Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Mega - специалист
Ами така, под -4 на контролера изписва грешка във външен температуртен датчик и отказва да се пусне. След като се стопли времето няма проблем. Външното тяло е нещо китайско - конвенционално! Има го на снимки в по-горе цитираните теми!


Проблема е в упрвавлението според мен. Защото имам една клима на Panasonic, дето и дава, че работи само до -5 а тази зима не е спирана при -12 нямаше грам проблеми!
vanko68 - специалист
Чеки малко...Това -5 на дом.клима не означава,че климатика работи само до -5 и после спира. Означава,че производителя гарантира нормална безпроблемна работа до -5. То и на -15 ще работи,но примерно тавата може да заледи,или питата да не може да дефростне напълно и т.н.

А тоя външния сензор мога да ти го пооправя,така че да не спира под -4 гр. Само дето не знам как ще се държи самата машина при по-студени дни...Дали ще те топли,на каква цена,дали ще дефроства нормално и др. Но нищо не прече да се пробва.
Mega - специалист
Според мен проблема е в контролера, не в тялото. Защото контролера командва външното тяло и там са праснали защититата. Аз мога да го пипна, но чакам да изтече гаранцията. Кофти е, че контролера дава още 10 неща като икони а в Ерато не знаят какво означават. В книжката има само 5-6 функции. Има икона лед, огън ... какво ли не.

Аз обмислям по-натам да сложим един FYTN50 с теб. Ама малко да ми се оправи бюджета, че много зор тези месеци ... Карам вечния ремонт, като черна дупка е ;)
Mega - специалист
Сега видях FYTN50 няма да станат тръбите, че са зазидани в пода, но 35-ца може да боднем!
vanko68 - специалист
А какви са тръбите в пода по диаметър?
Mega - специалист
... Тръбите са 6.35 мм на 9.52 мм ето това пише на външното тяло, до колкото може да се вярва. Иначе работи завидно добре. Като изключим, че малко шумно.

Прикачен файл

P4020167s.jpg
P4020167s.jpg (45.2 KиБ) Видяна 6217 пъти
vanko68 - специалист
Значи не стават...На 50 и 60 са 6,35 и 12,7 мм
stivemaster - майстор
Здравейте.Ванко по какъв начин управляваш частта за БГВ при този случай http://www.klimatici.abc-bg.net/klimatik-boiler.php ако е към конвенционален климатик вече монтиран.Винаги ли запазваш нагревателя на бойлера защото според мен нов фланец с щуцери май е по добре,според мен де не ти давам акъл.Тук във Варна на мой обект гледах монтажа на такава система но външното тяло беше Дайкин , мултисплит и специализиран контролер за мултисплита явно програмируем.Хората дето я поставиха мислеха да свършат набързо и както дойде но.... Взискателността която се налага да проявявам пред всички изпълнители понякога ми пречи и в случая тези станаха хопернекомуникативни и нощо не можах да науча за системата.Пък ако имаш на сърце и схемичката с терморегулатор на обикновен термопомпен бойлер която си спретнал може да ни пуснеш за справка.Човек винаги може да научи нещо от специалист.
vanko68 - специалист
Частта за БГВ в нормалните работни режими ( охлаждане или отопление) аз просто не управлявам. Пресмятам серпентината в бойлера да е около 1-2 Квт при вода вътре към 15 гр. Когато климака заработи,просто част от фреона кондензира във бойлера,а останалата във вътрешното или външното тяло. Когато бойлера позагрее,полека кондензацията в него намалява и от само себе си се прехвърля към съответното тяло. Когато бойлера загрее на макс,на практика фреона просто си минава през него и не върши никаква работа.
Друго е ,ако се налага да работи само за БГВ в преходните сезони. Има два варианта- единия да се постави сензор долу до оригиналната сонда и по нея климатика да се управлява. Не е подходящо за инвертори,когато сензора се позатопли,компресора намалява оборотите си и температурата на кондензация,съответно на водата,намаляват.Тоест не можем да загреем водата до по-високи температури. Тази схема е подходяща за конвенционалки.Затова в инверторите слагам фиксирано съпротивление,за да може да работи с константна мощност, а се изключва с втори терморегулатор вече по температурата долу при оригиналния термосензор.
Винаги запазвам оригиналния фланец на бойлера по няколко причини:
1-винаги имаш подръка резервно решение,ако нещо се скапе главната система
2-ако наведнъж някой ти източи бойлера,а ти трябва вода,вклюваш и елнагревателя и заедно с фреоновата серпентина ще загрее за 20-30 мин до топла вода.
3-с елнагревателя може да се доподгрява водата,ако бойлера е вече там и не може да се смени с по-голям поради по-ниската температура на водата
4-понаплашил съм се с тая легионелоза,която се въди в застояли води на 40-50 гр и поставям към нагревателя доп.седмичен таймер веднъж в седмицата,нощем примерно,да се доподгрее водата до 70-80 гр за да се унищожат "легионите"...
klambrev - специалист
И при мен има идея да се прави нещо със FTYN50 ili 60 ама всичко пак се опира до финансирането :)
В момента има котле на течно гориво 20kw и електрически бойлер 200л.
Въпросът ми е най-вече към Ванко, така или иначе вече много пъти се допитвам до него но все не стигам до правенето но стигне ли се ще работя с него. FTYN50 вързан към бойлера със серпентина , искам да може с топлообменник да отоплява и радиаторите в преходните сезони, тогава пускам котлето на 40-45 градуса сутрин и вечер за по 2 часа.до тук всичко ясно но какво правим лятото когато ще ми е необходимо само БГВ или зимата когато котлето ще топли къщата но за БГВ искам да продължа да използвам термопомпата. Как се ще се ограничи фреона към топлообменника?

Тема "Топлене на бойлер с външно тяло от климатик" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: