Най - вълнуващия въпрос зимно време.
AntonBM - специалист
SergeyGeorgiev - Да от Бургас съм. Виж в профила ми пощата и ми пусни писмо – ще ти изпратя координати за връзка с мен, ако ти е необходимо.
NeoBoss – външните изчислителни данни се вземат от таблици (сега действащата е Наредба 15 от 2005). За температурата в изчисленията се взема минималната статистическа температура за зоната (най-близкият град). Възможно е температурата да спадне и под изчислителната, но това би трябвало да се случва за по-малко от 24 часа в годината. Няма проблем да се смята и при по-ниска температура, но така се преоразмеряват инсталациите излишно. Не си заслужава заради няколко дни в годината да усилваш инсталацията повече.
Не съм гледал сметките на EmoZ и калкулаторите пуснати във форума. Предполагам, че са верни, но едва ли включват всички изчисления. Най-вероятно инфилтрацията на въздух ще е съкратена в тях. За нейното изчисляване се вземат твърде много неща от таблици.
Аз ползвам софтура на доц.д-р. Ст. Щраков. Можеш да си изтеглиш демо-версия от тук: http://shtrakov.net/. Влез в компютърни програми и изтегли Heating SYSTEMS in Buildings. С демото мисля, че може да се смята, но не разпечатва и не сейфа. Не е сложна програмата, но не знам дали ще се справиш – пробвай. Имам и по-прости софтуери, които са без пароли (работят под DOS), но те са трудни за инсталация и с по-лош хелп. Ще ти е трудно да разбереш какво се очаква от теб да въвеждаш, за да получиш резултат. Ако държиш да ти ги пусна изпрати ми писмо или съобщение на лични. Имам и методиката на Carrier, но тя не се придържа стриктно към нашата наредба и изисква парола.
AntonBM. Така и предполагах, ама че работа, аз те познавам много добре, ти плотираш при мене :)))
tsvetelincho - напреднал
Това с 40 Вата на м2 добре си го сметнал.Грешката между нетните(по метода на Антон) и твоите изчисления ще е около 10-20% (горе-долу)на тази квадратура.Дотук си се справил добре.
Следваща стъпка-пробвай сам да определиш диаметрите на тръбите, които ти трябват....не забравяй,че интернет е голяма инфомация.Като имаш заключения за тръбите,можеш пак да публикуваш.Хубаво е човек да вярва на себе си повече отколкото на другите. :)
NeoBoss - специалист
AntonBM

малко късне се включвам тук , но нямах време да разгледам програмата

знаки като цяло програмата не ми е проблем малко е неудобна за работа но предполагам те спасява от много сметки. можеби само незнам какви стойности за поток на въздуха в сградата да слагам както и др подобни падове и т.н. които ги оставям със стойноста която е зададена фабрично без да я променям

проблема ми е с изчислението на стените
защото виждам че една мазилка в повече или в по малко може да е решаваща дали с киловат повече трябва да отопляваш или не.
давам директно пример с едната стена

тя е 50см каменен зид
гледайки таблицата в програмта има няколко вида камъни с правилна форма, с плътност 1260кг на куб м, 1960, и 2680 ...
по мои сметки излиза че един камък 25 на 25 на 25 трябва да тежи около 20кг зада влиза в първата графа, от тези които съм мъкнал мисля че са толкова. Зада получа тези килограми деля на 64

освен това тази зидария не е плътен камък между тях има разтояние запълнено с пясък зада няма луфт (поне така мисля че за зидани) и чак после се фугират с вар и пясък. Като зидарията от вътрешната страна вече си има към 5см мазилка
така стената я правя с 5 слоя 3те които изброих плюс алфа външен и алфа вътрешен

искам да знам само дали процедирам правилно

както и при вътрешни стени трябва ли изрично да промениш и външната температура. питам защото къщата е на 2 етажа и незнам как да направя тавана само втория етаж , като ограждение да сложа керемидите въздуха в таванското и пода отдолу , или само пода който е там със мазилки и неща на външна температура от 0 градуса....
AntonBM - специалист
NeoBoss - Изтегли си приложение 4 от Наредба 7 (от тук)
http://www.mrrb.government.bg/index.php ... e=7&id=386
От него гледай точка 5 „Зидарии” – там има зидарии от камъни с различна плътност и подредба, в които замазката е включена в коефициента на топлопроводимост. Добавяш вътрешната и външната мазилки (+алфите) и получаваш коефициента на стената.
Потока на въздуха към помещенията зависи от инфилтрацията на свеж въздух през дограмата и нормативното количество свеж въздух необходимо за хората в помещението – взима се по-високата стойност от 2-те. Обикновенно за малки помещения до 20 m² - кратността на циркулация е ниска 0,5 или 1 път на час.
Таван с подпокривно пространство се изчислява по сложна методика, която я няма в този софтуер. Изчислява се средната температура в подпокривното пространство, от таблици се вземат: критерият Прандтл, кинематичният вискозитет и коефициента на топлопроводност на въздуха за тази темепратура и по малко по-сложни формули се определя обобщен коефициент на топлопреминаване за ограждението, които дава директна вързка между външния и вътрешен въздух. Мога да ти пратя Excel файл с тези изчисления (ако поискаш), но можеш да се справиш с достатъчна точност, ако приемеш температура на под-покривното с 6-8° по висока от външната, а тавана си го сметнеш само за плочата граничеща с подпокривното. Това е силно опростяване на изчисленията, но грешката е в рамките на 5-7%.
NeoBoss - специалист
значи правилно съм преценил за стените , ставанското вече ясно

остана само за пода да питам :) колко надолу се смята за под до основите на къщата ли , или само това което е над нивото на земята....

и ако къщата е вкопана в земята ? или каква е външната тепература на пода предполагам трябва да е 2-3 градуса
AntonBM - специалист
За под граничещ със земя нещата са още по-сложни! Там се определят пространствени характеристики на пода „В” (отношение на площ към периметър); изчислява се дълбочината на проникване на топлината в почвата – опредлея се приведена дебелина на подовата конструкция „Dt” и взависимост от това кое е по-голямо (B или Dt) се ползват различни формули за определяне на обобщен коефициент на това ограждени – който пак дава връзка с външният въздух. За да не се главоболиш много с такива изчисления с малка грешка (има запас на мощност) приеми обобщени коефициент на това ограждение U=0,4 [W/m² .ºK] (под над земя – равен на терена). Ако къщата е вкопана в земята – нещата са още по-сложни... не ми се описва. Приеми U=0,5 [W/m² .ºK] за площта на стените и пода (ако по стените има изолация от 4 cm XPS, а под къщата няма нищо). Ако е друг случай – опиши ми го и ще ти кажа какъв коефициент да ползваш.
NeoBoss - специалист
в момента съм го писал пода със 0,6 W/m² .ºK и за помещение с размери 5,85 на 3,5 с 3 външни страни които са каменен зид 50 см отвънка гол камък вътре има варопясъчна мазилка 5см като западната къса стена е същата но зида е 75см. На двете къси стени има прозорци дървени с едно стъкло с размери 1,3 на 1,3 м. четвъртата стена е южната вътрешна на помещение което ще се отоплява. тавана е на височина 2,4 гредоред отгоре дюшоме отдоул вар и слама ако не се лъжа. И на северната страна има врата 2 на 1 м .

та за него получих че ми трябва 2948 w отопление

предполгам няма да ти е проблем на око да кажеш дали тази сума е реална или не при температура вън -15 вътре 24

докато го писах реших да сметна колко ще излезе на ват на кубик получава се точно 60 (егати съвпадението) : 5,85*3,5*2,4*60= 2984,4 :lol:


идеята ми е че скоро ще правя парно неискам да измазвам къщата отвънка всички къши там са така незимазании просто седи красиво и битово, вътре също не ми се иска да намалявам помещенията с изолация и да губя акомулиращите свойства на стените. И да си сметна колко ще разликата ако сложа изолция. както и колко пари ще ми спести изолацията на тавана от по мощни радиатори ;)
AntonBM - специалист
Това ми изглежда реално.
Аз лично не бих живял в стая с изцяло каменни стени. През лятото сигурно акумулацията ще действа много приятно, но през зимата, ако не се отоплява непрекъснато – няма да има затопляне този обем.
Тези изчисления, които ти си направил са за непрекъснат режим на отопление (стационарен)! Ако се отоплява с прекъсване има формули, които отчитат коефициентите на акумулация и в зависимост от тях и времето, в което се отоплява се определя завишаване на инсталционната мощност. Грубо за твоят случай ще е към 30%. т.е. при избора на радиатор трябва да вземеш не 2950W, а 3850W.
NeoBoss - специалист
в това помещение ще е камината тя по малко от 5 киловата май няма такаче за там няма да е проблем отоплението. за 2 дена зимата с печка чудо това помещение се затопля имам предвид спира да ти лъха студено от стените.
А ти зачекна другния ми въпрос , понеже няма да се живее там постоянно , докато лятото постоянно има хора. това което съм дал е за долния етаж горе вече плътна тухла 30см като пак западнат страна е 45см.
това ми беше като проба и запознаване със софтуера най вече със последователноста на работа. пък и беше най голяматастая и стаята в която искам да е и най топло :)

като имам идея топлия въздух от димоотвода на камината да го вкарам в една малка стая горе през която мианва и самия комин и да спестя един радиатор.щ от по всичко личи че 5киловата там са много а за стаичката ми трябва около 1,5киловата :)

сега продължавам нататъка

ако можеш напвао да кажеш какви стойности да позлвам за
приет пад на понижение на вътрешната температура
и времето за донагряване
в момента и двете са на 0 че да го сметне само или просто и горе на тухлите да го повиша с 30тина процента

Тема "Парно за 3 етажна къща" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: