понеже е напълно изключена от прекъсвач бензина застоява /незнам какъво е химичното обяснение за това/ и се отлагат в резервара нещо като смоли или нещо лепкаво от подобен характер.
Когато човекът прехвъля на бензин защото му е свършила газта се прибира нормално без никакъв проблем но на сутринта завърта да
запали но усеща ще двигателя не се развърта, при повторното завъртане на стартера се къса ангренажния ремък :)

След проверка установяваме че разпределителния вал е блокирал а причините за това са блокирали /залепнали/ стебла на всмукателни клапани. Сваляме главата и установяваме че в смукателния колектор нявсякуде е покрит с нещо лепкаво а също и моноинжекцията...... Стана ни ясно че има някакъв проблем с бензина и извадихме резервоара, застоелия бензин беше с жълтеникав утенък и по скоро миришеше на корселин както и лепнеше на допир с пръсти.
Именно тои е направил проблема след като вечерерта двигателя е истинал...... тази лепкава субстанция впръсквана от моноинжекцията в смукателния колектор естествено полепва по стеблата на всмукателните клапани и след като изтива двигателя те направо спичат към водачите и спират движението на разпределителния вал.
Също блокирва и помпата и инжектора завинаги.

Резултатът е :
Нова помпа, инжектор, реголатор на налягане,водачи и клапани, почистване на цялата глава с ултразвук, гарнитури за главата, ремък, промиване на резервоара и системата, и пари за всичкия труд :lol:

Според мен ако поне е палил на бензин е нямало да се стигне до този случаи :)

Съгласен съм спирането на помпата но да си е направенно както трябва да спира само когато е на газ двг-то , да се пали на бензин винаги и веднъж седмично да се кара по голям пробег на бензин . Но аз лично предпочитам да я оставя да работи и на предния ми автомобил не съм спирал помпата и така си минах 70 хиляди а калота я купих на 460 хиляди километра, докато я продадох без никакъв проблем от неина страна.

И на последно място смятам че системата периодично трябва да работи и да е изправност за да не разберете в неподходящ момент за дефект в нея , визирам угасване на двг-то след прехвърляне от газ на бензин когато автомобила се движи с голяма скорост в голям завои примерно.
Johny - майстор
Случайното съвпадение на събития винаги води до суеверие у някои хора. Голяма част от аргументите "за", са свободни съчинения.
Инжекторите са винаги сухи докато си на газ и няма никакво значение дали работи помпата. А тя работи непрекъснато, като неизползваното гориво се връща обратно в резервоара по обратната магистрала /има две тръбички/. Не си измисляйте, просто почетете повече специална литература.
След като, преди 4-5 години посред зима, сменях бензинова помпа, поставих реле, което я изключва при работа на газ.
След като смених една филтрова кутия за въздушния филтър /120 лв. втора ръка, ако я намериш/, си поставих автоматичен ключ и колата пали винаги на бензин и при определени обороти /2500/, и температура превключва автоматично на газ.
Така че изключи си спокойно помпата, с което ще удължиш живота й. Постави си реленце /мога да ти подаря едно/, за да не мислиш кога да я превключиш.
stefan_gb - специалист
Johny написа:
Случайното съвпадение на събития винаги води до суеверие у някои хора. Голяма част от аргументите "за", са свободни съчинения.
Инжекторите са винаги сухи докато си на газ и няма никакво значение дали работи помпата. А тя работи непрекъснато, като неизползваното гориво се връща обратно в резервоара по обратната магистрала /има две тръбички/. Не си измисляйте, просто почетете повече специална литература.
След като, преди 4-5 години посред зима, сменях бензинова помпа, поставих реле, което я изключва при работа на газ.
След като смених една филтрова кутия за въздушния филтър /120 лв. втора ръка, ако я намериш/, си поставих автоматичен ключ и колата пали винаги на бензин и при определени обороти /2500/, и температура превключва автоматично на газ.
Така че изключи си спокойно помпата, с което ще удължиш живота й. Постави си реленце /мога да ти подаря едно/, за да не мислиш кога да я превключиш.
Мисля че си прекалено краен в изказването си Johny. В описаното няма случаино съвпадение и свободни съчинения. Не ми е нужно да чета по тази тема по простата причина че ми е такова образованието и имам стаж в подръжка и ремонт на инжекционни системи 10 години.
Инжекторите остават сухи САМО ако се спре помпата а НЕ когато си на газ!
Удължаването живота на помпата ако се изключва е факт но също е факт че се спомага с това деиствие за спичането на инекторите и вакум реголатора като и специялизирани тръбопроводи по системата, пускова дюза и др.
Всеки един елемент по системата от изброените с изкл. на вакум реголатора /които също се доближава до подобна цена/ е по скуп от самата помпа а оригинални инжектори/дюзии/ са в пъти по скупи от помпата. Много често дори и с часове почистване с ултразвук дюзите немогат да се оправят и се налага тяхната смяна. А това че си сменил веднъж помпа нищо не означава, може и с релето пак да я смениш.

Цитат от предния ми пост:

Съгласен съм спирането на помпата но да си е направенно както трябва да спира само когато е на газ двг-то , да се пали на бензин винаги и веднъж седмично да се кара по голям пробег на бензин.

Не съм против както съм написал горе , но аз предпочитам да не я спирам , всеки сам да си прецени и да си реши но да ми намекваш че си измислям и нямам понятие е страшно некоректно.

Тема "Бензинова помпа?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: