Всички имаме коли, нали ?
crez - майстор
Колата е рено меган 1.6 16V произведен 2000 г. бензин, от две години е с газов инжекцион. Карам я от нова, сега е на 130 000 км. Преди известно време забелязах че стрелката на термометъра промени своето положение. При загряла кола застава едно деление по-долу,(виж снимката) когато дълго спускам по инерция пада с още едно деление. Анифриза е сменяван редовно. Парното работи нормално (или на мен така ми се струва). Загрява бързо, при 40 гр. автоматично превключва на газ. Та, въпроса ми е, имам ли проблем? Аз съм се ориентирал към заседнал термостат.

Прикачен файл

Изображение0090_450x600.jpg
Изображение0090_450x600.jpg (28.38 KиБ) Видяна 3848 пъти
25th Hour - специалист
Напълно възможно е да е блокирал в отворено положение и да "изстива" колата.
tysonlkr - специалист
Ако е термостата няма да имаш хубаво парно. Няма да духа горещ въздух както е нормално, все ще е хладък :wink: Ти казваш че си имаш парно.
Според мен може самият датчик да не отмерва правилно :?
ditronix - специалист
Според мен също е термостат.Вземи го оправи (смени с нов) защото преди няколко години след такива заигравания на стрелката на термометъра издухах гарнитура и ремонта ми струваше около 300 лева!Колата е РЕНО 19.1,8 бензин/газ.Правеше ми впечатление че показанията на температурата се меняха против всякаква логика,ама днес-утре и така до случката....
ArturDent - Почти Безобиден
Crez, 99% проблема е следния - затварянето и отварянето на термостата, работи добре, но контактните повърхности пропускат по малко. Когато трябва да е затворен напълно, той пропуска по малко. Представи си го като два конуса, които влизат един в друг.
Уф, не можах да го обясня както трябва. Както и да е, това е признак, че термостата е "тръгнал", но не се е скапал съвсем.
Сменяй го.
sanders - специалист
Цената му е към 60лв

Renault Megane Break I 1.6i 1999-2000 1598cc OHC K7M702/3 89°C
Renault Megane Break I 1.6i 1999-2003 1598cc DOHC K4M700/1 89°C
Renault Megane Break I 1.6i 2000-2003 1598cc DOHC K4M708/9 89°C
Renault Megane Break I 1.8i 2000-2000 1783cc DOHC F4P722 89°C

Прикачен файл

products_QH_QTH_QTH404K.jpg
products_QH_QTH_QTH404K.jpg (23.83 KиБ) Видяна 3738 пъти
crez - майстор
ArturDent написа:
Crez, 99% проблема е следния - затварянето и отварянето на термостата, работи добре, но контактните повърхности пропускат по малко. Когато трябва да е затворен напълно, той пропуска по малко. Представи си го като два конуса, които влизат един в друг.
Уф, не можах да го обясня както трябва. Както и да е, това е признак, че термостата е "тръгнал", но не се е скапал съвсем.
Сменяй го.
Споко, разбрах, аз знам как работи термостата, вероятно е точно така както го описваш, защото принципно нищо не се е променило, парното работи по старому, перката включва като премине едно деление над средното, единствено спада едно деление когато спускам дълго по инерция. Възможно е да е и датчика, нооооо... при майстора явно ще си каже.
сола 180 - специалист
Ееееехххххх старче , какви компетентни мнения си давал преди , а за какви елементарни неща питаш.........................................

Иначе щом не чуваш петела бегай на сервиз, вземат пари и не е сигурно дали ще ти оправят колата. :-D :-D :-D


+1 за термостат.
crez - майстор
сола 180 написа:
Ееееехххххх старче , какви компетентни мнения си давал преди , а за какви елементарни неща питаш.........................................

Иначе щом не чуваш петела бегай на сервиз, вземат пари и не е сигурно дали ще ти оправят колата. :-D :-D :-D


+1 за термостат.
Пак се изказа неподготвен! :lol: Темата я започнах защото не е само причина термостата,(ако беше Лада, ясно но...) както и се оказа при теста на тестера. Температурата за прибора на таблото се подава от един датчик, а за работата компютъра е друг датчик. Та, данните от този датчик са си напълно нормални, всички показания са в границите за всички режими на работа на двигателя. Мнението на специалистите: Решаваш ти, за визуално спокойствие сменяме датчика на прибора, но двигателя си работи в нормален режим. :?
Темата я считам за приключена! Благодаря на всички за мненията.

Тема "Има ли проблем?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: