Всички имаме коли, нали ?
bencho_rb - специалист
Answers: 1
моето мнение е като винаги ние в бг сме по големи католитци и от папата никаде в европа не е задължително да се кара на фарове постояно /изклю4вам скандинавските страни и словения/ така4е доводите за това нямат никва логика,и се съмнявам колко хора би спасило , просто пак се натискаме за нещо без никво зна4ение ,да трябва да се използват светлините когато обстановката налага но и не постояно
ArturDent - Почти Безобиден
ArturDent написа:
Leon написа:
Излиза, че с тези фарове гориш 10 ЛИТРА гориво!
Е?
Значи ти оценяваш човешкия живот в България на 166 500 л. гориво? Без да броим ранените и метериалните щети.
Ами чети до край ...
Leon - специалист
ArturDent написа:
Ами чети до край ...
:2thumbs:
mitaka_vk - специалист
bencho_rb написа:
моето мнение е като винаги ние в бг сме по големи католитци и от папата никаде в европа не е задължително да се кара на фарове постояно /изклю4вам скандинавските страни и словения/ така4е доводите за това нямат никва логика,и се съмнявам колко хора би спасило , просто пак се натискаме за нещо без никво зна4ение ,да трябва да се използват светлините когато обстановката налага но и не постояно
Аз пък винаги съм се чудил защо ние бугарите все се противим на нещо което ти улеснява живота. Винаги трябва да го правим по сложния начин, я си представи ясен слънчев ден си караш колата и срещу теб пътуват два автомобила /първия е без фарове, втория се движи с пуснати фарове/ я познай кой ще види първо в далечината.
Имаше преди време един който ми обясняваше че при каране с пуснати фарове се амортизирал алтернатора /или там квото произвежда тока на колата/ ами то при всяко запалване на двигателя той се амортзира, то и колата се амортизира ама я караме.
Аз съм с две ръце за пуснатите фарове и честно казано като си сравня разхода не виждам съществена разлика колко съм изгорил с или без пуснати фарове /май повече определящ е стила на каране, ама хайде да не го правим на въпрос/
bencho_rb - специалист
Answers: 1
Аз пък винаги съм се чудил защо ние бугарите все се противим на нещо което ти улеснява живота. Винаги трябва да го правим по сложния начин, я си представи ясен слънчев ден си караш колата и срещу теб пътуват два автомобила /първия е без фарове, втория се движи с пуснати фарове/ я познай кой ще види първо в далечината.
Имаше преди време един който ми обясняваше че при каране с пуснати фарове се амортизирал алтернатора /или там квото произвежда тока на колата/ ами то при всяко запалване на двигателя той се амортзира, то и колата се амортизира ама я караме.
Аз съм с две ръце за пуснатите фарове и честно казано като си сравня разхода не виждам съществена разлика колко съм изгорил с или без пуснати фарове /май повече определящ е стила на каране, ама хайде да не го правим на въпрос/[/quote]

едни запалени или незапалени фарове нямат никво зна4ение за при4ините за катастрофите те са други ,просто ако станат задължителни ще бъдат още една при4ина да ти вземат пари ,които иска да кара с светлини да кара просто идеята да се въведе по задалжителен път е грешна ,а конкретно за твоя пример коя кола ще видя първо 4естно да ти кажа незнам ,но ако тоя срещу мен кара мъртво пиян с 150км дали е с фарове или не няма да има зна4ени едали ще го видиш или не така или ина4е ще те обие
2betrendy - специалист
моето мнение е като винаги ние в бг сме по големи католитци и от папата никаде в европа не е задължително да се кара на фарове постояно /изклю4вам скандинавските страни и словения/ така4е доводите за това нямат никва логика,и се съмнявам колко хора би спасило , просто пак се натискаме за нещо без никво зна4ение ,да трябва да се използват светлините когато обстановката налага но и не постояно
и в Германия не е задължително, но 80% минимум карат на фарове .... особено извънградско или по магистралата !!!
ditronix - специалист
Aз икономията не съм я смятал.Толкова гориво заминава в задръстванията,че е безсмислено да се хващаме за това.Не малко гориво се излива и в "бегачките"-карането със скорости над 120 км/час рязко повишава разхода дори и при нови автомобили.Не става въпрос за това.Големият плюс на DRL модулите наистина е това,че отсреща те забелязват много по-рано.Johny се е досетил да се позагледа на пътя.И всичко което казва е абсолютно вярно.Тъмните и особено сивите автомобили понякога изникват като че ли от нищото!Аз самият карам тъмно-сив автомобил.А колкото до идиотите на пътя-едва ли някога ще свършат.В неделя се прибирахме от Русе с жена ми.Има един участък на магистралата между Шумен и Провадия-след ШЕЛ-който дори да го бяха бомбардирали нямаше да могат да му направят толкова дупки!Карам с не повече от 60-70-няма как да заобиколиш-дупка до дупка!От ляво прелитат джипове-не знам не им ли е жал на собствениците за колите им-скорости над 120 през кратерите.От дясно-в аварийната лента-там е добра настилката-тарикатите.И дето карат там-нищо.Изпреварват от дясно.А си мръднал нанякъде-мармаладът готов на мига!И никаква полиция.Ами това е.
Chefo77 - майстор
Leon написа:
Chefo77 написа:
Силно да ме съмнява точността на сметките на колегата, това са 8 % загуби ... извинявай. Нека някой с бордкомпютър да го засече, според мен е не повече от 200 мл на 100 км. Според твоите са почти литър, ако колата гори 10/100 в града ... отново извинявай!
Силно те съмнавя защото:

- аритметиката куца;
- не вярваш във физичните закони;
- или ей така "на око" ти се струва невероятно.

Интересно как сметна 8% загуби. Как според теб "е не повече от 200 мл на 100 км". На око ли? Как го сметна този литър? Никъде не съм писал за изминати километри и разход на 100 км . Сметките са от енергийна гледна точка.

Мога поне по още два начина да ти го сметна, ама ... изглежда пак ще те съмнява!

п.п. "Загубите" са под 1%, т.е 40 - 60 мл на 100 км, в зависимост от това дали е градско или извън. Това е ако те интересуват километрите.
Хайде сега да смятаме заедно:
1 час на ден (казваш ти) в града са около 35 км. Слагаме ги 40, ако уцелиш хубави светофари. 30 дни в месеца са 1200 км (дотук добре, нали - 30х40 = 1200). При разход на нормален бензинов автомобил 10 л/100 км, тези 1200 км се равняват на 120 литра гориво. Според мен на 120 литра, 10 литра са си около 8 %. Виж, ако ти ползваш някаква друга схема за смятане ...
Това го смятам, ако имаш предвид 10 литра за месец. Ако обаче (както имам някакви съмнения след няколко пъти препрочитане на сметките ти), имаш предвид 10 литра за 8 месеца ... то просто спирам да споря изобщо, нито пък ще коментирам постовете ти, защото ако за толкова време толкова пари повече за теб са фактор, то просто не знам...
За 200-те милилитра гледах изчисленията на спецовете от OSRAM, може пък някъде те да грешат... :roll: И, между другото, енергийността на бензина е около 15 kW/h. И не всичко, което двигателя преобразува, генератора оползотворява.
Leon - специалист
Chefo77 написа:
[
Хайде сега да смятаме заедно:
1 час на ден (казваш ти) в града са около 35 км. Слагаме ги 40, ако уцелиш хубави светофари. 30 дни в месеца са 1200 км (дотук добре, нали - 30х40 = 1200). При разход на нормален бензинов автомобил 10 л/100 км, тези 1200 км се равняват на 120 литра гориво. Според мен на 120 литра, 10 литра са си около 8 %. Виж, ако ти ползваш някаква друга схема за смятане ...
Това го смятам, ако имаш предвид 10 литра за месец. Ако обаче (както имам някакви съмнения след няколко пъти препрочитане на сметките ти), имаш предвид 10 литра за 8 месеца ... то просто спирам да споря изобщо, нито пък ще коментирам постовете ти, защото ако за толкова време толкова пари повече за теб са фактор, то просто не знам...
За 200-те милилитра гледах изчисленията на спецовете от OSRAM, може пък някъде те да грешат... :roll: И, между другото, енергийността на бензина е около 15 kW/h. И не всичко, което двигателя преобразува, генератора оползотворява.
Малко си чел! (препрочел) :lol:

Ето това съм написал: "Времето през което фаровете не са задължителни през деня е 8 месеца.
8 месеца х 30 дни = 240 дни. "

Значи общо взето, май и аз не чета както трябва, затова си признах грешката на Артъра! Така че прочети и ти пак!

Енергийността на бензина е 12,32 kW/h , линкове искаш ли?
Освен това не напразно съм наблегнал на: "Енергийността на бензина е ОКОЛО 10 kW часа." и "Наблягам на около!"
Освен това: "Да ама не!!!
КПД на едно ДВГ е 25-35%. "

Тогава да сложим в сметките и КПД на генератора, нещата още повече се влошават.

п.п. Тез приказки "за толкоз пари ... кво го прайш на проблем" съм ги слушал. Да взема да ти дам една банкова сметка, да ми приведеш 20 лв. А?

:sad:
Chefo77 - майстор
Казах, че спирам да коментирам постовете ти, след като за теб 10 литра на година са нещо адски много. След като си поредния сметкаджия, който заради "излишни" 20 лева на година няма да се опита да помогне на някой да го види, ОК. Нямаш грижи, давай банковата сметка. Аз с 20 лева няма да обеднея. Явно ти ще се оправиш и забогатееш :2thumbs:
Да не забравиш обаче после да кажеш, че целия спор е бил заради тези 20 лева.

Тема "запалени фарове?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: