• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 306
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
Ами магазина е за моторджийски части главно, но собственика иска да експериментира и са му изпратили мостра на такъв цял комплект без цена. Ако се окаже сполучлив ще внесе някакво количество след 2 месеца.
Намира се на бул. "Константин Величков", близо до ул."Д.Желязков" в един блок.
ludiagsm - специалист
shotik написа:
Благодаря за инфото ,но тези цени не са по джоба ми .
Скъпи са ,но си заслужава цената мойто колело се зарежда за около час и половина след 20 км пробег когато мина 30км малко по-дълго не съм го засичал около 2 часа и нещо. Хубавото е че с този тип батерия до последно имам скорост над 40км в час, преди с тези с киселината в началото вдигаше 43, и след това постепенно намаляваше 37 36 и така
ludiagsm - специалист
Днес с един приятел който също има електрическо колело заформихе среща на по бира в борисовата градина :) днес бяхме само двама, но знае ли човек скоро може да станем повече :) http://ludiagsm.snimka.bg/experiment/e- ... 486232.all
shotik - майстор
Дясната дръжка на скутера се използва както при моторите за "газ".Представлява въртящ се магнит в дръжката и над него електронен елемент с три крачета ,за който ми казаха ,че е оптрон.С него се командва контролера.
В зависимост от положението на магнита се получава пускане и усилване,намаляване и изключване на мотора.
Въпрос - може ли този оптрон да бъде заместен с потенциометър или друг електронен елемент защото нямам друга дръжка ,като оригиналната .
:?
geordgeo - специалист
По-вероятно е елемента с трите крачета да е датчик на Хол,поне според мен де :) Щеше да е готино да видим схемичка на подобно нещо...А за първата среща на електровелосипедите в Борисовата градина - честито!Дано се положат основите на една нова традиция,с повече участници :wink:
shotik - майстор
geordgeo написа:
По-вероятно е елемента с трите крачета да е датчик на Хол,поне според мен де :) Щеше да е готино да видим схемичка на подобно нещо...А за първата среща на електровелосипедите в Борисовата градина - честито!Дано се положат основите на една нова традиция,с повече участници :wink:
До колкото съм запознат с датчик на Хол е за включване и изключване на верига както е в електронните запалвания на колите.Тук освен ,че прави някаква верига,то въздейства и на контролера за увеличаване или намаляване на напрежението и тока,а с датчих на Хол как ще се получи.

Ето го елемента за който питам

Изображение

Изображение

гайката е за М5 резба,снимал съм я за сравнение.
ludiagsm - специалист
Аз немога да схвана какъв точно е проблема прекъснал е кабел или ?Иначе можеш да замениш датчика с потенциометър примерно 5килоома.
ludiagsm - специалист
geordgeo написа:
..А за първата среща на електровелосипедите в Борисовата градина - честито!Дано се положат основите на една нова традиция,с повече участници :wink:
Благодаря дано станем повече и аз се надявам :) е Shotik ако е готов токувиж дошъл на следващата сбирка :)
shotik - майстор
На втория контролер който имам липсва дръжката с магнита и този електронен елемент ,а искам да го приведа и него в действие.
Това е идеята,чакам инфо за дръжка от мой познат.
piron45 - майстор
Колега, не знам каква е схемата на твоя контролер, но ще ти кача една изпробвана проста схема за регулатор на оборотите на правотоков двигател. Мосфета държи 30А с малък радиатор. Потенциометъра би могъл да се вкара в дръжката на колелото. Ако има интерес мога да кача вариант на схемата с регулиране на ток до 50А.

Прикачен файл

регулатор.gif
регулатор.gif (4.89 KиБ) Видяна 9695 пъти
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 306

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: