От мобилни телефони до цифрови камери
shotik - майстор
Имам няколко измерителни уреда за напреженив ,сила на тока ,мултицети -дигитален и стрелкови,тестер за кола стрелкови и т.н.
Струва ми че има разлики в стойностите на измерване и искам да попитам ,какъв тест да направя за да ги уеднаквя за измерване на напрежение,най-често до 20 волта.
Как да съм сигурен ,че показанията са точни.
Най-новият пример е ,че при закупуване на акумулатор,дигитален волтмер ,който съм монтирал на колата показва 13.2 волта ,тестера почти същото,но голям мултицет на техника,който монтира акумулатора показваше 13.92 волта.

:?
kuger - майстор
Предполагам,майстора е мерил директно на клемите на акумулатора,а прибора в колата взема захранване от най-близката точка до него.Пробвай мерене в една и съща точка.
kuger - майстор
Още нещо,прибора на майстора е професионален?
Прибора в колата какъв е,ако може постни снмка.
lubomirlz - специалист
Абе професионален, аз досега в нито един автосервиз или магаз. за акумул. не съм видял хубав мултицет всички са с буклуци за 20-25 лева.

А за сверяването, взимаш назаем някой хубав скъп уред и сравняваш по него, другият по-скъп и качествен тест - търсиш някоя лаборатория по метрология и измервателна техника и ти ги тестват. В по-големите технически университети имат нужната техника и лаборатории колко ще ти струва не знам.

Най-вероятно не съм ти бил полезен, но какво да се прави при положение че не си сигурен в нито един от твойте уреди
stefan_gb - специалист
shotik написа:
Най-новият пример е ,че при закупуване на акумулатор,дигитален волтмер ,който съм монтирал на колата показва 13.2 волта ,тестера почти същото,но голям мултицет на техника,който монтира акумулатора показваше 13.92 волта.
:?
13,92 V може да показва мултицета на маистора ти само ако е запален двигателя , или АБ трябва току що да е свалена от заряд от външен токоизточник.

Ако не е било така неговия уред с които е измервал е отчитал неправилно или батерията му е много изтощена - а твоят волтмер е изправен.
popovvv - специалист
До Shotik,
Повечето от дигиталните мултимери са изградени с ИС ICL7106 или нейните аналози.Тя представлява волтмер до 200 mv ,а обхвата на измерване се разширява чрез входен атенюатор/делител на напрежение/
със стойност обикновенно 10-11Мом.Резисторите в делителя са високо точни 1% или по-малко и високо стабилни за да не се влияят от температурата.Всички китайски мултимери използват входни делители с една и съща точност на съпротивленията без да е поставен в делителя донастройващ тример затова промяна на делителя е невъзможна.Промяна на показанията на дисплея могат да се направят чрез изменение на опорното напрежение м/у крачета 35и36 на ИС7106.По каталог то трябва да е 100mv, но поради някакви причини може да се е променило, което да довежда до други показания на дисплея.За корекция на това напрежение е предвиден тример.Отбелязвам, че опорното напрежение се получава от захранващото, затова трябва да се убедите, че то е 9v.Ако захранването е различно от 9v показанията на уреда не са много коректни, а под8,5V въобще не са верни.
Описаното до тук може би ще Ви успокои защото отчета който е направил техника зависи много от батерията на уреда му.Забелязал съм, че когато батерията пада показанията на уреда нарастват.
Ако дадете повече данни за моделите на уредите и начина на захранване може да се дадат и по съществени указания.
stefan_gb - специалист
Абсолютно вярно, при изтощена батерия показанията са в плюс , а при изменение на стоиноста на резистор в делителя грешката е огромна .
shotik - майстор
stefan_gb написа:
shotik написа:
Най-новият пример е ,че при закупуване на акумулатор,дигитален волтмер ,който съм монтирал на колата показва 13.2 волта ,тестера почти същото,но голям мултицет на техника,който монтира акумулатора показваше 13.92 волта.
:?
13,92 V може да показва мултицета на маистора ти само ако е запален двигателя , или АБ трябва току що да е свалена от заряд от външен токоизточник.

Ако не е било така неговия уред с които е измервал е отчитал неправилно или батерията му е много изтощена - а твоят волтмер е изправен.

Мултицета на техника беше голям с много деления и предполагам ,че е професионален.
Измерването извърши при запален мотор,включени къси светлини и вентилатор на парното на "1"
Волтмера на колата ми е от Емо врачанският,който от няколко месеца не пише,а дали поглежда какво се пише незнам.Платка ,с дигитален екран,поставен в кутийка,повече незнам какво да пиша.Може би преди 3 години да беше пуснал тема за него.
Решавам първоначално от познати с класни мултицети да помоля за замерване,а ако дадат премия /така дочух/може и нещо по-добро да купя.
Благодаря за отговорите ви !

:wink: :prost:
mirk - майстор
Намираш от познат в някоя фирма, уред калибриран с издаден сертификат от лаборатория и сравняваш показанията им с твоя на няколко стойности. Намирането на подобен проверен уред вече не е толкова трудно фирмите масово се сертифицират по ISO и ги задължават да си калибрират (проверят) средствата за измерване. Проверката от лаборатория си заслужава за хубав и надежден уред за евтин китайски за 20 лева е смешно да дадеш хилядарка за проверка.

Виж само какви са цените на държавния институт по метрология http://bim.government.bg/index.php?lang=bg&itmid=28. Предполагам че по часните лаборатории цените са по приемливи но дори и на промоция пак няма да е кой знае колко по различна :-D

Прикачен файл

Клипборд02.jpg
Клипборд02.jpg (67.75 KиБ) Видяна 5022 пъти
stefan_gb - специалист
Това е друг въпрос вече !! Нормално е при запален двигател напрежението да е 13,92 така и трябва да бъде !
Техникът които е измервал напрежението сигорно го е направил на клемите на акумулатора .
Наи вероятно уреда си работи нормално по проста причина че тои мери напреженито по инсталацията в друга точка или клема..... а там имаш пад на напрежението взависимост от много фактори като връзки ,клеми , дълги проводници, вкл. консуматори и др.

Ако всички уреди мерят една и съща точка и отчитат различни показания тогава има проблем , първо обясни кои волтмер къде е свързан да очита напрежението за да стане по ясно :)

Тема "питане за тестване на измерителен уред" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: