Всички имаме коли, нали ?
SuB^ZerO - специалист
inspo тази програма е доста полезна но с нея единствено можеш да поставяш джанти и да пребоядисваш колата . Ще ми свърши работа нещо подобно но не само с джанти а и със брони споилери и т.н. Благодаря ви колеги за обърнатото внимание.Ако още някой има идеи нека сподели :)
25th Hour - специалист
Уважавам старанието ти, но отсега искам да си наясно с какво се захващаш.

Първо- оптичен тунинг от ламарина НИКОЙ не прави. Кадета няма да може да мръдне от тежест.

Второ- този модел автомобил с това, което си решил да правиш ще стане някакъв ужасен кич нямащ нищо общо с модела на автомобила и загубва идентичност отвсякъде.

Трето- никакъв шанс няма от ламарина да се направят тези детайли... no chance.

мога да ти изброя още куп причини поради които това което искаш да няма как да стане....

Оптичния тунинг особенно когато не се използват оригиналните аеропакети на GSI е доста скъп, резултатите са повечето плачевни.
LZ - специалист
SuB^ZerO написа:
Много си прав LZ но доколкото разбрах дори и да намеря такъв готов модел аз трябва да изуча доста за програмата за да успея да изработя добавачните части ,а тези програми се изучават с години. Просто търся нещо което е направено точно за целта (автомобило-моделиране).
Не ми се вярва да има програма, която да моделира сама. Може да има такава в която са заложени набор от готови, параметризирани елементи и ти да променяш в някакви граници параметрите.
Но ако искаш да правиш твои форми, няма как да минеш (според мен) без нещо от сорта на "surface modeling", демек "повърхнинно моделиране", което не е съвсем проста работа, но и не е невъзможно за усвояване.
LZ - специалист
25th Hour написа:
...
Трето- никакъв шанс няма от ламарина да се направят тези детайли... no chance.
...
Това не е съвсем така :) Едно време всичко се е правило на ръка. Въпросът е до колко той може да го направи, защото за това се изискват умения придобивани с години работа и някои специфични инструменти и машини.
Най-лесно е:
- 3D моделиране на детайла
- "мокъп" (правене на форма за калъп на специализирана машина) или дялкане на CNC на форма за калъп
- изграждане на детайла с някакви смоли
- процедури по финиш
inspo - майстор
25th Hour написа:
Уважавам старанието ти, но отсега искам да си наясно с какво се захващаш.

Първо- оптичен тунинг от ламарина НИКОЙ не прави. Кадета няма да може да мръдне от тежест.

Второ- този модел автомобил с това, което си решил да правиш ще стане някакъв ужасен кич нямащ нищо общо с модела на автомобила и загубва идентичност отвсякъде.

Трето- никакъв шанс няма от ламарина да се направят тези детайли... no chance.

мога да ти изброя още куп причини поради които това което искаш да няма как да стане....

Оптичния тунинг особенно когато не се използват оригиналните аеропакети на GSI е доста скъп, резултатите са повечето плачевни.
Според мен не си прав , ама хич .
Мога точка по точка да ти ги оборя ,но само ще ти кажа.
Гледай по Дискавъри някоя серия на Чоп Шоп с онези Бангладешци Липу и Бърни и пак ще си говорим .
Просто всичко опира до време и възможности .
Spokoiniq - майстор
За Опел, особено тая гнилоч кадета не си заслужава дори теоретичното напъване на мозъчни гънки.Изобщо не говорим че нарежеш ли ламарини, за да прилича на нещо друго ще си го караш в двора.Ни КАТ, ни Технотест ще минеш.Оптимизмът ти е похвален, но го насочи към нещо реално.
Към колегата, дето споменава Chopshop-първо това предаване се прави на дубли, а колко много работа не показват сам се сещай, второ-за да има симетрия на всичко което режеш и наставяш си трябва стенд за геометрия на купе, за цените му примерна справка Нитех-София, в Дружба накрая са.

Един съвет: гледайте по-малко телевизия напушени, идват неадекватни идеи... :lol: :lol: :lol:
25th Hour - специалист
Сега нали си говорим реално. С ламарина няма да стане. Чоп Шоп и.т.н. предавания ги забравете.. това не е реалния цвят.

Аз съм възстановявал стар автомобил, но без да го "тунинговам" .Обзалагам се, че кадета / както и моята/ е гнила до тавана и преди да се започне с каквото и да е по тунинга трябва да се направи цялата кола от-до иначе ще бухне като баница.

Тва е доболно скъпа работа, супер трудоемка, отива адски много материали, като ламарината е най-ефтиния от тях а във времето се разтегля много....

И пак повтарям- правенето на тия елементи от ламарина е невъзможно, нерентабилно и със съмнителни резултати....
SuB^ZerO - специалист
Може ли и аз да кажа нещо :)
Относно уменията ми -работя в областта на металообработването като по професия съм настройчик и програмист на CNC. Умея да струговам , режа , огъвам и заварям метал.
Относно това че съм избрал точно кадет - преди година почина баща ми и кадетчето ми е много скъп спомен от него и въпреки , че от няколко месеца карам полицейска астра (Astra G) и всички ме обеждаваха да го продам тоя "гнилник" аз го запазих.
Относно времето за отстраняване на ръждата-вярно е че ще се разпадне като "баница" ако не се направи нищо по този въпрос , но точно това е първата ми работа.Затова написах че се надявам до края на годината да е готов , а не след няколко месеца например.
Относно инструментите - вмомента кадета е в сервиз на мой познат който ми предоставя всичко необходимо както и помощта си.
Относно Chop Shop -реално е стига да имаш уменията и въображението на шишкавият индиец.
Относно цената - няма да дам и стотинка за друго освен - ламарина , кит , шприц ,боя ,шкурки ,дискове за ъглошлайф и други подобни. Единственото което ще ми коства повече средства е 3000 кубиковият двигател от опел омега (около 500 евро) , който за сега е само идея която остава на заден план.

Май това е всичко :?
SuB^ZerO - специалист
Първи скици ако може да се каже че моите драсканици са скици :lol: . Няма да се разсърдя на критики.. :)

Прикачен файл

Изображение152.jpg
Изображение152.jpg (77.03 KиБ) Видяна 6662 пъти

Прикачен файл

Изображение153.jpg
Изображение153.jpg (82.12 KиБ) Видяна 6662 пъти

Прикачен файл

Изображение154.jpg
Изображение154.jpg (83.02 KиБ) Видяна 6662 пъти
25th Hour - специалист
Моите критики са насочени към метода на изпълнение а не към това, че искаш да си правиш колата. Да не ме разбереш погрешно. Аз се занимавам с правене на доста тежки случай / главно с опели/ и знам за какво става дума.

Въпросите ми към теб са:

Какъв е смисъла да се правят елементи от ламарина- труден за работа материал, който иска ужасно много допълнителна обработка за да не се скапе точно след 1 година?

Колко дебела ламарина ще ползваш за да ги изработиш?

При изработването на каквито и да е елементи се прави калъп. Как мислиш да направиш размерите, пропорциите, захващанията на елементите при положение, че няма да имаш от къде да гледаш? Гарантирам ти че с рулетка и мерене и кроене няма да стане.

Шлайфането на заварките дори да успееш да завариш нещо като хората с телоподаващото няма да се достатъчно прецизни. Ще се наложи китване на всичко с ужасно много кит. Това само по себе си значи при всички случаи кривини и оттам лош резултат.

Колкото до мотора- разбирам че е само мечта но:

Този мотор е за задно предаване, върви със съвсем различни скорости като на предно най добия вариант е скоростна кутия F28 която няма как да намериш под 1000-1200 лева. Всичко друго се троши на момента....

Дори да се намери мотор, инсталацията му е тотално различна, включително и генерацията и периферията. Тампони на мотора, силово предаване и.т.н. не ми се иска да ти казвам всичко, че е много дълго. Ако искаш да прочетеш повече потърси в Опел форума темата на Оги за Астра Г която беше с мотор C25XE и после C20XE. Сумата само по силовата му част е над 15 000 лева.

Шенкелите са различни, Спирачките са от Омега Б които са с 5 болта и дискове 288 и нагоре милиметра, което означава че не можеш да вкараш тия спирачки в джанта 15 цола / зависи от ЕТ -то разбира се, но в повечето случай е така/

Купето на Кадета както съм сигурен че знаеш е доста зле на тия години. Укрепването му без значение дали е с цел тунинг или ей така е много работа. Задния мост е с барабани, което означава, че трябва да слагаш дискови спирачки от Астра Ф или Вектра с големия мотор.

Роговете отпред задължително се кърпят, иска стрът бар горе долу и отзад между бомбетата тъй като ще се сгъне като фунийка.

Мога да ти изброя още 10-15 причини поради които този проект е много труден, енергоемък и не на последно място струва точно 3 шапки пари...

Помисли добре преди да предприемеш каквото и да е и си избистри технологията- за мен си в ужасна грешка....


Поздрави и с най-добри чувства

Тема "Тунинг дизайн" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: